Bukósisakomon nincs E jelzés használhatom így?
#2 - az igen... Milyen sisak volt?
Egyébként nézi a rendőr vagy sem, elméletileg sem használhatod. Ahogy jóváhagyási jel nélküli fénykibocsájtó berendezést sem helyezhetsz a el a jármű külsején, még ha nem is látja a policáj.
Az állam meg az arcom elég rendes ütést kapott, a fogaim egy hétig fájtak, meg tiszta véraláfutás volt a fejem. A srác aki a baleset után lehúzott az útról (eszméletlen voltam) nem ismert meg mikor később elmentem hozzá (akkor már normális fejjel). De a hirtelen ütés (hiába tompítja a sisak, akkor is csak ötvenről lassítottam le fejjel) okozta vérömlenyek meg rándulások 2 hét alatt nyomtalanul elmúltak. Az ajkamon esett egy sérülés, mert eredetileg is az egyik fogam kissé kiáll a többitől, ez egy sebet okozott amit 2 öltéssel bevarrtak és már nem is nagyon látszik.
Akik látták az esetet tutira vették hogy nekem kampec, amikor láttak fejjel az aszfaltba fúródni miközben a sisak szétdurrant. A mentősök is minimum nyaki gerincsérülést tippeltek. Akkor úgy néztem ki mint egy agyonvert vizihulla felpuffadt fejjel, de semmi bajom már.
Egyébként más alkalommal ezzel a sisakkal buktam már, akkor egy váratlan szituációban ráfékeztem és kicsúszott alólam a motor. Akkor oldalra koppantam, de még csak karcolás se látszott a sisakon.
A kollégámnak is volt balesete a nyáron, keresztutcánál egy taxis elbambult és nem adott neki elsőbbséget.Fejjel kapta a B oszlop előtt az ajtón lévő műanyag spoilert. Neki egy régi plexi nélküli nyitott sisakja volt, a szétrepülő darabok bementek a sisakba és csúnyán összevagdalták az arcát miközben átrepült a kocsin a kezét törve, majd a túloldalon ő is fejjel landolt. A srác vagy 140 kilós, a 20 éves sisakja akkor még nem volt jelzéssel ellátva, nem tudom ilyen szituban egy piacos sisakkal mi történt volna.
#5 - az igen...
Én is buktam már át autón, de szerencsére talpra érkeztem és csak két napig nem tudtam járni.
A "piacos" bóvlisisakok tényleg vajmi keveset érnek. Van egy nyugdíjas korú cimborán, 1969-ben nulla km-rel vásárolta a P10-es Pannoniáját, azóta elválaszthatatlanok. Tavalyelőtt fellökték, egy Astrás kitolatott elé lendületből az útra, telibe kapva az oldalkocsit. Az úriember lerepült, hátán ért földet, a tarkójával meg megütötte a betonszegélyt. A bóvlisisak nem törött szét, de 8-10 centin felhasadt a tarkóján a bőr...
Rosszul mondtam, a kollégám sisakján volt lehajtós rész csak nyáron fel volt hajtva. Itt tudósítottak róla: [link]
Az én esetemről meg itt:
Ja, a kollégám is retro motoros és szerelő, de az eset után meghirdette az egyébként tekintélyes gépparkját eladásra. Azt mondta nem azért mert nem bízik a saját képességeiben, hanem az autósokéban, nem akarja kockáztatni a testi épségét mások bambasága miatt és vett egy kocsit.
#7 - az igen... Pedig a csepptankos szép állapotban volt.
Engem is Pannoniáról ütöttek le, azóta azt eladtam (GTK lett), a másikat is árulom. Viszont én vettem helyette Suzukit, elöl dupla tárcsával, hátul szimplával és 54 lóerős sor4-es blokkal. Úgyhogy köv. szezonban vagy a jobb fékhatással vagy a nagyobb fajlagos teljesítménnyel fogok ellenük védekezni.
Na meg maradt még itthon Pannonia, MZ és Csepel, nehogy régiségek nélkül legyen a ház... :P
Az eséshez képest azért igencsak jól védett a bukó.
Anno az egyik szomszédunk robogóval nekiment egy villanyoszlopnak, nyitott bukóba, hát ő egy darabig kórházba volt, eléggé összetört az arca, kitörtek a fogai... Piacos bukó meg zsákbamacska. Rokonom mondta hogy haverja használt olyat egy darabig, egyszer leejtette a bukó meg kettényílt...
Szóval rengeteget jelent egy normális bukó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!