Hogy lehet az, hogy ennyire a gyári fogyasztás alá mentem?
a fogyasztás elég nagy mértékben vezetéstechnikán múlik, és igen, az alflöld is sokat jelent, a hegyekben nehezebb lent tartani a fogyasztást
az is számít, hogy hányszor állsz meg, mennyiszer kell gyorsítanod, klíma vagy lehúzott ablak sokat ront rajta, és a túlfújt keréknek kisebb a gördülési ellenállása
Azt jelenti, hogy mégse a gyártók hazudnak, csak az idióták fogják rá akik tapossák neki aztán csodálkoznak, hogy zabál, de az okosan vezető ember még jobbat is el tud érni. Ezek szerint te is jól vezetsz. :)
Az én 1.1-es puntomnak 6,4 a vegyes fogyasztása papíron, gyakorlatilag meg 5-5,2-ből kijövök országúton, kb 30% város mellett. Az országúti 4,9, ez volt már 4,1 is, de téli gumikkal, nyáron lehet be ment volna 4 alá is. Jah, 220e km van benne és 15 éves... :D
Hosszú egybefüggő úton, egy jó és takarékos motorral hihetetlen értékeket lehet elérni.
Nekem is Puntom van, igaz a 2. generációs kasztniban (1.2 16V), Legutoljára 5,2-t tankoltam 90% főút és 10% város mellett, téli gumival. Város nélkül, nyári gumival simán befértem volna én is 5 alá.
Ha többet megyek városban, akkor a vegyes fogyasztásom 5,6-6,2L között van. A gyári adat: 6L. Simán lehet hozni ezeket, csak ésszel kell vezetni.
Ez nem hihetetlen, ráadásul nem is egy egész tank. Nekünk egy 1.0-s Yarisunk van, országúti gyári fogyasztása 5.0, kombináltja 5.6. Az tény, hogy a párom lassan vezet és hardcore hypermiler, de még a komplett félig nyári tankjai (mivel egy nyár alatt nem fogy el egy tank benzin) is olyan 4.15 körüliek, úgy, hogy munkába jár vele 25 km-re, ami nem egy olyan nagy táv, főleg azt tekintve, hogy hegyen lakunk, pocsék köves földút, murva, széttört aszfalt van sokszáz méteren át, ami rettenetesen rosszat tesz a fogyasztásnak, tizedeket ront, míg felér.
4.0 körül még fagyban is összejön egyetlen 80 km-es útra, bár ehhez már szolid hegyi terep kell, az se baj, ha rosszabb a gördülési ellenállása az útnak (a Bakony útjai lehetnének jobbak, simábbak, de a dimbesdombosság fantasztikusan előnyös a fogyasztásnál, mindhárom járművünk látványosan kevesebbet fogyaszt az ilyen utakon. ráadásul a kanyargósabb utak sokkal szórakoztatóbbak, az Alföldön gyorsabban kell menni, s úgy is baromi unalmas). Persze a technika is sokat számít. De aki ért hozzájuk, annak hegyen és faluban/normálisabb városban (semmi dugó vagy túl sok lámpa és egyéb várakozás) lesz a legjobb a fogyasztása, legalábbis az ilyen apróságokkal, mint amikkel mi rendelkezünk :)
Előző voltam. Ja, Pécs, az már nehezít, a nagyváros (vagyis lámpák) és hegyek kapcsolata már fel tud vetni problémákat, most mondja a párom, hogy egy pécsi oktató (OK, ez különösen terhelt helyzet) nyáron klímával tizet etetett egy 1.0-s Yarissal :D
Szerencsére itt a hegyek falvakkal társulnak, ami szuper.
Az egyik leggonoszabb dolog, ami egy hypermilert érhet, a combos lejtő aljában elhelyezett lámpa, esetleg forgalmas T elágazás...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!