Egyes autósok miért tapadnak az előtte lévő se. Ggébe és miért száguldanak úgy, mint az állat, akár rossz úton, akár rossz látási viszonyok között? 28/F
Szombaton késő este mentem egy útszakaszon, ahol 70-nel lehetett menni. Azonban olyan sűrű köd volt, hogy szinte majdhogynem a kocsim elejéig láttam csak... Emiatt nem is mentem még 70-nel se, csak körülbelül 50-nel. Mögém ért valaki, és métereken keresztül tapadt rám. Kur\/a idegesítő volt, de aztán megelőzött persze. Biztos bénának hitt, amiért ilyen lassan megyek, habár én meg őt nem értem, amiért ilyen szar viszonyok között képes ész nélkül menni...
Egy másik eset szintén szombat estéről... mentem egy utcában, ahol 50 volt a megengedett, azonban az elég szar út miatt én még annyival se szívesen megyek. Hajtottam kb. 30-cal, maximum 40-nel. Erre valaki mögém érkezik, tapad rám szorosan, kivág és előz. Legalább 60-nal tuti ment azon a fos úton, ahol én 30-40-nél többel nem mertem, mert féltem a kocsimat.
És még mindig ugyanerről az estéről egy 3. eset. 50-nel lehet menni, én megyek kb. 60-nal /ekkor éppen jobb volt az út és a látási viszony is :)/, a mögöttem lévő tapad, előz, majd méterekkel arrébb egy körforgalom, ahol szépen lassíthatott is be. Volt értelme előznie? /ráadásul úgy, hogy eleve én is 10-zel túlléptem az 50-et.../
Amúgy ezek máskor is megtörténnek velem, de most ezt a 3 szombat esti példát hoztam fel.
Miért mennek úgy egyes barmok, mint az állat? Nem érdekli az, ha szart se lát? Vagy neki röntgen szeme van, átlát a ködön? Vagy ott a szar út? Ő nem félti a kocsiját? Ugyanis akik így türelmetlenkednek, azok többnyire Mercisek, BMW-sek, VW Passatosok, VW Borások, Seatosok, Audisok... A szombat esti 3 előzést is 3 nagy dög kombi követte el, bár a típusukat nem láttam. Szóval simán félthetnék ők is az autójukat, mert azért csak nem egy filléres Kis Polsky-val járnak...
Igazából ezen kár idegeskedni ,ha előzni akar had menjen. A ködben persze ő sem lát de "majd lesz valami" alapon sokan autóznak úgy hogy a belátható táv rövidebb mint a fékútjuk.Ha valami váratlan történik, kész a baleset ,de bíznak a jószerencséjükben.
Az ,hogy rossz úton ki hogy megy az az ő dolga ,akinek telik drága kocsira ,annak elvileg szervizre is telik , de nagy része nem is az övé hanem valami céges, tehát lexarja ha tönkremegy, mert fizetik neki.
No meg van akit idegesít ha bárki is van előtte, kényszeresen előz .A sebességhatárok meg csak akkor tartják be ha rendőrt látnak. Nem kell velük foglalkozni.
1.) Mi a problémád a segg szóval, hogy nem írod le rendesen?
2.) Miért baj ha rád áll, az ő gondja lesz ha nem tud megállni! Belső tükröt kapcsold éjszakai állásba, oszt' hadd menjen, valakinek valahol mindíg szüksége van friss vesére, szaruhártyára...
3.) A német prémium márkák tulajdonosai mindig is fontosabbnak, felsőbbrendűnek, okosabbnak, szebbnek, ügyesebbnek * hitték magukat!
*: Nem kívánt törlendő, vagy tetszés szerinti szóval behelyettesíthető!
:D
Harkonnen :
"2.) Miért baj ha rád áll, az ő gondja lesz ha nem tud megállni! Belső tükröt kapcsold éjszakai állásba, oszt' hadd menjen, valakinek valahol mindíg szüksége van friss vesére, szaruhártyára... "
Vagy a tiéd, mert ha hirtelen jön valaki szemből, rád húzza a kormányt.
