Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel pickupok, mint nem...

Opel pickupok, mint nem szériaautó?

Figyelt kérdés

Hali, ha van esetleg érdekes képetek Opelekről, amiket átépítettek pickuppá, esetleg nektek van ilyen, küldenétek képet? [link]

ilyesmire gondolok, tehát nem szériaautóként pickup, hanem átépítetteket csak légyszíves:) nekünk is egy B Vectránk van, és én majd szeretnék egyet átépítettni pickuppá, ennek kb milyen költségei lennének?


2013. nov. 11. 19:15
 1/7 anonim ***** válasza:

Naszóval szerintem kombiból kéne csinálni.

Aztán merevítést megoldani mivel a tető merevítette az egész autót.

Valahogy eltüntetni az ajtókat,szépen megcsinálni mindent.

Aztán valahogy forgalomba is kell helyezni.

2013. nov. 11. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Az ajtó eltüntetése lóf¤sz a merevítések megoldásához képest. Szép és jó, de annak a pickupnak mi értelme van, aminek a raktere tele van merevítő vasakkal?
2013. nov. 11. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

A képen látható, általad linkelt autó virtuális tuning...


Lehet ilyet csinálni, persze - de szerintem nyugodtan felejtsd el, hogy idehaza közúton legálisan fogod valaha is használni.


Egyébként nem kell sokminden hozzá, csak némi hozzáértés és hegeszteni tudás (meg ugye felszerelés). A pickup lényege a plató, tehát a komplett hátuljának üresnek kell lennie - a tetőnek emiatt mennie kellene, de annak a merevítő hatását pótolni kell. Szóval sok merevítőelem behegesztésével jár. Ehhez kell érteni, hogy elég erős is legyen, de mégse legyen háromszor olyan nehéz mint a sima kivitel. Azon kívül be kell hegeszteni a hátsó ajtók helyeit és a B oszlopok vonalában valami jól megerősített keretet csinálni.

Ezen kívül csak burkolatok meg apróságok lennének már hátra.


De mondom: idehaza egy ilyen átalakítást legalizálni kb. lehetetlen.

2013. nov. 11. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

köszi a válaszokat, az elsőnek mondom, hogy ha csináltatnék/csinálnék, akkor tuti, hogy sedan/5ajtósból lenne, a hátsó lámpa miatt, nekem a kombi lámpa nagyon nem szimpi.

a forgalombahelyezésre én is gondoltam, hogy azzal lehetne gond, de ha hivatalosan megterveztetem stb, akkor már csak mehetne a gép:) köszi a válaszokat, további tippeket, javaslatokat várok még, ha van még valakinek valami hozzáfűznivalója:) ment a zöld kéz;)

2013. nov. 11. 20:53
 5/7 A kérdező kommentje:
http://www.youtube.com/watch?v=t0UB-aSUoqA ezt még hozzátenném, hogy már csináltak ilyesmit:) és amúgy azon a képen honnan tudod, hogy csak virtuális tuningról van szó?
2013. nov. 11. 20:56
 6/7 anonim ***** válasza:

KOmbiból pedig egyszerűbb elkészíteni: lényegében levágod a tetőt és megvagy - a lépcsőshátúnál ha az ülések háta mögött van merevítés, akkor még azt is ki kell vágni, helyette erősíteni. Akkor egyszerűbb kombiból megcsinálni, aztán felrakni rá a lépcsőshátú lámpáit vagy ez egész utolsó 10 centijét.


A képen azért látszik, hogy virtuálisan készült, mert: nem stimmelnek a fények/árnyékok, elmosódottak bizonyos élek, a hátsó üveget pedig valamilyen duplakabinos pickupról mentette le aki csinálta - legalábbis ezt látod ha benézel a hátsó ablakon és meglátod a jobb oldali üveget/oszlopot.


Megterveztetni? :) Nem akarok a pénztárcádban turkálni, de amiből tervezéssel és egyedi forgalombahelyzéssel meglenne, annyiért hozol pe régi amcsi pickupot. Vagy szerzel rá P rendszámot...


Saját példa, az oldalon több helyen elmondtam talán: 50 év feletti, gyárilag dobfékes motor - gondolja az oktalan gazdája (én), hogy majd betesz alá egy tárcsafékes mellső futóművet, hiszen ha hosszban talál egyezőt, akkor alapvetően a geometria és a súlypont nem változik meg, csak finomabb lesz a csillapítás, hatásosabb a fék (de a farnehéz motor miatt a dinamikus átterhelődés nem lesz olyan mértékű hogy komolyabban igénybe vegye a vázat) és még jobban is fog kinézni.

Telefon a helyi NKH-nak, az ügyintéző hímez-hámoz, nem akar konkrétumot mondani - de beszéljem meg külsős minősítő céggel, ők leminősítik az alkatrészeket (mert hiába itthoni típusengedéllyel rendelkező típusét akarnám felhasználni, onnantól fogva hogy a másikból kibontom az alkatrészt már nem számít minősített berendezésnek), számolgatnak, beadják a terveket, nekem csak fizetni kell.

A 400 ezer forint piaci értékű motorra került volna mindennek együtt (tervezés, hivatali engedélyek, vizsgáztatás) olyan 250-300 ezer forintba.

Tudod mikor? Akkor nem kell a tárcsafék, gebedjen meg az NKH.


És akkor képzeld el, hogy egy karosszériát szétvágnál, újrahegesztgetnéd, áthelyeznéd az üzemanyagtankot (mert ha pickupot akarsz, akkor gyárilag rossz helyen van) és egyéb "létfontosságú" dolgokhoz is hozzányúlnál... Rámenne még 1-2 B Vectra ára, hogy sima 3 betűs - 3 számos rendszáma lehessen a kocsinak.

2013. nov. 11. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Köszi a választ, és a motoros történet kicsit megdöbbentő:) amúgy a vectra piaci ára most 4-5kiló körül mozog, szóval az akkor nem olyan vészes :D
2013. nov. 12. 20:48

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!