Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lada samara 1300 úszószint...

Lada samara 1300 úszószint beállítása?

Figyelt kérdés
Van egy 1300-as Samarám. Hogyan állítsam alacsonyra az úszószintet? Városban 14-15l körül fogyaszt (mérés alapján) pedig nem nyomom neki....karbi, fúvókák kipucolva.Ugye ha leveszem a karbi fedelét és fejjel lefelé fordítom,úgy, hogy az úszók felfelé vannak; alapból minél nagyobb vagy kisebb legyen a távolságuk a fedéltől,ha alacsony úszószintet szeretnék?

2013. nov. 24. 19:52
 1/5 anonim ***** válasza:
50%

A keverékarányt nem az úszószinttel kell beállítani. Az úszószintnek a gyári értéken kell lennie, ekkor működik helyesen a karburátor valamennyi részegysége. Túl alacsony vagy túl magas úszószint esetén általában a féklevegős kiegyenlítés szokott először megbolondulni, aztán ész nélkül dúsít vagy szegényít.

A karbi úszószintjét fejjel lefelé fordítva kell beállítani. Az úszó és a karbitető tömítőalátéte között 0,8-1,2 mm hézagnak kell lennie. Ha ennél kevesebb van, magas az úszószint, ha több, akkor alacsony. Figyelni kell rá, hogy az úszó két fele egyforma magasan legyen, mert különben hiába állítgatod a szintet, nem érsz vele semmit.

Egyébként meg nem elég, ha kipucolod a karbit és a fúvókákat, ellenőrizni kell azt is, hogy ne szívjon falsot a motor és kellő türelemmel kell belőni az alapjáratot. Városi üzemben ugyanis leggyakrabban a rosszul tömített karbi és a trehányul beállított alapjárat miatt tud sokat fogyasztani az autó.

2013. nov. 24. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm,esetleg a szelepfedél tömítetlensége okozhat fals levegőt?
2013. nov. 24. 21:27
 3/5 anonim ***** válasza:
Az nem okozhat ilyet, a szelepfedél alól nem juthat be levegő a motorba. Érdemes venni egy hidegindító spray-t és körbepermetezni vele üzem közben a karbit. A tömítésekre kell célozni és figyelni, hogy mikor pörög fel a motor. Ha ugyanis olyan tömítést fújsz le, ahol fals levegő jut be, ott a motor beszívja a hidegindítót is, a többletüzemanyagtól pedig felpörög. Végig lehet így próbálni az egész szívóoldalt, néha a szívócsonk és a hengerfej illeszkedésénél is akadnak problémák.
2013. nov. 24. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Megnéztem minden lehetséges rést de semmi, ellenben a hidegindítótól nem felpörög, hanem majd lefullad a motor...akármilyen szegény keveréket állítok, mindenképpen le akar fulladni a spray-től.Az alapjáratot nem tudom egy bizonyos fordulatszámnál lejebb vinni, mert ingadozik és lefullad. Ez mitől lehet?
2013. nov. 25. 16:56
 5/5 anonim ***** válasza:

A karburátorban, az üzemanyagszint gyári értékétől nem szabad eltérni. Az üzemanyagszint helyes beállítása, Daaz 2108-1107010 típusú karburátor esetében: A karburátor fedél tömítése, és az úszó közötti hézagnak, mind két oldalon 1mm-nek kell lennie. A karburátor fedelét fejtetőre kell fordítani, hogy az úszó legyen felül, ebben a helyzetben kell mérni az úszó mind két oldalán az egy-egy millimétert. [link]

[link]

[link]


Végül célszerű ebben a helyzetben a tűszelep zárását ellenőrizni.


[link]

Gyorsítószívattyú (10-es) fúvókacsöveinek „O” tömítését ellenőrizni kell.


A 2108-1107010 karburátor beállító adatai (fúvókák táblázata):

[link]


Karburátor beállításáról bővebben itt lehet olvasni:

[link]

[link]

2013. nov. 26. 03:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!