Épített-e már át valaki 5 sebességes gépkocsiváltót 6 sebességessé?
Konkrétan: Fabia 1.4 44kw 5 sebességes váltóját szeretném 6 sebességessé alakítani. S ezt egy Audi vagy VW keresztmotoros 6-os váltó belsejéből szeretném megoldani (tengely, fogaskerekek, léptetők cseréjével). Arra lennék kíváncsi, hogy valaki próbálta-e már a fenti módon átrendezni a saját váltóját.
Kérem, hogy a "minek foglalkozol ezzel, vegyél 6 sebességes autót" s az ehhez hasonló kommentek maradjanak a gazdáiknál.





Nem tudom, hogy egyáltalán fizikailag belefér-e a 6-os bélés egy 5-ös váltóházba.
Nincs esetleg tipuson belül valami 6-os váltó, amit csak át kellene szerelni?










Első sorban : miért szeretnél 6 sebességes váltót ebbe az autóba ?
Továbbá szinte biztos vagyok benne h nem lehet átcsinálni az 5-ös váltót 6 sebességesre.





A Fabiát nem ismerem. Nekem Astrám van (74kW-os) amit gyártottak 5 és 6 sebességes váltóval is. Tehát ennél csak egy egyszerű váltócsere, semmilyen átalakítást nem igényel, mert teljesen kompatibilis a két váltó.
Amit te írsz, ez a barkácsolós, összetákolós módszer szerintem több szempontból is problémás...
Egyébként meg ilyen viszonylag kis, 44kW-os motorhoz nem biztos hogy sok előnye lenne, még ha sokat pályázol még akkor sem biztos hogy megérné.
Köszönöm szépen az eddigi válaszokat.
Elsősorban fogyasztás csökkentés miatt gondolkodok ezen a bővítésen. (Másrészt van benne technikai kivívás.)
Ha jól tudom jött ki 6-os váltóval Fabia (PDTDI RS), de gyanítom, hogy a motor való csatlakozás kialakítása eltér. Bár rengeteg energiát lehetne megtakarítani, ha illene hozzá.
Éppen ezért gondoltam arra, hogy amennyiben egyeznek a belső méretek, veszek egy-egy darabot, s összehozom a kettőt.
Ha tudnátok linkelni olyan oldalt, klubbot, fórumot, ahol egyáltalán foglalkoztak már váltó utólagos bővítésével, az előrébb vinné az ügyet.










Az RS 6sebességes váltóját nem lehet 1.4re feltenni, nem passzol, továbbá még ha át is lehetne alakítani az 1.4 váltója belsejét az RS-ből valóra nagyon nagy lenne az áttétel ...
Még ha össze is jönne a hatodik sebesség beépítése(aminek csak nagy tempónál lenne értelme), nem biztos hogy lenne fogyasztás csökkenés, mert nagyobb áttételhez több motor erő is kell hogy dinamikusan lehessen haladni ...
A gyári váltó úgy van belőve hogy (viszonylag) dinamikusan lehessen menni és a legkedvezőbben fogyasszon.
A hatodik sebesség az autópályára van inkább, de ez mellé kell nagyobb motorerő is.





Olcsóbban kijössz ebből ha elviszed chiptuningra... Ott úgy hangolják a motort, hogy az autó gyári adottságait teljes mértékben kihasználja, ugyanakkor a fogyasztást is csökkentik, vagyis az autót motorikusan optimalizálják. Azok alapján amiket felsoroltál indokként ez bőven megfelelne az elvárásaidnak, és számodra nem kerül sok elvesztegetett órába, szenvedésbe.
Csak a pénztárcát terheli, de legalább biztos lehetsz a javulásban.
A motor 5. fokozatban 90-es tempónál fordul 2500-at.
A motor -a mai motor viszonyokhoz képest- valóban kis teljesítményű a maga 60 lovával. Az biztos, hogy a 6.ban egyáltalán nem volna képes gyorsulni, főleg ha sokan ülünk benne. Épp ezért a plusz fokozatot a hosszú és visszaváltást nem igénylő szakaszokon tudnám használni.
Elgondolkodtatott a chip "tuning" ötlete is.
Egyébként az RS esetében milyen az 5. és a 6. fokozat áttételi aránya? kb 0,9 és 0,8?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!