A vizsgán hogy kell leelenörizni a kerekeket? Mi az a 1,6mm?
A kereket a vizsga előtt csak vizuálisan kell megvizsgálnod. Esetleg még akusztikusan (ha sziszeg akkor ne indulj el, 1 óra a vizsga addig kényelmesen kereket cserélsz, bár nem hiszem hogy a vb tudásod felé irányuló kíváncsiságát ezzel ki tudod elégíteni).
Megnézed szemre, ha nem lapos akkor már indulhatsz is. A profilmélységet vizsga előtt nem kérik hogy mérd meg. Bár vannak a gumiknál kopásjelzők, ha addig le van kopva a futófelület akkor már nem vehetsz részt a forgalomban.
Meg kell nézni nem lapos-e. Ehhez nem árt kicsit megtaposni a kereket(ha erre van hely).
Utána, nem sérült-e. Vágásokra, dudorokra kell figyelni.
A profilmélység, azaz a bordázat mélysége. KRESZ szerint 1,6 mm, de a gumin a kopásjelző lehet ennél magasabban. Ez esetben a gumi jelzése a mérvadó.
Végül; megnézheted radial vagy diagonal-e a kerék. Tengelyenként ugyanolyannak kell lenni.
Ha le van kopva 1,6-ra, azt tuti látod, mert akkor már majdnem sima lenne a kerék felülete, és nem lennének benne mély barázdák.
Amúgy úgysincs lekopva, a vizsgán úgyis csak ránézel, hogy lássa a vizsgabiztos, hogy csinálod, nem valódi méregetésről van itt szó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!