Ne a márkáját nézegesd, inkább vegyél rá egy kicsivel szélesebbet (amit írtam 2cm-el szélesebb). Hiába veszed meg a legdrágábbat, attól a gumi még keskeny marad. Ezúton szeretnék a 7-es válaszolónak gratulálni a közel 200ezres gumi garnitúrájához és az idióta hozzáállásához. Remélem ezen a télen sem fog megmurdelni, ha véletlenül belecsúszik egy árokba. Ha nem is 175-t, de 165-t (az csak 1cm-el szélesebb a gyárinál) mindenféle képen érdemes volna beszerezni. Teszem hozzá, hogy ne átszerelgesd, hanem vegyél még mellé 4db felnit (bontóban 15körül megkapod) és arra rakasd rá a télit.
2013. okt. 31. 07:47
Hasznos számodra ez a válasz?
12/19 anonim válasza:
Utolsó! Nézz végig egy téli rally versenyt. Meg fogsz döbbenni, hogy milyen gumikat használnak. Télen a hóban sokkal jobb egy keskenyebb gumi (pl nekem is 215 helyett 195 van), hogy ne fosson fel a hóra, hanem kiszorítsa könnyedén maga alól. A szomszéd is 235 helyett 205-öt tesz. (235 a nyári gumija) . A széles kerekek esőben sem hatásosak, persze lehetséges, hogy ilyen vékony guminál mint a 165 lehet szélesebbet tenni. A gratulációdhoz meg én gratulálok. Arra nem gondoltál, hogy a válaszolónak 225-ös a télije? És, ha abból megveszi a rendes Michelint vagy Contit, simán összejön egy 180 ezres összeg. Én is idén egy 100-ast költöttem Continentalra, csak én 195/65R15-öset vettem. Szóval én egyetértek vele.
A kérdező megmondta, hogy 10ezer ft körüli darab áron szeretne venni téli gumit. Erre ti itt feszt csak a drága márkás vacakokat tukmálnátok rá. De itt is, mint mindenben ezen a Földön, csak a márkát fizeti meg vele az ember és nem a minőséget! Az ugyan igaz az általad leír elméletedben, miszerint a keskenyebb gumi miatt kisebb lesz a gumik tapadó felülete ezáltal 'megnő' a nyomás, és így a kerekekre több súly jut. De itt a gyári méret: 155*70*R13. Akkor a te elméleted szerint vegyen alá 10cm széles kerekeket, mert az jobban 'vágja' a havat!? Egyébként csak azért mert úgy hívják, hogy 'téli gumi' még nem azt jelenti, hogy csak hóban fog vele menni.
2013. okt. 31. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
16/19 anonim válasza:
A kérdező azt is írta (ezt már kommentbe), hogy 13-15-ért talált gumikat, szóval a Continental és a Michelin benne van a keretben.
Szerintem meg egyáltalán nem a márkát fizetik meg az emberek
a Nike Air Max is azért 40, mert rohadt kényelmes, és az a talp *-* rohadt jó. A Bang and Olufsen Hangfalak is azért 600 ezrek , mert mocskos jól szól, addig hangosítod amíg akarod nem fog torzítani, és nem szar kínai.
A keréknél meg végképpen. Pl ott a Continentalnak a Barum , vagy a Bridgestonenak a Dayton. Vagy a Fékteszteknél is csalnak?
Szélesebb gumival a fogyasztás is megnő.
2013. okt. 31. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
17/19 anonim válasza:
Igaz, egy olyan fél liter -1 liter közötti fogyasztás többlet is keletkezik (ezt személyesen is tapasztalom), de télen alapból emelkedik ennyit egy kocsinak a fogyasztása. Így összességében kb. 1.5 Literrel lehet számolni. Viszont a szélesebb gumival az utat jobban fekszi, ezáltal a kanyarokban is stabilabb. Felőlem amúgy mindenki olyat vesz amilyet akar. Én csak azt mondom, a legmárkásabbak nem biztos, hogy annyival jobbak is, mint amennyivel drágábbak.
2013. okt. 31. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
18/19 anonim válasza:
Lehet. Az is igaz, hogy jobban felfekszik az útra SZÁRAZ úton, viszont drágább is. Ezért szerintem jobban megéri egy márkás (tudom a barum, yokohama is márkás) gumi, még ha kisebb is. Egyébként én azt is tapasztalom, hogy egy márkás gumi mennyivel jobb. Az én esetemben a gyári Bridgestone Turanza, és egy Continental között. Százszor gördülékenyebben megy, és fékezéskor/kanyarodáskor jobban is tapad.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!