Simson s51 "dupla forgalmival"? Megoldható lehet?
Arra gondolok, hogy ugyanarra a Simsonra kötök segédmotor biztosítást is, és A1 forgalmija/biztosítása is van. Így ha egyedül közlekedek, akkor rendszám nélkül smkp-ként nem kell félnem a traffipaxoktól, bicikliutaktól, stb, ha meg pl. a feleségemért megyek a buszhoz akkor felteszem a rendszámot és A1 jogsival már hozhatom-vihetem is.
És ha ugyanez Simson schwalbe ami burkolt, akkor lehet benne 125-ös blokk is, nem lesz gyanús. Biztosítás szempontból meg az smkp biztosítást vázszám alapján kötjük ugye, az A1 forgalmira meg beírható, hogy vázszám nem olvasható, így nem lesz ütközés a nyilvántartásban.
Szerintetek ez így működhetne?
Először is keresned kell egy olyan Simsont, ami - valami rejtélyes baleset folytán - még rendelkezik rendszámmal. Nem lesz egyszerű, mert bár sok olyan suhli csodát hoztak be, ami eredetileg rendszámos volt, mára már mutatóba se nagyon akad belőlük. Ha ez megvan, akkor meg kell venned és kész az A1-gyel vezethető Simson. Utána ezzel lehet trükközni.
"... az A1 forgalmira meg beírható, hogy vázszám nem olvasható..."
Én azért ilyennel nem játszanék. A forgalmiba mindenképpen bele fog kerülni valamilyen vázszám, ha más nem, akkor kap AF-vázszámot. Vagy a fene sem tudja, mi most az eljárás, de a lényeg, hogy vázszám nélküli motor nem létezhet. Inkább az SMKP-biztosításnál érdemes "véletlenül" félreolvasni egy számot. De lehet, hogy arra sincs szükség, nem ismerem a nyilvátnartást.
Más kérdés, hogy van-e értelme az ilyen trükknek. Egy rendszámos Simsonnal lakott területen belül 50 km/h-val is haladhatsz és ha nem tuningolod a motort, akkor ez bőven elég is neki. Igen, tudom, egy gyári Simson tud menni 60-nal, de hosszú távon nem biztos, hogy szereti. Akkor meg mi értelme a rendszám nélküli trükközésnek, ha rendszám nélkül legfeljebb 40-nel mehetsz? Ha magasabb a rád vonatkozó sebességhatár, a traffipaxtól sem kell félni...
Igen, tudom, a tuningmánia nagy úr. 80-90-et kell mennie a Simsonnak, mer' a szomszéd gyereké is tud annyit. Meg a Schwalbe a Csúzli blokkja nélkül semmit sem ér. De mondjuk ez még nagymotorként nyilvántartott Schwalbe (van még egyáltalán olyan?) esetén sem törvényes.
Egy szó, mint száz: nem biztos, hogy megéri az ilyen trükközés. Papírok nélküli, segédmotoros kerékpárként rohangáló Simsont nem tudsz forgalomba helyezni nagymotorként, nagymotornak minősülő Simsonnál meg minek vergődsz ilyenekkel?
Semmiféle tuningot nem tennék rá, meg akarom őrizni gyári állapotban. A mérnökök nem azért babráltak annyit a tervezéssel, hogy aztán egy gyökér programozó kitalálja, hogy ő jobban tudja :-) meg ha száguldozni akarok, akkor ott a földút meg a 120 lovas autóm :-D
A rendszám nélküli témára azért gondoltam, mert pl. Egy 40-es zónában rendszámmal az 55 km/h az 30 rugó (tudom, próbáltam autóval :-p).
És ha már egy ilyet megúszok akkor már megérte a +3 rugó évente.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!