A mai fiatalok el tudnak indítani és vezetni egy régi szívatós szocialista autót?
pl 18-24 éves korosztály
pl. Skoda 120L
Újabban teljesen korszerű autókon megy az oktatás.
Automata szívató, szervó, ABS, ASR (ha van)
"Haladni kell a korral. Néha jó nosztalgiázni, de senki sem minősíthető azért, hogy milyen korba született bele, és nem ismeri a régi dolgokat. Ettől ő nem lesz kevesebb."
Amíg nem vetetted fel, addig nem is volt erről szó. :)
Egyébként fordítva sem szégyen ha már itt tartunk, attól sem lesz kevesebb valaki, hogy meg tudja ezeket a dolgokat csinálni. Én is megtanultam pl. kaszálni, pedig nincs rá szükségem.
Én már kilógok a megadott életkor intervallumból, mert 30 vagyok. De második hobbi autómnak van egy 2101-es Ladám. 1978-as, végig a családban volt első tulajtól kezdve. Annak idején mikor születtem még ezzel hoztak haza a kórházból. Most meg én vezetem. :)
A szivatót én nem azért használom, mert alapjáraton hidegen lefulladna. Pont inkább induláskor fontos, hogy terhelésre ne fulladjon le a motor, illetve ha már elindultam vele ne rángasson az egyenetlen járás miatt.
Egyébként ha már a kurbli szóba került, nem egyszer indítottam kurblival is lemerült akksi okán. Váltó üresbe, gyújtást ráad, szivatót kicsit kihúz. Kiszáll. Kurbli bedug, egy rántás és már jár is szépen a motor. Persze ne tudjátok meg azokat a ledöbbent arcokat, akik ezt a műveletet az utcán végignézték! :) Kb úgy bámultak rám tátott szájjal közben mintha valami marslakó lennék...
18 vagyok, 4 hónapja van jogsim és már volt szerencsém 1200- as Ladához. Én nagyon élveztem.
Egyet azért visszakérdeznék. Itt az a téma, hogy a legtöbb korombeli be sem tudná indítani és vezetni őket. De 20-30 évvel ezelőtt ki született úgy, hogy ezeket alapból tudta? Szerintem ezeket akkor is meg kellett mutatni mindenkinek, aki előtte még nem vezetett autót. Egy szó mint száz, most is ugyan úgy meg tud egy fiatal tanulni szoci autót vezetni, mint 30 éve.
19 múltam, jogsim is már több mint 2 éves, de előtte is vezetgettem, és azon sem volt szivató.
De láttam olyan autószerelő tanoncot(vizsga után!) aki a kétütemű trabantot nem tudta beindítani, mert volt rajt benzincsap
Hát mikor megnyomom az indítógombot az autómon, és jár a motor, mindig eszembe jut, a szocialista autókkal mennyit kellett kínlódni. Főleg télen, a szivatóval kellett játszani, hogy beinduljon. De ha be is indult, még nem lehetett rögtön elindulni, melegíteni kellett, mert semmi ereje nem volt, meg lefulladtak ha kellett, ha nem. A Dacián sosem volt rendes alapjárat, a Wartburgnál is csavarhúzó mindig a kezem ügyében volt. Hosszabb útra egy rakat alkatrésszel, szerszámmal indultunk, gyakorlatilag minden nap állítgatni kellett valamit.
És sosem értettem miért, mert az akkori nyugati kocsiknál nem volt ilyen.
14 évesen megvettem életem első Trabiját. Először énis csodálkoztam hogy nem indul, 2 ütemű lévén ugye igényli a szivatót, csak akkora izgalomban voltam hogy saját autó, először vezetek stb.., hogy elfelejtettem kihúzni a szivatót. Aztán észbekaptam, de semmi problémát nem okozott se a 4 rásegítés nélküli dobfék, sem a zsíroskenyér-szervó, se semmi más "extra" dolog hiánya. Ugyan ez volt a 120-assal és az ezeröcsivel is :D Hozáteszem simsonozok, babettázom, szóval szocimotorozok is, úgyhogy nem is vagyok hozzászokva a modern teknikához :D
17/f
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!