Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem használ egyik...

Miért nem használ egyik autógyártó sem 6 ütemű motort?

Figyelt kérdés
Hogyhogy nem terjedt el? Hisz elméletben ugyan, de sokkal jobb a hatásfoka mint a 4 üteműnek, mert a motorban keletkező hőt hasonló módon használja fel, mint egy atomerőmű, csak itt nem gőzturbina van, hanem a dugattyút tolja le a táguló gőz.

2013. nov. 17. 03:30
 1/5 A kérdező kommentje:
Pontosabban, inkább úgy működik mint egy gőzgép és egy hagyományos belsőégésű motor összekeverve. :)
2013. nov. 17. 03:49
 2/5 anonim ***** válasza:
2013. nov. 17. 04:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Köszi, ezt valamiért nem dobta ki a hasonló kérdéseknél, azt bezzeg igen, hogy a 125-ös dt vezethető-e 50-es papírokkal... :)

Egyébként itt sem ír senki olyat, hogy vajon miért nem fejlesz egyik gyártó sem ilyen motort. Felvetik itt a vízgőz káros hatásait, mikor általános iskolás kémia órán tanítják, hogy a szénhidrogének égésekor is vízgőz keletkezik, de elég ránézni a kipufogó végére...


Olajlobbi meg ilyesmi érthető, de azért mégis, egy autógyártónak az lenne az érdeke, hogy minél több autót adjon el, és ha egy ilyet behúznának, hogy 30%-al nagyobb teljesítmény azonos mennyiségű üzemanyagból, akkor igencsak lépéselőnybe kerülnének a konkurensekkel... Meg eleve, ez a downsizing is a hatásfok növelésére hajt, a 6 ütemű motorral pedig pont ezt lehetne még tovább fokozni, talán nem is kerülne annyiba, meg nem is lenne annyira kényes, mint a mostanában annyira divatos turbófeltöltő...

2013. nov. 17. 13:14
 4/5 anonim ***** válasza:

"egy autógyártónak az lenne az érdeke, hogy minél több autót adjon el, és ha egy ilyet behúznának, hogy 30%-al nagyobb teljesítmény azonos mennyiségű üzemanyagból, akkor igencsak lépéselőnybe kerülnének a konkurensekkel..."


Csak abban az esetben, ha hasonló áron tudnák árulni a hatütemű motorral szerelt járgányaikat, mint a konkurensek a négyütemű motoros verdáikat. És pont itt van a probléma: a hatütemű motor előállítási költsége 3-4x-ese minimum a négyütemű motorokénak. Cserébe kapsz egy (még) kiforratlan technológiával készült, jóval több alkatrészből álló (nagyobb meghibásodási lehetőségű) motort, amely 30%-kal jobb hatásfokú. Ezért nem gyártanak lakossági részre hatütemű motorral szerelt autókat. Egyelőre.

2013. nov. 17. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Bár tény és való, a hideg üzem igen gazdaságtalan lenne, csak erre tudok gondolni, hogy miért nem alkalmazzák, hiszen a hideg égéstérben nem párologna el a víz, így a +2 ütem felesleges energiaveszteség amíg hideg a motor...


Na de még mindig ott vannak a kamionok, buszok, ahol megérné alkalmazni, hisz azok gyakorlatilag egész nap úton vannak, tehát folyamatosan üzemi hőfokon dolgoznak, és 30% a 30 literes fogyasztásuknál nagyon sokat számít?!

2013. nov. 17. 13:20

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!