Egy dízel autót felesleges gyorsulásnál teljesen kihúzatni?
Úgytudom olyan 3ezerig van a legtöbb nyomaték..vagyis az alacsony tartományban..
Szóval ha egy benzierns ellen gyorsulunk,akkor az nem baj ha én előbb elváltok? Mert a benzines meg kihúzatja teljesen gondolom..Most ez hogy nézne ki?
Én az autót arra használom, hogy eljussak A-ból B-be és eddig 2 féle kocsit vezettem, de:
Az egyik dieseles volt a másik meg benzines. A dieselest nem kellett annyira kihúzatni, sőt nem is nagyon szerette viszont a benzines legtöbbször elvárja, mert ha túl hamar váltok nem gyorsul.
Igen. A lényeg, hogy váltáskor is a nyomatékmaximum közelébe essen csak vissza a fordulatszám. Nyilván autótól és váltótól is függ, de 4000 fölé nem érdemes pörgetni a dízelt.
A nyomatékmaximum általában ilyen 2500-as fordulatnál szokott lenni, a maximális teljesítmény pedig 4000 körül. E kettő között érdemes dolgozni vele.
"Érezni lehet,hogy hol van az a pont ahol már váltani kell,még fordulatszámmérő sem kell hozzá."
Persze. Nekem pl van olyan autóm, amin nincs is fordulatszámmérő és így is tudom mikor váltsak. A másikon van, de ott sem a mutatót szoktam figyelni, hogy válthatok-e vagy sem.
Csak számokról sokkal konkrétabban lehet beszélni, mint érzésekről.
Vagyis a váltáshoz nézem a számot és nem a számhoz a váltást.
Nekem egyébként 1.7CDTI-m van és 5200-nál szabályoz le.
"Úgytudom olyan 3ezerig van a legtöbb nyomaték..vagyis az alacsony tartományban..
Szóval ha egy benzierns ellen gyorsulunk,akkor az nem baj ha én előbb elváltok?"
nem baj, csak lefognak gyorsulni :)
igaz, hogy kb. 2000-2500-nál van a max nyomatéka a dízelnek, de a max teljesítménye azoknak is 4 ezer körül van, és ha max gyorsulást akarsz kihozni egy autóból, legyen az benzines vagy dízel, a max teljesítményhez tartozó fordulatszám közelében kell jártani. az, hogy a dízel már alacsony fordulaton nagy nyomatékot produkál, az arra jó, hogy a max telj. több mint a felét már alacsony fordulaton le tudja adni, ezért nem kell visszaváltani egy előzésnél. Ugyanis a teljesítmény a fordulatszám*2*pí* nyomaték. alacsony fordulaton nagy a dízel nyomatéka, de kicsi a forulatszám, magas fordulaton csökken a nyomaték, de a szorzatot a nagy fordulatszám erősíti, összességében nagyobb teljesítmény jön ki a nagy fordulatszám*kisebb nyomaték kombinációból. Az autó gyorsításakor pedig az autónak mint testnek a mozgási energiáját növeljük. A mozgási energia megváltozása leegyszerűsítve egyenlő a motor által a gyorsítás ideje alatt elvégzett munkával. A teljesítmény definíciója az egységnyi idő alatt elvégzett munka, tehát minél nagyobb a teljeesítmény, annál több munkát végez el a motor egységnyi idő alatt, ergo annál hamarabb gyorsítja az autót a kívánt sebességre. Tehát a maximális gyorsítóképességénél a teljesítmény a mérvadó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!