Az új CR dízel motorokban is akkor turbólyuk van, mint a régi PD TDI-kben?
Fogalmam sincs, milyen volt a régi PD TDI, még soha nem vezettem olyat.
Amit vezettem (mondjuk ez sem új 2005-ös, változó geometriájú turbódízel, interkúlerrel, és természetesen CR, de nem PD elemes), 1500-as fordulat alatt csak komótosan gyorsul (kb mint egy 1.4-es, 1.6-os szívó benzinmotor), aztán valahol 1700-1800-nál jön a hátbavágás, ami kitart olyan 2700-2800-ig és onnantól megint csökken a gyorsulás üteme.
nekem az nem világos, hogy miért kell 2000rpm alatt nyúzni egy autót? Az más, ha felgyorsítasz egy adott sebességre, majd azt tartod alacsony fordulaton pl Nagykőrösi út vagy országút, de hogy onnan gyorsítani? Minek?
Benzineseknél ( szerintem dízeleknél is ) azt szokták mondani, hogy nem szabad alacsony fordulaton gyilkolni, mivel alacsony fordulaton is fellépnek már nagy erőhatások, de az olajpumpa még nem tud megfelelő kenést biztosítani így rendellenes kopások alakulhatnak ki a nagy terhelésnek kitett és a magasan fekvő alkatrészekben.
Már csak ezért sem értem, hogy sokan miért izgulnak arra, hogy húz vagy nem húz alacsony főleg ennyire alacsony fordulaton. Ez nem busz vagy kamion, ahol az üzemi fordulatszám 1000-1600rpm között van.
Ez a turbólyuk dolog meg: ha nincs elég kipufogógáz, akkor lehet benne VGT meg akármi kutyafüle, akkor sem lesz elég töltőnyomás alacsony fordulatszámon.
Ez most nekem szólt?!
Nekem sem világos. Pont tegnap ültem kollégám autójában, aki 1000-1100-as fordulatom használja rendszeresen szegény autóját. Rossz volt hallgatni, komolyan. De szerinte így lehet spórolni. Nem akarok vele veszekedni, vitázni, ezért inkább ráhagyom. Már próbáltam lebeszélni erről, de meggyőzhetetlen.
Egyébként itt sem kamionról vagy buszról van szó, egy 2.0-s dízel személyautóról.
De ezen a fórumon is szóvá tettem már több alkalommal a sok okostóninak.
Visszatérve: ha nekem szólt, induláskor valahogy alapjáratról el kell indulni. Biztos én csinálom rosszul, de nem úgy indulok, hogy fölpörgetem a motort 2000-ig és csak aztán engedem a kuplungot.
Ez a kérdezőnek szólt ( meg úgy általánosságban).
Láttam én is olyan taxist aki 1200-1300nál elváltott a W210-ben. Hááát :D
Én nem tudom milyen turbólyukat érzel, szerintem amit te vezettél kérdező, az el van lustulva az a motor, éppen azért, mert 2000-res fordulat felett még nem is volt.
Nekem volt 2002-es A4-em, 1.9 PDTDI-vel, az 1000-től is húzott ha kellett, de tény hogy ki volt kormolva rendesen, rendszeresen használtam 3000-res fordulaton is, és mégis 6,2 liter volt az átlagom, és még nem is rontom el az autót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!