Szívódízel meg turbó meg mittomén mik vannak mi a különbség melyik jobb?
mivel ranezesre fogalmad nincs az egesz temarol, neked mindegy. a google meg a wikipedia rengeteg segitseget ad, kutass egy kicsit.
nincs ilyen hogy 'melyik jobb', attol fugg mire es hogyan akarod hasznalni. Mondjuk egy w124-es nagyon nem mai csirke, '96-ig gyartottak, tehat a legfiatalabb is 16 eves, ezekbol mar nincs 'jo', csak szethajtott, meg kevesbe szethajtott...
Merciről nem nyilatkozok csak a konstrukciókról.
A szívódiesel egy adagoló segítségével juttat gázolajat a hengerekbe. Ezeknél a blokkoknál mikor a dugattyú mozdul lefelé akkor negatív nyomás jön létre, és ez a negatív nyomás szívja be a levegőt. Ehhez az adott mennyiségű levegőhöz hogy tiszta égésed legyen csak adott mennyiségű üzemanyagot juttathatsz.
Turbós motor kicsit komplikáltabb. [link]
Ezeknél van a turbó ami úgy néz ki hogy két légkamrából áll, és van benne egy tengely ami mindkét légkamrán keresztülhalad. Ezen a tengelyen van 2 darab turbinalapát, mindkét kamrában 1-1. Az egyik kamrában jön a kipufogógáz, és meghajtja a turbinalapátot, ami automatikusan meghajtja a másik kamrában lévő lapátokat mivel egy tengelyen tartózkodnak. Az így meghatott lapátkerék levegőt szív be amit a hengerekbe juttat. Így a szívó motorokhoz képest több levegőt juttathatunk az égéstérbe amihez valamivel több üzemanyagot is tudunk juttatni anélkül hogy az égés romlana. A több oxigén jelenléte miatt intenzívebb az égés, és ezzel párhuzamosan melegebb is, így nagyobb a hőtágulás, és ugyebár a dugattyút a hőtágulás löki lefelé.
Ugyanahhoz a teljesítményhez sokkal kisebb lökettérfogat is elég turbós motor esetében, és teljesítmény/fogyasztás arányában sokkal jobbak a turbo dieselek (benzinesnél ez nem feltétlenül igaz). Sokan félnek attól hogy mi van akkor ha a turbó beszarik, mert sok autóba nem olcsó egy ilyen szerkezet. És valóban egy új autónál a turbó ára akár félmillió forint is lehet, de egy idősebb kocsihoz akár bontottan is lehet kapni amivel még akár 100 000 kilométert is megtehetsz.
Vezetési stílusban a turbos autókat picit jobban kell pörgetni, mert ahhoz hogy a turbo érdemi munkát tudjon végezni ahhoz kell bizonyos mennyiségű meghajtó kipufogógáz. Ha meghajtod a turbos autót akkor leállítás előtt érdemes járatni minimum egy fél percet, vagypedig ha tudod hogy nemsoká az uticélod végéhez értsz akkor már nem pörgetni a motort. Ugyanis a turbo simán pöröghet 100 000 fordulat/perc fölött is, és ha leállítod a motort akkor leáll az olajszivattyú is és nem pumpál tovább kenőanyagot a turbo siklócsapágyaihoz, és így hamar tönkreteheted a turbot.
'mobile.de-re menj fel keress rá én találtam első tulajos 190D 2.0 53.000 km-el doktor tulaj és nappalijában áll az auto'
meg most is a terdemet csapkodom a rohogestol... neked, baratom, halvanylila segedfogalmad nincs az autokrol (kulonosen nem a hasznaltautokrol). 1M alatt Mercedest csak es kizarolag 600k-t futott, lelakott sz*rt fogsz kapni. ugy tippem szerint 16 eves lehetsz, akinek hirtelen megtetszett a 'merdzso', mert Matchboxban annak idejen az volt a legcsillogobb, azt' most akarsz egy igazit is.
javasolnam a totalcar belsoseg rovatat olvasgatni szorgalmasan, nepitelet.hu-t, totalcar autos tanacsok rovatot, ha nem akarsz hirtelen a nyakadba egy penznyelot...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!