A hidrogént miért nem alkalmazzák üzemanyagként?
# 19
Te most csak teteted, hogy hülye vagy, netán komolyan is gondolod amit írsz?
EMBER! A CNG-t KILÓRA VESZED A KÚTON b**szod nem térfogatra!!!! Pont azért, mert gyökér mód értelmetlen térfogatra gázt tankolni te szerencsétlen, mert SEMMIT ismétlem SEMMIT nem árul el az, hogy 1 köbméter gázt tankoltál a tartályba, ha nem ismered a nyomását és a hőmérsékletét.
Nézd csak, így néz ki egy gázos kút feje:
Látsz rajta litert? Na látod, én sem...
Az LPG pedig FOLYÉKONY te szerencsétlen, ott nincs értelme "gázról" beszélni. A neve is Liquefied Petroleum Gas, azaz LPG.
Jelen esetben a CNG amúgy 100x jobban hasonlít a hidrogénhez, mint az LPG, már csak azért is, mert a CNG nem cseppfolyós.
Igaz,ezek szerint a CNG-t pont rosszul tudtam ,de van két dolog,amit sehogy sem tudok értelmezni :
"Fordítva. Nyomás alatti tárolásnál pont nem a térfogat számít, mivel nyomás alatt van! 1 atm nyomáson az a gáz lehet 1 m3, míg 400 atm nyomáson 2 ml cseppfolyósan!"
Nyomás alatt igenis számít a térfogat, hiszen minden egyes 1bar nyomásemeléssel duplázódik a betölthető gáz térfogata .Hidrogén esetében,ahol 80g/liter gáztömegről beszélünk nincs értelme a tömegmérésnek és mivel még 400 báron sem cseppfolyós ,pláne nem a cseppfolyós átváltásnak
"Tök mindegy, hogy cseppfolyósodik-e vagy sem. Abban értsünk már egyet, hogy egy adott méretű tartályban 10 BAR nyomáson jóval több H2 fér el, mint 3 BAR nyomáson. Pont ezért nem a térfogat a lényeges, hanem a tömeg.
"
10 báron 3.3x annyi fér el,mint 3 baron ,ezért is töltik pl. az ipari gázokat magas nyomásra (150-200 bar) ,de csak egész kivételes esetben (pl. acetilén,CO2,Cl , NH4 -ahol nincs nyomásemelkedés a töltött mennyiség függvényében) számolnak tömeget -de úgy van a hagyományos PB gázzal is. Egy példa,az oxigén vegyünk egy 50 literes(átlagos) gázpalackot ,amit 200bar nyomasra töltenek . Ha csak 1 baron lenne töltve,akkor 50 liter gáz lenne benne,de mivel ennek a 200x-osa töltet nyomás, 200x ennyi van benne,10.000 liter,vagyis 10m3 .
A CNG számomra teljesen értelmetlen,hogy miért súlyra töltik,hiszen nyomásnövekedést okoz a töltet mennyiségének növelése - az egyetlen ép érv ezesetben az átalgember számára jobban elfogadható dimenzió..
Nem alkalmazzák? Magyarországon már 2008-ban készültek hidrogén hibrid buszok:
# 24
Oké, egyszerűsítsük a "te szintedre" a dolgot. Beállsz a kútra a kocsiddal, üres gáztankkal. Legyen mondjuk 50 literes a gáztankod (amit ugye a szerencsétlen kutas nem tud ám, tőle lehetne 22 vagy 70 literes is)
A tartályod bír teszem azt 250 BAR-t (ennyi a CNG tartály nyomásállósága). De te nem akarsz tele tankolni, mert nincs annyi pénzed, csak félig, ezért belenyomatja neked 125 BAR-ra a gázt. De akár "tele" is tankolhatja 250 BAR-ra.
Na most ha csak a nyomás értéket tudja a kutas honnan a tökömből tudná, hogy most mennyi gáz ment bele a tartályba?! Hiszen nem tudja a térfogatát, azt csak te tudod! Na, ezért mérik a gázt KILÓGRAMMBAN nem pedig nyomásra, mert az SEMMIRE nem jó. A gázcseretelepen TUDJÁK MEKKORA A PALACK MERT SZABVÁNY és mert LÁTJÁK IS! Ott lehet nyomásra tölteni, hiszen pontosan tudják mekkora!
Az LPG meg mint említettem FOLYÉKONY, így ott meg fizikailag értelmetlen nyomásról beszélni, hiszen folyékony!!!!
Remélem így már érthető számodra is, hogy miért mérik kg-ban a CNG-t, az LPG-t meg miért literbe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!