Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szívódízel meg turbó meg...

Szívódízel meg turbó meg mittomén mik vannak mi a különbség melyik jobb?

Figyelt kérdés
Mercedes 190/w124 típusnál
2013. nov. 19. 14:26
1 2 3 4 5
 1/43 anonim ***** válasza:

mivel ranezesre fogalmad nincs az egesz temarol, neked mindegy. a google meg a wikipedia rengeteg segitseget ad, kutass egy kicsit.


nincs ilyen hogy 'melyik jobb', attol fugg mire es hogyan akarod hasznalni. Mondjuk egy w124-es nagyon nem mai csirke, '96-ig gyartottak, tehat a legfiatalabb is 16 eves, ezekbol mar nincs 'jo', csak szethajtott, meg kevesbe szethajtott...

2013. nov. 19. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/43 anonim ***** válasza:
Kezdetben azt is érdemes tisztába tenni, hogy 190(W201)-ről beszélgetünk vagy W124-ről.
2013. nov. 19. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/43 anonim ***** válasza:
Ha ilyen szakértő vagy akkor szívót keress, az halhatatlan, főleg a 2.5 vagy a 3.0... Nem egy erőgép egyik sem, nem is környezetbarát, nem is fogyaszt olyan keveset mint az újak, viszont örök élet +1 év.
2013. nov. 19. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/43 A kérdező kommentje:
H-h mire használom ? megyek azt kész. Még h csak lestrapáltak vannak :D mobile.de-re menj fel keress rá én találtam első tulajos 190D 2.0 53.000 km-el doktor tulaj és nappalijában áll az auto igaz 2,7 millió az ára.
2013. nov. 19. 14:58
 5/43 anonim ***** válasza:
Persze, 2,5 millió felett már akármelyik 2x éves autóból találsz patika állapotút. De a kérdések 95%-a a 200-350 000 közötti ilyen korú Mergákról szokott szólni.
2013. nov. 19. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/43 A kérdező kommentje:
én 800.000-1m ért akarok! Azt a kocsit amit említettem nem merném kivinni utcára.
2013. nov. 19. 15:04
 7/43 anonim ***** válasza:

Merciről nem nyilatkozok csak a konstrukciókról.

A szívódiesel egy adagoló segítségével juttat gázolajat a hengerekbe. Ezeknél a blokkoknál mikor a dugattyú mozdul lefelé akkor negatív nyomás jön létre, és ez a negatív nyomás szívja be a levegőt. Ehhez az adott mennyiségű levegőhöz hogy tiszta égésed legyen csak adott mennyiségű üzemanyagot juttathatsz.


Turbós motor kicsit komplikáltabb. [link]

Ezeknél van a turbó ami úgy néz ki hogy két légkamrából áll, és van benne egy tengely ami mindkét légkamrán keresztülhalad. Ezen a tengelyen van 2 darab turbinalapát, mindkét kamrában 1-1. Az egyik kamrában jön a kipufogógáz, és meghajtja a turbinalapátot, ami automatikusan meghajtja a másik kamrában lévő lapátokat mivel egy tengelyen tartózkodnak. Az így meghatott lapátkerék levegőt szív be amit a hengerekbe juttat. Így a szívó motorokhoz képest több levegőt juttathatunk az égéstérbe amihez valamivel több üzemanyagot is tudunk juttatni anélkül hogy az égés romlana. A több oxigén jelenléte miatt intenzívebb az égés, és ezzel párhuzamosan melegebb is, így nagyobb a hőtágulás, és ugyebár a dugattyút a hőtágulás löki lefelé.

Ugyanahhoz a teljesítményhez sokkal kisebb lökettérfogat is elég turbós motor esetében, és teljesítmény/fogyasztás arányában sokkal jobbak a turbo dieselek (benzinesnél ez nem feltétlenül igaz). Sokan félnek attól hogy mi van akkor ha a turbó beszarik, mert sok autóba nem olcsó egy ilyen szerkezet. És valóban egy új autónál a turbó ára akár félmillió forint is lehet, de egy idősebb kocsihoz akár bontottan is lehet kapni amivel még akár 100 000 kilométert is megtehetsz.

Vezetési stílusban a turbos autókat picit jobban kell pörgetni, mert ahhoz hogy a turbo érdemi munkát tudjon végezni ahhoz kell bizonyos mennyiségű meghajtó kipufogógáz. Ha meghajtod a turbos autót akkor leállítás előtt érdemes járatni minimum egy fél percet, vagypedig ha tudod hogy nemsoká az uticélod végéhez értsz akkor már nem pörgetni a motort. Ugyanis a turbo simán pöröghet 100 000 fordulat/perc fölött is, és ha leállítod a motort akkor leáll az olajszivattyú is és nem pumpál tovább kenőanyagot a turbo siklócsapágyaihoz, és így hamar tönkreteheted a turbot.

2013. nov. 19. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/43 anonim ***** válasza:
Még annyit hogy egy idősebb kocsinál mivel már a turbó nem horribilis összeg, ráadásul nem gyakran mennek tönkre a turbók én nem vennék sima szívódieselt. Azért kell a dieselbe egy turbó hogy éljen is az az autó.
2013. nov. 19. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/43 anonim ***** válasza:

'mobile.de-re menj fel keress rá én találtam első tulajos 190D 2.0 53.000 km-el doktor tulaj és nappalijában áll az auto'


meg most is a terdemet csapkodom a rohogestol... neked, baratom, halvanylila segedfogalmad nincs az autokrol (kulonosen nem a hasznaltautokrol). 1M alatt Mercedest csak es kizarolag 600k-t futott, lelakott sz*rt fogsz kapni. ugy tippem szerint 16 eves lehetsz, akinek hirtelen megtetszett a 'merdzso', mert Matchboxban annak idejen az volt a legcsillogobb, azt' most akarsz egy igazit is.


javasolnam a totalcar belsoseg rovatat olvasgatni szorgalmasan, nepitelet.hu-t, totalcar autos tanacsok rovatot, ha nem akarsz hirtelen a nyakadba egy penznyelot...

2013. nov. 19. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/43 A kérdező kommentje:
XDDD nagyot tévedsz nőm beszélt rá nekik kettő is van pont hogy nem pénznyelők és ha ismernéd a mercedest akkor tudnád, hogy egy jól karbantartott több mint 1 millió km-t is elmegy a 600 k pedig még simán jó :) ennyit rólad meg a dedós beszólásaidról.
2013. nov. 19. 16:08
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!