Az miért van, hogy 10-ből 5-ször BMW csinál balesetet vagy csavarodik fel valahova?
Az valóban nem, de a fékteljesítmény, a gumiméret, a biztonsági dolgok igen.
Ahogy egy 2 tonnás autónak ezelőtt 20 évvel 200 méter volt a féktávolsága (mondtam valamit, tök mindegy, csak az arány miatt), egy szintén 2 tonnás autónak most lehet, hogy csak 100 méter.
Fizika, értem én,de azért lehet befolyásolni egy szintig.
Nagyobb autó -> nagyobb lendület. Egy 2 tonnás autót megállítani sokkal nehezebb, mint egy 1 tonnásat. Ezért kellenek a nagyobb gumik és a nagyobb fékek, nem azért, hogy hamarabb álljon meg.
Példa: VW Passat (ami egy átlag középkategóriás autó) 100-ról 37,7 m alatt áll meg. A BMW M5 (ami egy versenytechnikát használó autó) 39,2 m alatt. A Passat 1500 kiló, a BMW 2000.
Mert valamiért ha BMW-ről van szó, akkor azt egyből mutatják a TV-ben is, mig az átlagautós baleseteket nem fújják fel annyira.
Másik dolog, hogy aki BMW-t vesz, azért veszi, mert szereti a sebességet, tehát nagyobb esélye van balesetezni.
Harmadik dolog, és egyben válasz a kérdésre: ilyen statisztika nem létezik, ezt csak te találtad ki, BMW-ből sem balesetezik több, mint más autóból!!!!
Egyébként tényleg igaz, hogy szeretik felfújni, ha prémium kategóriás kocsi okoz balesetet, ezért látod általában azokat a híradóban.
Egyszerűen azért nem lehetséges, hogy 10-ből 5-ször BMW csinál balesetet, mert akkor 10-ből 5-embernek BMW-je lenne. Bár lehet, hogy én a másik 5-be tartozom? :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!