Miért nem használ egyik autógyártó sem 6 ütemű motort?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Köszi, ezt valamiért nem dobta ki a hasonló kérdéseknél, azt bezzeg igen, hogy a 125-ös dt vezethető-e 50-es papírokkal... :)
Egyébként itt sem ír senki olyat, hogy vajon miért nem fejlesz egyik gyártó sem ilyen motort. Felvetik itt a vízgőz káros hatásait, mikor általános iskolás kémia órán tanítják, hogy a szénhidrogének égésekor is vízgőz keletkezik, de elég ránézni a kipufogó végére...
Olajlobbi meg ilyesmi érthető, de azért mégis, egy autógyártónak az lenne az érdeke, hogy minél több autót adjon el, és ha egy ilyet behúznának, hogy 30%-al nagyobb teljesítmény azonos mennyiségű üzemanyagból, akkor igencsak lépéselőnybe kerülnének a konkurensekkel... Meg eleve, ez a downsizing is a hatásfok növelésére hajt, a 6 ütemű motorral pedig pont ezt lehetne még tovább fokozni, talán nem is kerülne annyiba, meg nem is lenne annyira kényes, mint a mostanában annyira divatos turbófeltöltő...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"egy autógyártónak az lenne az érdeke, hogy minél több autót adjon el, és ha egy ilyet behúznának, hogy 30%-al nagyobb teljesítmény azonos mennyiségű üzemanyagból, akkor igencsak lépéselőnybe kerülnének a konkurensekkel..."
Csak abban az esetben, ha hasonló áron tudnák árulni a hatütemű motorral szerelt járgányaikat, mint a konkurensek a négyütemű motoros verdáikat. És pont itt van a probléma: a hatütemű motor előállítási költsége 3-4x-ese minimum a négyütemű motorokénak. Cserébe kapsz egy (még) kiforratlan technológiával készült, jóval több alkatrészből álló (nagyobb meghibásodási lehetőségű) motort, amely 30%-kal jobb hatásfokú. Ezért nem gyártanak lakossági részre hatütemű motorral szerelt autókat. Egyelőre.
Bár tény és való, a hideg üzem igen gazdaságtalan lenne, csak erre tudok gondolni, hogy miért nem alkalmazzák, hiszen a hideg égéstérben nem párologna el a víz, így a +2 ütem felesleges energiaveszteség amíg hideg a motor...
Na de még mindig ott vannak a kamionok, buszok, ahol megérné alkalmazni, hisz azok gyakorlatilag egész nap úton vannak, tehát folyamatosan üzemi hőfokon dolgoznak, és 30% a 30 literes fogyasztásuknál nagyon sokat számít?!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!