Ha 2 BAR helyett 3-at fújunk a gumiba az káros lehet?
Figyelt kérdés
Sok kis, alacsony fogyasztású autónál olvasom, hogy az előírt 2-2,2 BAR helyett 3,0-al járnak. Ugye az alacsonyabb fogyasztás miatt. Milyen hátrány származhat ebből a gumira és a kocsira nézve? Mennyivel csökkenthető ezzel a fogyasztás?2013. okt. 27. 12:24
1/5 anonim válasza:
Fogyasztás csökken, mert kisebb lesz az ellenállás.
Apró szépséghiba, hogy a gumik tapadása is csökken, drasztikusan. Nem lesz meg a megfelelő futófelület, így fékhatás csökken és kanyarban is kicsúszhat.
2/5 anonim válasza:
A gumi ilyenkor a futófelület közepén kopik, illetve az oldalfalra ható nagyobb húzóerő miatt hamarabb elfáradnak a szálak. A futómű meg nagyobb ütéseket kap, mert a kőkemény gumi sajátrugózása gyengébb, ezért hamarabb készülnek ki a kerékcsapágyak, szilentek, gömbfejek.
4/5 anonim válasza:
Jobban fog rázni a kocsi téged is, meg a felfüggesztéseket is. Ami hosszú távon nem épp előny. A gumi is jobban kopik és ahogy írták a tapadása is romlik.
Fogyasztásban 100 km-en 1-2 decit lehet így nyerni. Szerintem nem éri meg...
5/5 anonim válasza:
Tartsd be a 2.2 és 2.5 bar közötti nyomásértéket ha az életed az első! Annyit nem ér meg 1-2 deci üzemanyag spórolás azon hogy egy röpke pillanatnyi vészhelyzetben még véletlenül is kárt okozol/szenvedsz magadban és másokban vagy ne talán tán meghaljál. Ez az optimális érték és kész még csak eszedbe ne jusson 2.6 fölé vagy 2.0 bár alá engedned a nyomást!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!