A Lada mint autógyár milyen pénzügyi/gazdasági helyzetben van napjainkban?
Gyártanak még autókat: jelenleg épp a Renault-Nissan csoporttal vannak összeborulva, az ő műszaki alapjaikra dolgoznak. Például az itthon Dacia Logan MCV-ként ismert autónak van Lada-emblémás változata is, Largus néven. A hátsókerekes "klasszik" Ladák tavaly múltak ki, most épp a már Renault-alapú Granta és a zavaros előéletű Kalina a sztár. A 110-eseknek is végük, furcsamód az elődjük (Samara) és az utódjuk (Priora) még mindig gyártásban van. Terepjárónak ott a Niva, immáron sokadszor átalakított változatban, 4x4 néven (mert a Nivát a GM-féle borzalomra használták).
Egyébként a Lada a FÁK országaiban erős, nagyrészt oda exportálnak, bár óvatosan próbálkoznak Nyugat-Európában is. Itthon a HungaroLADA volt a vezérképviselet, de pár éve megszűnt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!