Igaz, hogy minél több az elektronikai cucc egy kocsiban, annál nagyobb az esélye, hogy tönkre menjen, és fizetni lehet?
Tök jó dolognak tartom az elektromos ülést, tükröket, tükörfűtést, tolatóradart, holttér figyelőt, abst, kulcs nélküli indítást, kulcs nélküli nyitást, elektromos csomagtartót kulccsal zárással felhúzódó ablakokat.
Kényelmessé teszik az autót.
De azt mondták erre, hogy valóban jók ezek, de ne felejtsem el, hogy minél több ilyet tesznek bele a kocsiba, annál nagyobb az esélye, hogy valami elromlik, és vihetem szervízbe, ha akarom még használni.
Igaz ez?
Persze, hogy így van!
Az autómban kanyarkövető fényszóró van, amiben egyszer csak a vízszintes állítómotor bemondta az unalmast. Ami faxa, mert nem javítható benne külön, komplett lámpát kellett cserélnem. Egy ilyen lápa közel 200.000Ft volt!
Míg ha ugyan ebből az autóból egy alap fix halogén fényszórós változatom lenne, legfeljebb akkor kéne rajta fényszórót cserélnem ha összetöröm és akkor is megúsznám 30-40.000Ft-ból.
Például ha az ülésfűtés elromlik, attól még ugyanúgy használható az autó.
De tegyük fel, hogy veszel egy légrugós autót, és a légrugó elromlik, akkor használhatatlan lesz az autó. Egy új légrugós rendszer milliós tétel. Ha nem veszed ezzel, akkor semmi baj nem lett volna.
De nézzük csak a régi autókat: egy 20 éves Swift soha nem hagy ott, vagy ha igen, az út szélén is megcsinálod, nincs elektronika, ami letiltson, és nemigen vannak benne extrák, amik nem működnek.
És van mondjuk egy 20 éves E32-es 730-as BMW-t: nemigen mész vele 1000 kilómétert úgy, hogy nem legyen valami olyan baja, ami használhatatlanná teszi. Közben még milliónyi apró bosszantó hibája van, és az extrák kétharmada sem működik. Hacsak nem költesz rá legalább 1 millió forintot.
De új autónál ez már nemigen számit: veszel egy fapados Astrát, azt is teljesen ugyanúgy az elektronika vezérli. Mig a full extrásban ha elromlik egy-két dolog, atól még használhatod, hacsak nem például a kulcsnélküli inditás adja be az unalmast.
"miért nem cserélted le sima halogénre?"
Mert a másik teljesen jó fényszórót, plusz az össze vezérlő elektronikát, gyári xenon szettet nem akartam a kukába kidobni.
Lecserélhettem volna halogénre, de abból egy párt kellett volna vennem. Az gyáriból 70-80.000Ft. Ez már összemérhető az 1 db 200.000-es kanyarkövető bi-xenonnal. Ha így vesszük "csak" 120.000 volt a többletköltség.
A párt nem tudtam volna eladni, maximum az egyiket ami jó volt. Amiért szerencsés esetben kaptam volna pár tízezret. Amikor rendeltem az autóhoz nem ennyi volt a felára! Úgyhogy mindenképp buktam volna rajta.
Ma már tudom. Ha még egyszer venném ezt az autót tuti nem ilyen lámpákkal venném. Annak ellenére hogy Q. jól lehet látni vele.
Na meg az elv se mindegy. Legalábbis nekem nem: ha pl bedöglik a kétzónás digit klíma az a megoldás, hogy dobjuk ki belőle?! Mert drága a javítás és hát klíma nélkül is el lehet autózni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!