Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen 125-ös motort ajánlanátok?

Milyen 125-ös motort ajánlanátok?

Figyelt kérdés
Friss B125-ös jogsim van, de nem akarok autót venni, inkább motoroznék, úgyis főként városban használnám. Vespákkal szemezgettem, tetszik a stílusuk, és azt olvastam, hogy most már a belsejükre is egyre többet adnak, viszont újonnan nem túl olcsóak. Nem vagyok túl tájékozott az egyéb márkákban, segítenétek?
2013. nov. 18. 22:20
 1/4 anonim ***** válasza:
125cm3 használt rendszámos robeszt nem nagyon fogsz találni a lényeg hogy japó legyen és nagykerekes
2013. nov. 18. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 benjamin110 válasza:
Most akarom csinálni én is a 125ös jogsit, nekem otthon áll az ETZ 125, semmi pénzért nem adnám semmilyen robogóért, az a feeling amit az ad, nem adja vissza semmilyen robogó.
2013. nov. 19. 01:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

A motorosok a robogósokat "veszik semmibe", (pöscköszörűsök :D), míg a robogósok a motorosokkal nincsenek kibékülve igazán (nagyképű majmok :D).


Egyébként teljesen mindegy, hogy milyet veszel, feltéve, hogy váltós motoron vizsgáztál. Mindegyiknek van előnye és hátránya is. Ha robogóval vizsgáztál, akkor csak automata váltós (általában variátoros) gépet vezethetsz. Merem ajánlani az Aprilia Scarabeo, Piaggio Liberty, a Honda Innova (ez körváltós, félautomata - Te váltasz, de a kuplungolás automatikus) és ezekhez hasonló szerkezeteket, a világból kimennek, ha megkapják a kötelezők cseréjét időben (olaj, szűrők, stb.). Keress rájuk, nagyjából egyforma kinézetűek és tudásúak. Ezek viszonylag olcsón üzemeltethető, strapabíró, keveset fogyasztó, nyomatékos kis gépek. Érdemes inkább ilyen nagykerekű szerkentyűk közül választani, ha nem akarod lerázatni a vesédet a csizmádba a magyar krumpliföld utakon.


Váltós motorok szinte mind nagykerekűek, de belőlük is érdemesebb szerintem négyüteműt választani, már csak az alacsonyabb fogyasztás miatt is (viszont ezek általában drágábbak is, mint kétütemű társaik). Talán kissé lomhábbak, kevésbé robbanékonyak (kevésbé húznak nagyobb fordulaton), és rendszerint nincs akkora végsebességük sem, de a fogyasztásuk csak kábé fele a kétüteműekének, és kisebb fordulatszámuk miatt általában tartósabbak is. Viszont nyomatékosabbak, alacsonyabb fordulatszámon jön meg az erejük, tehát nincs is szükség arra, hogy nagyon pörgetni kelljen őket, hamarabb lehet felváltani magasabb fokozatba. Általában hosszabbak a fokozatok is valamivel.


A kétütemű szervizelése ellenben egyszerűbb, olcsóbb (a kevesebb alkatrész miatt), bár általában többször/gyakrabban is van rá szükség (a magasabb fordulatszám és hőterhelés végett). Viszont bizonyos fordulatszám felett hirtelen kezd el húzni - hasonló érzés, mint egy turbós autót vezetni. Főleg, ha még power szelep vagy hasonló teljesítménynövelő eszköz is van rá építve. Sokan ezt szeretik benne, végül is van feelingje :)


Nem könnyű a döntés, főleg, ha még nem vezettél sokféle motort. Érdemes lenne haveroknál körülnézni, hátha akad egy-kettő, akinek van 125-ös gépe, kipróbálni őket, menni velük néhány kilométert, hogy érezd, mit tud, hogyan viselkedik, mennyire manőverezhető. Ha van már összehasonlítási alapod, akkor könnyebb neked megfelelő motort választani.

2013. nov. 19. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Szerintem városba a legideálisabb egy 125-ös, négyûtemű, enduro alkatú gép. Persze "sima", azaz nem bütykös gumival. És persze rendszámmal.
2013. nov. 19. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!