Motoros beleszalad az utánfutóba, és az autós a hibás mert lassan kanyarodott. Hogy is van ez? Nagymotorosok válaszát várom vagy aki jobban betudja ezt határozni.
Azért egy kanyart nem vehetett be százakárhány kilométer per órás sebességgel a motoros, minimálisan akár, de lassítania kellett. Ha pedig valóban háromszáz méter tiszta útszakasz volt a kanyar és az autó között, akkor a motoros elég gyorsan észrevette volna az úton keresztben álló utánfutós autót és fékezett volna (mehetett volna kétszázötvennel is, háromszáz méteren tuti megáll).
Valószínűbb, hogy az autós csak rápillantott az útra, nem vette észre az autónál kisebb motorost (amúgy is jellemző, hogy az autósok, ha szétnéznek egy kereszteződésben, az autókat keresik, kerékpárosok/motorosok elkerülik a figyelmüket. ezt magamon is észreveszem néha sajnos), bekanyarodott, és megtörtént a baleset. Nem egyedi történet.
"Azért egy kanyart nem vehetett be százakárhány kilométer per órás sebességgel a motoros,"
Bocs, de egy motorral nagyobb sebességgel lehet bevenni egy kanyart, mint egy autóval. Igaz, hogy csak két kereke tapad, és nem négy mint az autónak, de a motor súlypontját át lehet helyezni (motordöntés), ami eredményeképpen a tapadóerő nagymértékben megnő a kanyarbevétel folyamán. (Pont ezért (is) kopik gyorsabban a motor kereke, mint az autóé.) Ezt tapasztalatból mondom, van motorom és autóm is, és mindkettőt használom is.
Tehát amelyik kanyart egy autó megcsúszás nélkül mondjuk 100-zal tud bevenni, abba egy motoros, főleg egy gyorsasági motorral akár a másfélszeresével is beleállhat anélkül, hogy megcsúszna. De erről valóban csak a szóban forgó kanyar ívének és minőségének ismeretében lehetne konkrétabban vélekedni.
A féknyomból sebesség számítása fizika, viszont a féknyom hosszán kívül kell az útburkolat ismerete is. Aszfalt/beton, száraz/nedves/havas...
Mondjuk nem tudom a rendőrök milyen számítási módszereket alkalmaznak, de egy motornál nagyon sok tényező befolyással van a fékezés hatékonyságára. Ugye máshogy működtetjük a féket, mint egy autóban, így a motoros felkészültsége is nagyon számít.
Pl. ha lehet blokkolni a hátsó kereket, akkor azzal hagyhat viszonylag hosszú féknyomot minimális lassulás mellett - nem véletlenül jobb a fék elöl, mert a dinamikus átterhelődés nevű jelenség miatt azzal lehet jobban lassítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!