Hány fok az üzemi hőmérséklet?
Saját autómról tudok nyilatkozni. 90 fokig felmegy, aztán ott is marad, ha felfelé megyek sokáig, akkor is. Ezen a hőfokon a ventilátor nem pörög fel, nem hangoskodik.
Igazából szerintem a 90 fok körüli értéket kell elérnie, aztán ami fontosabb,hogy ott is maradjon. Ha gyakran felszalad 110-re, vagy gyakran felpörög a ventilátor minden ok nélkül, az szerintem nem oké.
Nekem is 90 fok környékén van az üzemi hőfokom. Emelkedőn felmegy 96-98-ig is de ennél több még nem volt. A ventilátorból én semmit nem hallok.
Az Opel Ecotec benzinmotorok képesek normál esetben is 100 fok fölé menni pl H Astrában. Ez nem feltétlenül hiba. De ha gyakran megy 110 fok környékére az már gyanús, hogy valami nem százas...
Ha a termosztát nem nyitna ki teljesen akkor, akkor lassan forogna a víz a rendszerben, lassan menne fel a hőmérő is. És nem beszélve arról, hogy a hőgomba a hűtőben van tehát a ventilátor is később kapcsolna fel.
Szerintem meg kellene nézni, hogy nem e kevés benne a víz, vagy - bár ezt nem hiszem, de a melegedés hengerfejhibára is utalhat.
Amúgy 90 fok (+/- 5 fok) körül van az autók üzemi hőmérséklete.
#4-es voltam ezt találtam:
Miért melegszik túl a motor és forr fel a hűtővíz?
A hiba okai: utógyújtás; nagy előgyújtás, kézigyújtás-állítás elállítva; önműködő gyújtás állítás akadozik; kenési hiányosság; a kipufogódob eldugul; a motor túlterhelt; valamelyik henger kihagy; gyenge sűrítés, magas fordulatszám; a tengelykapcsoló vagy a fék súrlódása; szorosak a csapágyak; kevés a hűtővíz; a hűtővízkeringés lassú (a szivattyúszíj csúszik; a hűtővízcsatornák iszap- és vízkőlerakodás következtében megszűkültek); a vízkőréteg miatt rossz a hőátadás, a hűtőedény zárva van, a hűtő kevés levegőt kap; a hűtőbordák eldugultak; a karburátor túl dús, vagy túl szegény keveréket szolgáltat, a ventillátor nem szállít (a szíj csúszik vagy elszakadt, a lapátok görbék) stb.
#6 Régi autóknál valóban így volt.
-1 adja a jelet az ECU-nak (termosztátház környékén)
-1 adja a jelet az órának (termosztátház környékén)
-1 indítja a hűtőventilátort (hűtőben)
Az újaknál 1 gomba van, ami be van kötve az ECU-ba. A motorvezérlő indítja a ventilátort, és küldi a jelet az órának. Valamint kb. 75..105 fok között középállásban tartja a mutatót 90-en, hogy ne idegesítse a vezetőt az ingadozás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!