Eltudnátok nekem magyarázni hogy az hogy van hogy mondjuk egy teljes azonos áttételű autó/motor de mondjuk az egyik kisebb a másik nagyobb köbcenti akkor azonos fordulaton mért a nagyobb köbcenti megy többet? Hiszen ugyan akkor a fordulatszám
Ahhoz, hogy ez így legyen, a kérdezőnek lánckereket kellett cserélnie, majd nagy ívben elfeledkezni róla. Esetleg más csinálta, és nem kötötte az orrára. Másképp azonos fordulat azonos áttétellel azonos kerékfordulathoz vezet. Max ha fújsz a gumiba, akkor kicsit jobban szedi a lábát, főleg az erős motor a gyenge, puha kerékkel nyúzotthoz képest, de elenyésző a valós különbség, főleg érzetre lesz meg, amin dob még nem is kicsit az öröm, és jól meg is lett saccolva, hogy gyorsabb, még a szélirány is mindegy.
Esetleg a régi motor csúszó kuplunggal ment kevesebbet azonos fordulaton. Ha tippelnem kéne: volt lánckerékcsere, mert a plusz erő az úton jobb, ha sebességre van felhasználva. Legalábbis gondolom nem drag race bajnok készül, se crossmotor, se egykerekező munkaállomás... Röviden: full ésszerű igazítani az áttételen, amennyit csak enged az erőtöbblet a légellenállás veszteségét belesaccolva az arányba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!