Egyébként engem az idegesít, amikor sokan eleve arra apellálnak előzéskor, hogy a szemből jövő úgyis lassítani fog. Ha két ilyen barom jön egymással szembe, akkor nem biztos, hogy ők fognak meghalni a balesetben, hanem lehet, hogy éppen az a vétlen autós, akit előznek.
Igazatok van, nem kéne vele foglalkoznom. Bár az azért necces, ha valaki durva sűrű ködben előz... Ha tényleg jön szembe vele valaki, akkor csattanás a vége, amiben sajnos én is balesetet szenvedhetek, ha közvetlen mellettem történik a dolog.
Utolsó: inkább csak az előzni akaró a barom, a saját sávjában közlekedő szembejövő nem. Ha ő esetleg nem annyira lassít /viszont nem is repeszt állat módjára/, azt nem lehet felróni neki szerintem, mint a mögöttem jövőnek azt, hogy miért akar életveszélyesen előzni.
Amúgy én mindig lassítok, ha látom, hogy a szomszédos sávban előzés készül. Ködben ezt már nem látnám, viszont ott eleve nem is sietem el a dolgokat. :D
Mi nem láttuk hogy milyenek voltak a látási viszonyok. Lehet, hogy egyáltalán nem volt veszélyes a elözés. Nem feltétlenül téged akarlak kihozni bénának, de olvastam itt olyanról akinek nehezére esett tartani tempót tartani a kamionokkal az M0-son száraz úton jó látási viszonypk mellett, tehát néha a kérdezök reagálják túl.
Rossz úton én is lassan megyek. Bár ne hasonlítsuk össze egy prémium kategóriás autó futómüvét/strapabírását egy öreg japánéval (mert nekem az van). Na meg az árát se. Ha megvette, alkatrészre is lehet pénze. Vagy tényleg céges. Vagy csak valamiért sietett. Vagy csak olyan sokat jár rossz úton, hogy türelmetlenebb és gyorsabban megy.
Az elözés pedig: ha értelmes emberek közlekednének, akkor nagyon ritkán fordulna elö baleset elözésböl. Hogy miért? Ha engem elöznek vagy a szembejövö elöz és szükösnek ítélem a helyzetet, akkor elendegem a gázt/fékezek/lehúzódok.
Pl: Erdélyben éjszaka tempós kanyarban (dugigpakolt 1.0 Suzukival) toltam elég rendesen. Jött szembe egy kamion aki elkezdett villogni mint az állat. Gondoltam... megpakolva nagyon felvilágít az autó, de nem tudok mit tenni, sajnálom. De nem hagyta abba, csak villogott. Fél pillanat múlva megláttam, hogy egy személyautó elözi. Kamion a fékbe ugrott, én a fékbeugrottam és mindketten lehúzódtunk, a személyautó pedig középen elment.
Láttam ugyanilyet hátulról is egyenesben. Mindenki meg kellett álljon hogyne legyeb baj
Inkább azon törd a fejed, hogy TE miért nem mész annyival, amennyit a forgalom és a körülmények engednek? Ha nem mersz, nem bírja a tragacsod, akármi bajod van, miért nem segíted - FÉKEZÉSSEL, AHOGY A KRESZBEN VAN- az előzést? Az, hogy TE nem mersz menni, egyáltalán nem jelenti azt, hogy én sem merek. Én sokat megyek, nem érek rá mögötted b4szakodni 50-nel, mert te mindjárt hazaérsz, én meg még mehetek a nyúlós, ködös időben 250 km-t. Az meg, hogy ki hogy félti, nem félti a kocsiját mit fáj neked? Tán te fizetted ki??? Észre sem veszed -az egész fajtádra jellemzően- hogy nem csak te vagy az úton. Ha 90-nel lehet menni, menj 90-nel, vagy takarodj az útról! Miért hajszolsz te bele engem egy életveszélyes előzésbe? Mellesleg amikor melléd érek miért gyorsítasz??? KÖTELES vagy segíteni az előzést! Tudod e, hogy ez már szándékos közúti veszélyeztetés, a törvény börtönnel rendeli büntetni. Ezen elmélkedj, kispajtás. - Az Audis.
