Összkerékkel biztonságosabb kanyarogni télen?
Hát sokat segít ha megvan mindegyik.... :)
Viccet félretéve nem, elsőkerekes autó a "legbarátságosabb", de az is keresztbe tud fordulni! Összkerekes autónak sem stabilabb a hátulja, ez egy téves hülyeség, aki azt állítja stabilabb, az nem tanult fizikát, és összekeveri a rallyt az utcai közlekedéssel.
Voltam kirandulni a hegyekben telen (kulfoldon egy nemzeti parkban, ahol 5-10 meteres havak vannak) es direkt osszkerekes kocsit bereltem erre a celra.
Kicsit paraztam, de egyszer sem csuszott vagy farolt ki az auto es amikor meredek utszakaszon megalltunk es kiszalltam, majdnem s.ggre estem ugy csuszott az ut, a kilincsbe kapaszkodtam hogy vissza birjak maszni, mert a labaim csusztak ki alolam, de az auto olyan siman elindult ujra dombnak fel, mint nyaron szaraz idoben. Az utszelen lattam arokba csuszott vasakat es a park orseg kotelezte a 2 kerek meghajtasu autosokat, hogy a holancot feltegyek.
Ebbol a tapasztalatbol en ugy gondolom, hogy osszekerekkel sokkal biztonsagosabb telen.
Sokkal jobb.
Mégpedig azért mert a meghajtás és a motor fék is mind a 4 kerékre hat.
A ralliba se viccből vannak öszkerekes autók.
Az elsőkerék meghajtású is csak elakadás szempontjából jobb, azt se lehet irányítani jobban csak cibálja a bódét.
És ha befordul az úttal merőlegesen ott már csinálhatsz bármit leestél az útról. Vagyis nem lehet megpördíteni mint egy ösz vagy egy hátsókerekest.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!