Yamaha YZ 426f, mi a véleményetek és tapasztalatok róla?
Annyit tudok, hogy 5 szelepes, 60+ ló, de tartóság és alaktrész árakkal, hogy áll a 250-es 2T motorokhoz képest?
Kaptam a neten jópárat 1500 euro alatt, szerintetek ez vagy ink. egy 250-es 2T verseny cross? Hasonló évjáratban(2000-2003)
ha betartod a kötelező szervizeket akkor ugyan olyan elpusztíthatatlan mint egy DRZ, csak pörgősebb erősebb motor, jobb futómű, kisebb súly. Ebay-en szinte minden alkatrész beszerezhető hozzá.
De ezt nem lehet egy 250-es 2t hez hasonlítani, az szervíz igényesebb , alső fordulaton is nagy a nyomatéka.
Tehát ezeket a2t-ket inkább használják crossozásra, a 426-ot pedig egy keményebb endúrónak mondanám ilyen szempontok alapján.
hát attól függ milyen darabot fogsz ki, menyire hajtották ki a belét.
Mondjuk én Magyarországon csak úgy vennék ilyen motort hogy annak valamilyen szinten leinformálható az előélete, akár márkaszervíz által, akár számlával igazolt felújítás útján.
De ha csendesen jár a blokkja, nem füstöl vagy csörög, és esztétikailag is normális állapotban van akkor nagyon nem nyúlhatsz mellé. (ha igényesebbek a hirdetésben feltöltött képek akkor abból azért le lehet szűrni hogy szerette a motort és gondos gazda volt, de ezzel az a baj hogy nem minden hirdetőre igaz, csak a nagy részükre)
Eddig leírtakhoz csak csatlakozni tudnék..
Kicsit részletesebben,olaj csere 1000km-ként.Olyan 2-3l között megy bele,és olyan 2000ft hozzá a szűrő.Sokan össze keverik az YZF-et ha WR-rel.Nem ugyan az.Ezzel is melléfoghatsz.Szelephézagot ellenőrizni kell az olajcserénél.Illetve a vezérműlánc állapotát is.Mivel üzemórás,és ha adva is van neki akár verseny szinten is akkor 1 szezon és dugó csere,vezérlés beállítás stb..
Hibája ami sokszor előfordul,hogy a váltója szétmegy.A 3-dik sebesség egyszer csak nem lesz.Vagy nem fog pontosan váltani.Gyengéje nagyon ennek a motornak.Ha úgy látod,hogy nem jól vált agy pontatlan,ne is vedd meg.Vagy ha menetközbe beüt a gebasz inkább hagyd,ne menj vele.Szét kell szedni és ha szerencséd van akkor megúszod egy léptetővilla cserével,vagy 1 fogaskerék cserével.15-30eft körüli összegekről beszélünk..
Gumit azt szereti enni,de ez alap dolog.Ha esetleg kék a füstöt tol kifele akkor szelepszárszimering a baja melynek cseréje hozzáértőknek egyszerű,de otthon nem tanácsos neki állni.Légszűrő mosás minden motorozás után,és olajzás.
Ha 4T motort veszel és az alábbi hangokat hallod akkor a főbb bajai..
Ciripel- vezérműlánc cserés
Csattog,kerepel- felső tűgörgő és hajtókar cserés
Cincog de elhalkul- szelephézag állítást igényel
kék füstöt okád- szelepszárszimering csere érett
Nem veszi a sebességet,kidobálja- léptetővilla,kapcsolóköröm,és kuplungszerkezet cserés lehet.
Árakat itt olvashatsz..
Na, ez tényleg hasznos :D
Eddig sokat hallottam ciripelni ha oda húznak neki de nem tudtam mitől van, az is hogy leirtad mi mennyi sokat segít, köszönöm :)
Ment a zöld kéz ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!