Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Épített-e már át valaki 5...

Épített-e már át valaki 5 sebességes gépkocsiváltót 6 sebességessé?

Figyelt kérdés

Konkrétan: Fabia 1.4 44kw 5 sebességes váltóját szeretném 6 sebességessé alakítani. S ezt egy Audi vagy VW keresztmotoros 6-os váltó belsejéből szeretném megoldani (tengely, fogaskerekek, léptetők cseréjével). Arra lennék kíváncsi, hogy valaki próbálta-e már a fenti módon átrendezni a saját váltóját.

Kérem, hogy a "minek foglalkozol ezzel, vegyél 6 sebességes autót" s az ehhez hasonló kommentek maradjanak a gazdáiknál.


2013. nov. 29. 23:15
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

Nem tudom, hogy egyáltalán fizikailag belefér-e a 6-os bélés egy 5-ös váltóházba.

Nincs esetleg tipuson belül valami 6-os váltó, amit csak át kellene szerelni?

2013. nov. 29. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 Ádámfestő válasza:
76%
Még nem építettem, viszont qrva jó steaket sütök.
2013. nov. 30. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
kötekedés nélkül, tényleg érdekel, hogy miért akarod ezt megcsinálni? Lejjebb nyomja a fogyasztást, vagy jobban megy? Nekem is ötsebességesem van, és elméleti szinten már átment ilyesmi a fejemen :)
2013. nov. 30. 01:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:

Első sorban : miért szeretnél 6 sebességes váltót ebbe az autóba ?

Továbbá szinte biztos vagyok benne h nem lehet átcsinálni az 5-ös váltót 6 sebességesre.

2013. nov. 30. 01:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:

A Fabiát nem ismerem. Nekem Astrám van (74kW-os) amit gyártottak 5 és 6 sebességes váltóval is. Tehát ennél csak egy egyszerű váltócsere, semmilyen átalakítást nem igényel, mert teljesen kompatibilis a két váltó.

Amit te írsz, ez a barkácsolós, összetákolós módszer szerintem több szempontból is problémás...

Egyébként meg ilyen viszonylag kis, 44kW-os motorhoz nem biztos hogy sok előnye lenne, még ha sokat pályázol még akkor sem biztos hogy megérné.

2013. nov. 30. 08:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen az eddigi válaszokat.

Elsősorban fogyasztás csökkentés miatt gondolkodok ezen a bővítésen. (Másrészt van benne technikai kivívás.)

Ha jól tudom jött ki 6-os váltóval Fabia (PDTDI RS), de gyanítom, hogy a motor való csatlakozás kialakítása eltér. Bár rengeteg energiát lehetne megtakarítani, ha illene hozzá.

Éppen ezért gondoltam arra, hogy amennyiben egyeznek a belső méretek, veszek egy-egy darabot, s összehozom a kettőt.

Ha tudnátok linkelni olyan oldalt, klubbot, fórumot, ahol egyáltalán foglalkoztak már váltó utólagos bővítésével, az előrébb vinné az ügyet.

2013. nov. 30. 08:50
 7/12 anonim ***** válasza:
Nem hiszem, hogy sokat spórolnál ennél a motornál a 6-os váltóval, sőt. Hiába növeled az áttételt ha nem tudja leforgatni ez a kis 60 lovas motor. 5-ben 100-nál mennyit forog most a motor?
2013. nov. 30. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

Az RS 6sebességes váltóját nem lehet 1.4re feltenni, nem passzol, továbbá még ha át is lehetne alakítani az 1.4 váltója belsejét az RS-ből valóra nagyon nagy lenne az áttétel ...

Még ha össze is jönne a hatodik sebesség beépítése(aminek csak nagy tempónál lenne értelme), nem biztos hogy lenne fogyasztás csökkenés, mert nagyobb áttételhez több motor erő is kell hogy dinamikusan lehessen haladni ...

A gyári váltó úgy van belőve hogy (viszonylag) dinamikusan lehessen menni és a legkedvezőbben fogyasszon.

A hatodik sebesség az autópályára van inkább, de ez mellé kell nagyobb motorerő is.

2013. nov. 30. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

Olcsóbban kijössz ebből ha elviszed chiptuningra... Ott úgy hangolják a motort, hogy az autó gyári adottságait teljes mértékben kihasználja, ugyanakkor a fogyasztást is csökkentik, vagyis az autót motorikusan optimalizálják. Azok alapján amiket felsoroltál indokként ez bőven megfelelne az elvárásaidnak, és számodra nem kerül sok elvesztegetett órába, szenvedésbe.


Csak a pénztárcát terheli, de legalább biztos lehetsz a javulásban.

2013. nov. 30. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:

A motor 5. fokozatban 90-es tempónál fordul 2500-at.

A motor -a mai motor viszonyokhoz képest- valóban kis teljesítményű a maga 60 lovával. Az biztos, hogy a 6.ban egyáltalán nem volna képes gyorsulni, főleg ha sokan ülünk benne. Épp ezért a plusz fokozatot a hosszú és visszaváltást nem igénylő szakaszokon tudnám használni.

Elgondolkodtatott a chip "tuning" ötlete is.

Egyébként az RS esetében milyen az 5. és a 6. fokozat áttételi aránya? kb 0,9 és 0,8?

2013. nov. 30. 16:07
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!