Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért mondják hogy a dízel...

Miért mondják hogy a dízel csak annak éri meg aki sokat autózik?

Figyelt kérdés

Nekem az a lényeg hogy keveset egyen az autó. Bár sokat nem használnám, azért nem mind1 hogy 4 literrel járok vagy 7-el.

Azt mondják hogy az alkatrészek drágábak a dízelhez de ez hogy függ össze azzal hogy évi 40.000et mész vele vagy csak 10.000-et? Ha keveset mész vele akkor kevesebbet is kopnak az alkatrészek. Hol itt a logika?


2013. dec. 1. 13:54
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
88%

Ezt én se nagyon szoktam érteni, de valahogy általánosan elfogadott tény.


Dízel kocsit venni még használtan is drágább, mint benzinest. Ha keveset mész vele, később jön vissza a nagyobb ár miatti különbség. Szerintem ez lehet e mögött.


Az alkatrész árak tényleg kicsit drágábbak, mint a benzinesekhez (szerintem ez se minden esetben van így). Ha váratlan meghibásodás jön elő, akkor nagy eséllyel egy dízel kocsinál többet fogsz a szerelőnél hagyni.

2013. dec. 1. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
76%
mer új korában is jóval drágább és használtan is ha ezt a különbözetett nem autózod ki akkor minek a diesel
2013. dec. 1. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
76%

Ott a logika, hogy nem csak az alkatrészek és a szervízköltség magasabb, hanem maga a vételár is!


Csak egy példa:

Egy Peugeot 206-os benzinest jó állapotban már 500e forint körül kapsz (2004), míg egy ugyan ilyen dízel 700-750 között mozog.


A benzines 6-6,5 liter benzin körül fogyaszt (2400 - 2600 ft jelenleg), míg a dízel 4,5-5 liter közötti gázolajat (1850 - 2050). Tehát 100 km-enként durván 500, max 600 ft-ot spórolsz meg.


Tehát durván 50,000 km-t kell menned csak ahhoz, hogy az üzemanyagon behozd a vételár különbségét. Még legalább 25,000, amíg a szervízköltség különbsége is bejön. És öreg, használt autóról beszéltünk.


Egy ÚJ autónál ez a futásteljesítmány, amíg kiegyenlítődik az ár jóval több, 100-120e km.

2013. dec. 1. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
5%
mert büdös szennyező a kipufogógáza és szívja az aki vezeti nem ás életét tegye tönkre a büdös elavult szennyező belsőégésű motorjával!
2013. dec. 1. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:

Ha drágábban veszed a dízelt akkor drágábban is adod nem??

nyilván nem egy benzines áráért adjuk el ha nem is annyiért vettük meg.

Egy keveset futott autó meg nem hátrány eladáskor.

2013. dec. 1. 14:18
 6/12 anonim ***** válasza:
36%

Egy használt autó eladási ára arányaiban csökken!


Tehát egy példa:


Ha egy benzines új autó 5 millió forint, akkor 4 évesen mondjuk 2,5 millióért tudod eladni. 2,5 milliódba "került" 4 év alatt.

Ugyan ez az autó dízelben 6 millió forint, 4 évesen 3 millióért tudod eladni, tehát 3 milliódba került 4 év alatt. Ha az 5 kilót nem hozod be futott km-ekben akkor nem érte meg dízelt venni. Ennyi.

2013. dec. 1. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
A dízel motorok általában nagyobbak (régen 5-600 cm^3 különbség volt egy típuson belül is a dízel és benzin motor mérete között, ma már legfeljebb 2-300 cm^3) - de ez a plusz pár forint azért lejön az adóban. Dízeleknél (szintén inkább a régieknél) a sok, de rövid út sem tesz jót, mert nincs idő az üzemi hő eléréséhez, így gyorsabban kopnak az alkatrészek, tehát maga a használat módja miatt viselkedhet másképp a motor. Szoktak olyat is mondani, hogy a városi közlekedést sem bírják olyan jól, de az kb. ugyanerre vezethető vissza.
2013. dec. 1. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

"Egy keveset futott autó meg nem hátrány eladáskor."

Kérdező, teljesen életszerűtlen, nempláne még logikátlan is, amit írsz. A dízeles autókba a kedvező fenntartás miatt átlagosan 1,5-szer annyit szokás menni, mint a hasonló benzines modellel. Legalábbis ez a használtautó-piacos tapasztalatom. Sok kereskedőtársammal együtt számtalan embert vágtunk át dízeles kocsikkal, de valamiért nekik fáj leírni az igazságot. Én simán leírom, elvégre is anonimitást ad az oldal. A való életben meg folytatom tovább a dízelesek ajnározását, mert ha nem azt tenném (meg ha az emberek zöme tényleg értene a kocsikhoz) a kutya sem venné a régi dízeleseket.

