A mai fiatalok el tudnak indítani és vezetni egy régi szívatós szocialista autót?
pl 18-24 éves korosztály
pl. Skoda 120L
Újabban teljesen korszerű autókon megy az oktatás.
Automata szívató, szervó, ABS, ASR (ha van)
Én 28 vagyok és Nekem menne :)
Szerintem a mai fiatal megpróbálná és addig indítaná amíg le nem merítené az aksit :)
ha csak nincs ott a faterjuk akik elmagyarázzák hogy mit és hogyan :)
Én nem tagadom szívesen vennék skodát vagy zsigulit,mert ezek még autók!
Miért ne tudná?
Maholnap 30 vagyok, 17 évesen szereztem jogosítványt. Már akkor szervokormányos, ABS-es, automata szívatós autókkal oktatták a vezetést, én is azon tanultam.
Mikor megszereztem a jogsit, akkor 3 autónk volt: Opel Astra G, Ford Escort és egy 120-as Skoda. Apám azt mondta, hogy még a Skodát nem tudom vezetni, addig ne is álmodjak, hogy beleülök a másik két kocsi volánja mögé. Ha majd nála is "levizsgáztam", akkor vihetem azokat is. Én nagyon szerettem az öreg Skodát, pedig lomha és makacs egy jószág volt. Soha nem volt gondom a vezetésével, minden csak megszokás kérdése.
Először is. Mi a különbség egy mai autó és az említett skoda között?
Indításkor rá kell húzni a szívatót ha anélkül nem indul? Ennyi? Merthogy szervó nélkül is ugyanúgy kell tekerni a kormányt, meg abs nélkül is ugyanúgy taposni kell a féket. Maga a technikai mozdulatok ALAPFOKON ugyanazok.
Nem értem. Ezt a kérdést kb úgy tetted fel, mintha a skoda egy helikopter lenne.
Szerintem legalább 70%-uk azt sem tudná mire való a kar, esetleg mit jelöl az N betűhöz hasonló jelölés. Sőt, a szivatóról se hallott soha nagyrészük - legfeljebb azok, akiknek volt szerencséje kétkerekűekhez.
Szóval az elindulásnál elakadna a történet. Ha sikerül beindítani, akkor már nagy gond nincs, de megnéznék egy frissen vizsgázott mai fiatalt, amikor szervó nélküli kocsit kellene vezetnie városban. :)
#2 - pedig még a kilencvenes évek első felében is készültek kézi szivatós kocsik. Még tőlünk nyugatabbra is.
22 éves vagyok, februárban lesz 6 éves a jogosítványom. 3 éve vettem magamnak egy F astrát. Sosem volt még szükségem arra, hogy szivatót használjak régi autóban, pedig egykétszer vezettem trabit és ladát, persze nagyon élveztem.
Ettől nem érzem magam kevesebbnek, és nem is értem, hogy mostanában mi ez a dolog az emberek fejében, hogy "a mai fiatalok azt se tudják, hogyan csinálják...". Ez fordítva is igaz. Megnéznélek titeket ahogy megülitek a lovat szőrén. Vagy 90 évvel ezelőtt pont fordítva, azt néztem volna meg ahogy egy átlag paraszt beül egy autóba.
Kaszát se nagyon használunk, és nem rémlik, hogy bárki nagyon leszólná a "mai fiatalokat", mert önindítót használnak kurbli helyett.
Haladni kell a korral. Néha jó nosztalgiázni, de senki sem minősíthető azért, hogy milyen korba született bele, és nem ismeri a régi dolgokat. Ettől ő nem lesz kevesebb.
Ez kb anyagi helyzettől függ. Van olyan kortársam (26 vagyok), aki anno amikor 20 évesek voltunk csak nézett, amikor télen gépészkedtem a Ladával, amíg be nem melegedett (ugyebár ha elindulás után nem sokkal pl piros lámpánál meg kellett ismét állni, akkor vagy visszahúzta az ember a szívatót, vagy mondjuk kiraktam üresbe, jobb lábbal fékeztem, ballal meg adtam a pici gázfröccsöket, hogy ne álljon le a motor :D). De használtam már szívatót tempomatként is kicsi utcában araszoláshoz hideg motorral :D
Szóval ennek a barátomnak a szülei megtehették, hogy modern autót vesznek, ő tehát nem volt hozzászokva ilyenekhez.
Én meg régi ismerősként köszöntenék egy Ladát :D
Ennyin múlik, hogy ki mit szok meg, de ettől én nem tartok kevesebbre senkit, hogy nem tudja kezelni a szívatót :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!