Nem mindegy, hogy milyen driftet akarsz végrehajtani. Lehet kicsi s nagy sebességű. Lehet külső illetve belső sávos. Lehet váltós, lehet a nélküli. Lehet kézifékes, vagy a nélküli. Lehet fékpedálos vagy a nélküli. Lehet rugdosós, vagy a nélküli.
A legalapabb, hogy 3-asban mész a kanyar felé, berántod a kéziféket, vele egyszerre alulkormányzol, kézifék ki, hirtelen ellenkormányzás és tövig nyomod a gázt (vagy legalábbis tartod) és ha érzed, hogy az autó visszaállna menetirányba, akkor a csúszás irányába rálöksz egy kicsit.
Lehet úgy is, hogy 4-esben mész kanyar felé (bal kanyar) bal sávban, kanyar előtt átrántod a kocsi elejét a jobb sávba, és amint a bal első átért a felezőn, fékpedál kicsi nyomás, közben hirtelen kormány balra tövig, fék fel, padlógáz, hogy a kocsi beálljon. Fékpedál nagyobb nyomás, ezalatt kormány forgat vissza, fék felengedésére pedig kormány már jobbra, és padlógáz, ha pedig a kocsi fordulni akarna, helyrerakod szögbe.
Van még egy lefelé váltós, motorfelpörgetős, de az nem a legkényelmesebb, és nagy tempónál veszélyes. Fontos, hogy itt tilos a kézifék használata.
Mész kanyar felé 4-esben, közepes laza nyomás fékpedálra, alulkormányzás kanyar irányba (ez a farolás kezdete), fék még lent, leváltasz 3-asba,padlógáz, motor felpörög, féket felenged, ellenkormányoz, irányban tart, és kanyar végén visszaváltasz 4-esbe.
Szóval az egyetlen drift módszer amihez váltani kell az az utolsó. Egyszerűbben: a driftelési szöghöz való beállásra használt fékezéskor leváltasz, és gázzal felpörgeted a motort,mielőtt felengednéd a féket, majd driftelsz, és a kanyar gyors elhagyása érdekében a kanyar végén még egyenesbe állás előtt felváltasz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!