Melyik a legjobb kamionmárka az egész világon?
Maverich-szerintm.:)
régen mindig azzal mentem az american 18 whels of steel ben anno kedvenc játékom volt :) hosszú eleje meg jol ment. csak rendör mindig megbüntetet gyorshajtásra
A kérdésnek ebben a formában nem sok értelme van. Mit értesz legjobb alatt? Fogyasztást, terhelhetőséget, lakhatóságot, vezethetőséget, stb?
Ezenkívül Európában csak néhány típus fut, az amcsi vasakról vajmi keveset tudunk.
A DAF a legjobban lakható, a MAN-nal karöltve, persze, ha a nagyfülkésekről beszélünk.
A Volvo-kat nagyon jó vezetni, a legjobb váltójuk talán ezeknek van.
A Mercedes Actros nagyfülkés verziója is elég jó, bár motorikusan nem erős darabok.
Az IVECO-t sokan szidják, dolgoztam olyannal is, erős gépek, de valóban sok velük az egyszerű, de idegesítő elektronikus probléma.
A Scaniákat sokan dicsérik, hogy nagyon jó autók.
A Renault Magnum, és Premium-hoz inkább nem is írok semmit, volt szerencsém hozzájuk.
Ahhoz guglizni kellene, de azt most biztosan nem fogok. Aki az ausztrál road-train-eket írta, valószínűleg igaza van, azok 3-4 pótkocsit/félpótkocsit húznak, 30-40m hosszban.
Itt Európában a közutakon 400-500 LE közötti teljesítmény az általános. A Volvonak van 660, 760 LE-s verziója is, ebből 660-ast már láttam sima közúti fuvarban.
Aztán ott vannak a special vontatógépek, nyerges kivitel 4-5 tengelyen. A MAN-nak ilyenből, ha jól tudom, létezik 800 lovasa is.
A Volvonál 750 a plafon - közúton. A Scaniánál 730 ( igaz ugyanebből a motorból ipari célokra gyártanak 800 lóerő felettit is ). Ha jól tudom az újabb V10, ami már a TGAkba került, az is csak 660 lovas ( a TGXben van V8 680).
A road trainekben a legelterjedtebb motor, az 15 literes sor hatos Cummins ISX vagy a Caterpillar C15, Detroit DD15-16. Ezek mind 450-600 ló közötti motorok. Ha jól sejtem mindegyik 18-as Eaton Fuller váltóval gurul.
Olyan, hogy legjobb meg nincs. Kinek ez tetszik, kinek az. Van aki a Volvora esküszik, pedig vannak ezerszer lakhatóbb fülkék is(mondjuk a VT/VN sorozatot nehéz überelni).
En csak azt tudom melyik a ket leghulladekabb.
Iveco Renault.
Mindkettohoz volt mar "szerencsem" . Jelenleg is egy ivecon ulok. Irigykedve nezem a Mercedes/manos kollegakat....
Ez attól is függ , hogy a két említett márkából mihez volt szerencséd. Én dolgoztam cursor 11-es 430-as AsTronic-os első generációs Stralissal, az valami igazi ipari hulladék. Viszont a facelift utáni cursor13-asok és az új High-Way-ek nagyon jók.
Most tekerem bele lassan az 500 000km-t a Magnumba, amivel dolgozom és annak ellenére, hogy öreg és van már pár nyűgje ( a karbantartás elmaradásának hiánya miatt), még mindig nem cserélném el egy Volvora vagy középfülkés Dafra :)
Akinek jutott normális Iveco vagy Renault az nem panaszkodik rá. Akinek valami leharcolt szeméttelep jutott,az már annál inkább.
Az az igazság, hogy újonnan mindegyik jó ( kivéve a Prémiumot xD ), ha leharcolták akkor mindegyik ugyanúgy alkalmatlan a normális munkára, tök mindegy, hogy Scania, Volvo vagy Renault jel van az elején.
Nem értitek a kérdést ba.szdki!!
A kérdező szempontja szerint, a volvo a legjobb!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!