2013. dec. 1. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

"nem mind1 hogy 4 literrel járok vagy 7-el"


A dízel ami 4 litert fogyaszt, ne olyan benzinessel hasonlítsd ami 7-et eszik, mert ég és föld a különbség erőben...


4 literrel csak a régi 1.4-es szívódízelekkel, meg az 1.2 pd tdi-vel jársz el, de azoknak a dinamikája a sóderes kamazéval vetekszik még akkor is ha csak egy 800 kg-s papír kasznit cipel...


Inkább számoljunk 5-5,5 literes átlaggal, és akkor legalább az 1.6-os dízelekig elérünk, pl ford focus

Ezekben már legalább van annyi erő, hogy tudd autópályán is használni, és jó viszonyítási alap pl az 1.6 tdci focus az 1.6 benzinessel.

pl 2007-es évjárat, dízel 5-5,5 átlag, 110Le/240Nm 0-100 11,0 másodperc, tök átlagos, jól autózható

szintén 2007-es évjárat, benzines 7-7,5 literes átlag, 100Le/145Nm 0-100 10,4 másodperc, szintén tök átlagos, csak egy leheletnyivel fürgébb, nincs jelentősége...


dízelben van minden, de ami nagyon drága:

-kettős-tömegű lendkerék amit kinyírnak a rezgések, főleg az olyanok, amiket te észre sem veszel...

-1500 baros befecskendező rendszer aminek a pumpája magát eszi meg...

-turbó amit te nyírsz ki ha nem hűtőd vissza/nem melegíted fel lassan,de ha ezt az előző tulaj már megkezdte akkor semmit nem tehetsz, meg fog fingani, mert ha már 1x odaégették az olajat a turbó siklócsapágyába, az már ott egyre jobban csak gyűlni fog...


benzinesben ezek közül egyik sem, valamint semmi egyéb olyan drága cucc nincs, ami a dízelben ne lenne...


Tehát ezért találták ki ezt a "tévhitet", hogy nagy futáshoz jó a dízel.

-Újonnan jóval drágább, mint a benzines, ezért nem térül meg, hiába fogyaszt 2 literrel kevesebbet, ez gondolom egyértelmű...


-Használtan jóval nagyobb rizikót jelent, mint a benzines, mivel...

Ha te pl csak 20e km-t teszel bele 2 év alatt, akkor tankolsz:

(7 liter 410-es benzin, 5 liter 420-as dízellel számolva)

574000ft benzint

420000ft gázolajat

a különbözet 154000 ft

egy kettőstömegű csere 150-200e

egy turbó csere 100-150e

Nem spóroltál semmit ha valamelyik beszarik, de ha 3-4x ennyit mész, még akkor is jobban jársz a dízellel, ha ezek időközben cserére szorulnak. Na ezért kötik a dízelt a nagy futásteljesítményhez, mert ha sokat mész, mindenképp spórolsz, ha nem, akkor felesleges kockázat, mivel ezek 99%, hogy be fognak szarni, mivel ezen alkatrészek élettartama 150-200-250-300e km körül mozog, de erősen függ a használattól és a karbantartástól, tehát elég nagy esélyed van rá, hogy valami nálad fog beszarni...

Ki lehet nyírni ennél jóval gyorsabban is, viszont igen kicsi az esély rá, hogy ennél többet bírjon...

[link]


[link]

2013. dec. 1. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Teljesen igazat adok a kérdezőnek!

Persze, magasabb a dízel fenntartási költsége, de ha keveset mész vele, akkor a kopás is kevés.


Felsoroltok ilyen, meg olyan költségeket dízelnél. Azt felejtitek el, hogy ezek LEHETSÉGES költségek, míg a benzinesnél BIZTOS, hogy baromi sokat kell tankolnod bele.

Szóval: ha rászámolod a dízelre pluszban 500e Ft-ot a hibákra, és mondjuk 5 évre tervezve 0-ban jössz ki a benzineshez képest, akkor bőven nyert ügyed van. 1: nem egy szutyok benzinessel jártál. 2: lehet, hogy 500 helyett csak 100-at kell majd pluszban ráköltened a benzineshez képest.

2013. dec. 2. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!