Ha eltekintünk attól, hogy víz lesz belőle és ezért minden berozsdásodik a motorban, attól még mehetne vele egy benzinmotor (gázüzeműre átalakítva). Hogyan lehet tárolni (mekkora nyomást bír ki berobbanás nélkül)? A motor hengerében uralkodó hőmérséklet hatására nem robbanna be előbb, mint kellene? Mekkora kompressziót (nyomást) bír ki berobbanás nélkül?
Sceptik : en irtam . A hidrogen gaz (tehat H2) futoerteke 11 MJ/m3 , a CNG (mert azt irtam,nem LPG-t ) futoerteke 34MJ/m3 ... Szerintem ez kevesebb mint a harmada
2013. nov. 24. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
12/35 anonim válasza:
Es mivel nyomas alatti tarolasnal soha nem a tomeg szamit,hanem a terfogat ,igy felesleges lenne a tomegben kifejezett futoertek hasznalata
2013. nov. 24. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
13/35 anonim válasza:
Fordítva. Nyomás alatti tárolásnál pont nem a térfogat számít, mivel nyomás alatt van! 1 atm nyomáson az a gáz lehet 1 m3, míg 400 atm nyomáson 2 ml cseppfolyósan!
2013. nov. 24. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
14/35 anonim válasza:
Aha..es mi koze is van a nyomas alatti tarolasnak a halmazallapothoz ? A hidrogen nem cseppfolyosodik nyomasnovekedes hatasara , kozel -250 fokra le kell huteni hozza .. Letezik ilyen modszer,de ott is m3-ben merik. Hidrogen eseteben 1m3 folyadekbol 842m3 gaz keletkezik ,ez alig 70kg
2013. nov. 24. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
15/35 anonim válasza:
Igazad van. Egységnyi tömegre kivetítve jóval nagyobb felszabadítható energiamennyiség, mint más szénhidrogének esetében; azonban egységnyi térfogaton (bármilyen nyomás esetén) valóban kisebb az energiatartalma, mint a többi szénhidrogénnek.
Ettől függetlenül, még olyan probléma is felmerül a hidrogénnel, hogy a fémek jelentős részében oldódik, oldódása után pedig az adott fém ridegebbé, törékenyebbé válik. Ez aztán hajszálrepedésekhez, törésekhez, ezáltal pedig tűzveszélyhez, robbanásveszélyhez vezethet. Ezen probléma kiküszöbölése ugyancsak drágítja a biztonságos tárolás, szállítás, felhasználás megoldásait.
2013. nov. 24. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
16/35 anonim válasza:
#7: hatekonyabb eloallitani foldgazbol, igaz. csak epp mi a mellektermek? tippeket kerek... es igeeeen, szendioxid. ahol a part szakad, ott vagy vele.
2013. nov. 24. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
17/35 anonim válasza:
# 14
Tök mindegy, hogy cseppfolyósodik-e vagy sem. Abban értsünk már egyet, hogy egy adott méretű tartályban 10 BAR nyomáson jóval több H2 fér el, mint 3 BAR nyomáson. Pont ezért nem a térfogat a lényeges, hanem a tömeg.
2013. nov. 24. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
18/35 anonim válasza:
Khmm.. belemenjünk a technológiába ? Földgázt vizgöz jelenlétében elbontani 850 fokon, 65% hidrogén , kb 20 % CO ,kb 10-12 % CO2 és visszamarad némi metán . A széndioxid első lépcsőben kiszedhető egyszerü kémiai mosással ,majd visszakeringetve a folyamatgázba teljes egészében szén-monoxiddá alakul - a teljes folyamatgázt egy szimpla molekulaszűrőn átvezetve kijön a nagytisztaságú hidrogén és visszamarad minden más gáz,amivel lehet fűteni a kemencét .
Nulla százalék CO2 kibocsátás mellett érhető el nagyon nagy hatékonyságú nagytisztaságú Hidrogén gáz előállítás . Van másik technológia is,mélyhűtéses szétválasztás , de ez is teljesen CO2 és hulladékanyag mentes téma.
Hidd el,egy egészen pici rálátásom van a dologra :)
2013. nov. 24. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
19/35 anonim válasza:
17 - igazad van,mit tagadjam ,méregesd a világ legkönnyebb gázát tömeg alapján ,csak nehogy 0.7g-al többet tankolj ,mert az bizony már 10% túltöltés és felrobbantod magadat .... A benzinkúton az LPG-t is kérd úgy ,hogy 17.2kg-ot szeretnél véletlenül se hagyatkozz a számlálóra,amikor 24 literen áll meg ,de ha CNG autód van ,akkor nem 16 m3-t kell tankolnod,hanem 23.5 kg-ot .
2013. nov. 24. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
20/35 anonim válasza:
16 - itt egy kis szakirodalom a reformálásra : [link]
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!