Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Minél kevesebb a henger,...

Pagani76 kérdése:

Minél kevesebb a henger, annál nagyobb a nyomaték?

Figyelt kérdés
2011. nov. 2. 19:02
 1/9 anonim ***** válasza:
0%
Értelmetlen, és helyesírásilag hibás a kérdés!
2011. nov. 2. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

bocsánat, tanár úr!!


azt hallottam hogy minél kevesebb a henger egy motorban, annál nagyobb nyomatékot képes leadni, lökettérfogattól függően. ez igaz??

2011. nov. 2. 19:07
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
Kedves első! Hol is van a helyesírási hiba szerinted???
2011. nov. 2. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Ja igen! Elnézést! Helyesírásilag helyes a kérdés... Tévedtem...
2011. nov. 2. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Nem feltétlenül. Azonos lökettérfogat és munkamódszer (két ütem, négy ütem, szívó- vagy turbómotor) esetén a többhengeres motorok magasabb fordulatszámra képesek kisebb nyomaték mellett, a kevesebb hengerrel megáldottak pedig kisebb fordulaton, nagyobb nyomatékkal pörögnek.

Ha kevesebb a henger, akkor nagyobb a hengerenkénti lökettérfogat, vagyis a forgattyús mechanizmus alkatrészei nagyobbak, nehezebbek. Így a tömegerőkből adódó nyomaték nagyobb. A többhengeres motorok esetén kisebbek az alkatrészek, a tömegerőkből kisebb nyomaték jön ki, viszont többet pörög a motor.

De ha ezeket a feltételeket nem rögzítjük, már nem feltétlenül igaz az összefüggés. Egy 1.6-is turbós négyhengeres motor például lehet nyomatékosabb, mint egy ugyanekkora V2-es szívómotor. De az a baj, hogy elég ritka, hogy egy azon hengerűrtartalommal többféle hengerszámmal is készüljenek motorok és ezek még összemérhetőek is legyenek. Például a VW konszern régi, háromhengeres 1.2-es motorjával lehetetlen összehasonlítani az új 1.2 TSI-t...

2011. nov. 2. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Minél kevesebb a henger, annál kisebb a súrlódás :D
2011. nov. 3. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

" Minél kevesebb a henger, annál kisebb a súrlódás :D"


Ja, meg annál kevesebb az erő.

2011. nov. 3. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
De jó! Akkor a bringámmal indulok gyorsulási versenyen! Ott még henger sincs!
2011. nov. 3. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Haat most megfogtal...ezen sokat gondolkodtam en is...lattam mar Hajomotort is aminek a henger tereben a szerelo piknikezik..igaz 300 nel tobbet nem fog eleteben forogni percenkent. A nyomatek szerintem a loket terfogattal van osszefuggesben ami egyertelmu. A hengerek szama szerintem a motor jarasat es a nyomatekeloszlast befolyasolja. Es mivel a nyuomatek eloszlas megfelel a dinamikanak igy TE azt erzed hogy erosebb egy tobbhengeres geposztaly( Tudjuk hogy a nyomatek ami szukseges ahoz hogy gyorsulast erj el)de ahogy elottem leirtak nincs osszehasonlitasi alapunk. Nekem egyszer azt monda a Technika tanarom hogy a japanok csinaltak negyhengeres 50CCM 2 utemu motort ami siman elveri az egyhengeres tarsat...mint teljesitmenyben mint nyomatekban...
2011. nov. 3. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!