Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A hidrogént miért nem alkalmaz...

A hidrogént miért nem alkalmazzák üzemanyagként?

Figyelt kérdés
Ha eltekintünk attól, hogy víz lesz belőle és ezért minden berozsdásodik a motorban, attól még mehetne vele egy benzinmotor (gázüzeműre átalakítva). Hogyan lehet tárolni (mekkora nyomást bír ki berobbanás nélkül)? A motor hengerében uralkodó hőmérséklet hatására nem robbanna be előbb, mint kellene? Mekkora kompressziót (nyomást) bír ki berobbanás nélkül?

2013. nov. 24. 10:19
1 2 3 4
 1/35 A kérdező kommentje:
valami link egy szakdolgozatról vagy leírásról, ahol hidrogénhajtású motorral kísérleteztek?
2013. nov. 24. 10:21
 2/35 anonim ***** válasza:
Keress rá a tüzelőanyag cella kifejezésre :)
2013. nov. 24. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/35 anonim ***** válasza:
55%
Nem kell új fajta motor a hidrogén használatához.Egy pici átalakítással a benzines és dízel motorokban is használható a hidrogén!Elkezdték használni is a hidrogént mint üzemanyagot csak hirtelen szinte egyik napról a másikra abba is maradt a hidrogén töltő állomások terjedése. Egy fő oka van miért nem terjedt el ez a kőolaj cégek hibája nagy részt!A motorba belseje nem rozsdásodik be akkor a gáznál is be kéne,a kipufogón ki jön a vízpára.
2013. nov. 24. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/35 anonim ***** válasza:

Mert a hidrogén olyan 100x veszélyesebb gáz, mint a cng vagy az lpg. Úgyhogy a "tartályos" megoldás élből nagyon veszélyes - ezáltal nem merik alkalmazni laikusok között, forgalomba.


Más részről a hidrogén molekulák sokkalta kisebbek, mint akár az LPG, így az üzemanyag-rendszer tömítettségét sokkal nehezebb megoldani.


Harmadrészt pedig a hidrogén szállítása és előállítása nagyon költséges - nem lehet pl. úgy csöveken szállítani, mint a földgázt vagy a kőolajat. Gazdaságosan előállítani pedig csak napenergiából lehetne, az pedig a modern országokban kevés van, Afrikából meg nehezen és költségesen lenne szállítható a gáz.

2013. nov. 24. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/35 anonim ***** válasza:
Komprimalva nagyon nagy nyomast kibir, 3-400bar-t is ,de gazdasagosan csak cseppfolyos halmazallapotban.vakuumszigetelt tartalyban eri meg,mivel a cng-hez kepest haramada a futoerteke,emiatt 3x annyi kell belole egysegnyi teljesitmenyhez. Egyenlore nincs altalanosan hasznalhato technologia ra ,de folyamatosan fejlesztenek-bar hidrogen eseteben inkabb az uzemanyagcella iranyaba
2013. nov. 24. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/35 anonim ***** válasza:

hidrogent nem robbanomotoros autoban szoktak hasznalni, hanem uzemanyagcellasban.


Toyota FCV, Honda FCX, ket mukodo prototipus.


elottem mar leirtak, hogy egyelore milyen problemak vannak a hidrogennel: 300bar-on kell tarolni, konnyen megszokik a legkisebb tomitetlensegen keresztul is, eloallitasahoz aram kell (a legegyszerubb ugye vizbontassal eloallitani).

2013. nov. 24. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/35 anonim ***** válasza:
Tevedes elottem szolo : a hidrogent vizbontassal a leggazdasagtalanabb eloallitani , foldgaz bontasaval a legjobb a hatekonysag .
2013. nov. 24. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/35 anonim ***** válasza:

http://www.youtube.com/watch?v=jH-mhZLuGRk


Lehet már hidrogénautót építeni, csináltak is, nem is eggyet, de nekem személy szerint borsódzik a hátam a gondolattól, hogy ezt a technológiát odaadjuk az egyszeri sofőrnek. Nem a hidrogénnel üzemeltetett motor a gond, hanem az, hogy hogyan kéne csinálni egy olyan hülyebiztos rendszert, ami soha nem fog berobbani senki alatt. Nézd meg mit csinálnak az emberek az autóikkal: PB-gázpalackkal pótolják ki a rendes LPG-rendszert, kiszedegetik a részecskeszűrőt, a katalizátort, EGR-szelepet, házilag fúrják fel a motort, satöbbi - s most még csak nem is egy harmadik világbeli autó üzemeltetéséről van szó, hanem egy teljesen átlagos európai felhasználói környezetről. Szerinted mekkora pusztítást végezne egy szivárgó hidrogén-motor mondjuk egy nagyvárosi dugóban?

2013. nov. 24. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/35 anonim ***** válasza:

Normál gáz üzemű módban használható átalakítás nélkül is. De a tisztán hidrogénnel való működésnek vannak következményei.

Egy kevés tüzelőanyag és olaj mindig keveredni fog.

És hogy csinálják a margarint? Hidrogén+növényi olaj.

A többit a fantáziátokra bízom.


A hidrogén tárolását meg lehet oldani biztonságosan. Modernebb technikával lehet olyan biztonságos mint akármelyik gázos autó.

2013. nov. 24. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/35 anonim ***** válasza:

Mint már előttem írták, a nehéz/költséges/bonyolult tömítési rendszer az egyik legnagyobb probléma. A hidrogén ugyanis a legkisebb méretű elem az egész periódusos rendszerben: annyira apró, hogy sok anyagon, egyes fémeken (pl. a vason is) probléma nélkül átdiffundál. A vas olyan neki, mint a levegőnek a szúnyogháló. Persze, minél vastagabb a tartály fala, annál lassabb ez az átszivárgás, de ugye a falvastagság növelése jelentősen növeli a rendszer tömegét is. Ezért aztán mindenhová speciális anyagokból kell tervezni az alkatrészeket, amik jelentősen megdrágítják az egész rendszer költségeit. És ez nem csak a tartályra vagy az üzemanyagrendszerre igaz, hanem az előállítására, a tárolására és a szállítására is.


Valaki említette, hogy a hidrogénből harmadaannyi energia szabadítható fel, mint mondjuk az LPG gázból. Ez igaz, ha egy molekulára nézzük a kinyerhető energia mennyiségét. Ám egy hidrogénmolekula jóval kisebb, mint egy propánmolekula (LPG legfőbb összetevője). Ha csak 9x kisebb, akkor azonos tömegű hidrogéngázban máris 3x annyi energia tárolódik, mint az LPG-ben. Nem tudom mennyiszer kisebb/könnyebb egy hidrogénmolekula mint egy propánmolekula, de szerintem nem jártam túl messze a valóságtól a 9-es szorzóval - sőt gyanítom, még alá is lőttem némileg.

Mindenesetre általánosságban elmondható, hogy egységnyi tömeg/sűrűség mellett az összes létező anyag közül a hidrogén az, amelyikből a legtöbb energia szabadítható fel. (Ez pedig nem csak a kémiai, hanem a fizikai úton felszabadítható energiatartalomra is igaz (fúzió), bár ezt még jó ideig biztosan nem fogjuk tudni alkalmazni a gyakorlatban.)

2013. nov. 24. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!