Ha téged három kombi előz, akkor NEM TUDSZ VEZETNI.
Utolsó, a megengedett 90 nem azt jelenti, hogy neked annyival KELL menni, hanem annyival LEHET maximum menni, ha az ÚTVISZONYOK megengedik. Gondolom télen ónos esőben is 90-el mész, aztán érted siet a mentőhelikopter, hogy a szaros életed megmentse...
B-szakodj meg okoskodj nyugodtan, egyszer jöjjön szembe a kamion, valaki meg nehogy véletlenül a gázra lépjen fék helyett, mert esetleg szabálytalanul vágtál ki mögé és nem látott a holttérben és épp gyorsítani akart kicsit... Aztán téged meg a helyszínelők rajzolnak körbe, mert nem az út és látási viszonyoknak megfelelően választottad meg a sebességet...
6-os válaszoló: Igazad van, ez is egy szempont. Már csak emiatt is kéne tartani a követési távolságot. Iszonyat idegesítő, amit művelnek. Ha akar, előzzön meg mihamarabb, de a seggemből szálljon ki...
7-es: Tényleg elég szarok voltak a látási viszonyok. Ha száraz az út és mondjuk fényes nappal van, akkor én is elég simán vezetek. Sőt, sajnos 10-20 km/h-val túl is lépem sokszor. Autópályán is volt már párszor /tiszta viszonyok mellett persze/, hogy 130 helyett simán mentem 160-nal... Ahol 50-nel lehet menni és jó az út, és látni is lehet, ott is sokszor sajnos 60-70-nel megyek az előírt helyett. Tehát pont ez az, hogy mikor jók a körülmények, akkor elég sűrűn túllépem a sebességet, és emiatt már többször is szóltak, pl. mikor vezetni tanultam, vagy a szüleim.
De ha szarok a körülmények, akkor már én sem vagyok gyorshajtó. Amit az a kombi csinált a ködben, szerintem elég veszélyes volt. A megengedettel sem mertem menni, nemhogy túllépni azt. Az előzésről meg nem is beszélek. Erre ő lazán jön a seggembe métereken át. Szívem szerint mentem volna, de komolyan mondom, kb. akkora volt a köd, hogy a kocsi orra előtt pár méterre láttam el /5-10 méter talán, de nem akarok hülyeséget tippelni/, utána fullra semmit...
A rossz útról meg annyit, hogy tegyük fel, hogy ha drága autóra van pénze a fa$zkalapjának, akkor valószínű alkatrészre is. De attól még, hogy van pénze, miért kell szétba$znia a szar úton a kocsiját? Bár az ő dolga, ő tudja. Ha ennyire sietnek, hát egészségükre. Végülis nem én hajtom szarrá a kocsimat, hanem ők az övéjüket. :)
Amúgy az én kocsim egy 2006-os Toyota Corolla Wagon 1.4 VVT-I, szóval az enyém is egy kombi. :) Elég strapabíró autó, megbízható, semmi panasz nem lehet rá. Viszont szar úton én nem fogok állat módjára menni vele, mert nagyon-nagyon féltem. Viszont aki tönkre akarja vágni a sajátját, egészségére. :)
/bár valamilyen szinten azért sajnálom azokat az autókat is, sajnálom, hogy olyan emberek vezetik őket, amilyenek.../
Erdélyben kanyarban előztek egy kamiont? Az se normális. Én egyszer olyat láttam közvetlen előttünk, mikor egyszer utaztunk valahová, hogy országúton egy megpakolt, pótkocsival közlekedő kamion JOBBRA ívelő kanyarban elkezd előzni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!