Egy autót lehet valahogy biztonságosabbá tenni?
Pontosan: lehetne a Swiftből tankot csinálni, de olcsóbb és jobb megoldás elcserélni ha már azon aggódsz hogy egy koccanásnál mi fog történni.
Egyébként a ralliautókban nincs légzsák ha megfigyeled: a bukókeret készül olyan erősre, hogy komoly terhelésnek is ellenáll. Ezen belül van a két versenyülés, amibe nagyon alaposan bele van szíjazva az ember. Maga a keret nem szokott deformálódni, de a komoly lassulástól leszakadhatnak pl. belső szervei annak aki be van szíjazva. Az utcai autó deformálódása máshogy van tervezve: lehet hogy nagyon csúnyán néz ki ahogy szinte összerogy a szerkezet, de a mozgási energia éppen így alakul át, a bent ülőket kisebb mértékben terhelve.
Cseréld el a Swiftet egy újabbra, akár újabb Swiftre vagy bármire ami ez elmúlt 7-8 évben készült. Cserébe persze számolj úgy, hogy több lesz a költséged a vételáron felül is.
Ez a bukócső dolog eléggé sántít, maradjunk annyiban hogy rallyautóban lehet, de amúgy nem. Biztos megoldható a gépkönyvesre papírozott Swift, meg 5 pontosat rakni bele és teljesarcos sisakban vezetni, de szerény véleményem szerint ez minden, csak nem reális egy hétköznapi használatú autónál. A gallytörőrács még az a kategória, ami műbizonylattal megoldható közútra, de már ott is szeretnek kekeckedni.
Autót egyébként úgy lehet leginkább biztonságosabbá tenni, hogy az irányító egységet fejlesztik, okosítják. Az irányítóegység a kormány mögött található, 2 lába, 2 keze, pár érzékszerve és egy agya van. El lehet vinni vezetéstechnikai tréningre és garantálom, hogy sokkal biztonságosabb lesz az autó, ha a vezető szándékozik betartani a KRESZ-t és tudja uralni az autóját.
Szerintem számos olyan dolog van amivel egy autót biztonságosabbá lehet tenni. Nekem egy Fiat bravom van 2001-es a következőket raktam bele a biztonság miatt:
gyári kormánylégzsák volt benne,most 4 légzsákosra lett alakítva. A gyári fékek helyett 4 dugattyús brembo sportfékrendszer van alatta fémhálós fékcsővel, elölhátul KONI sportrugókkal és sportlengéscsillapítókkal...Az oldalsó üveg víztiszta betörésgátló fóliával van ellátva, B oszloptól hátra sötétítőfólia ami ugye megintcsak véd a szilánkos üvegtörés ellen...Az egész karosszéria 3mm vastag bitumenlappal fullra ki van szigetelve, ezáltal sokkal kevésbé rezegnek a lemezek (nagyon csendes az autó) és sokkal masszívabbak a lemezek,nem hajolnak be egy nagy jégeső után sem. Toronymerevítő elöl....tárcsadék hátul...ajtóba +ütközés elnyelő cső és ugyanez a hátsó sárvédőbe is ahol gyárilag nem volt. Üvegszálas lökösök...A gyűrődő zónákba nincs belepiszkálva de sok módosítás van... Elöl sportülés 4 pontos biztonsági övvel. Egyenlőre ennyi,de sztem nem rossz. Ezeknek a módosításoknak a következő előnyei vannak: borulásnál nem 100% hogy azonnal behorpad az egész lemeztető,mert sokkal keményebb a gyárinál...megerősített lemezek alatt ott vannak a plusz "vascsövek" amik megintcsak segítenek elnyelni erőket. Borulásnál az üvegek nem törnek szilánkosra,csak bepókhálósodik,így nem vágja ki a szemedet semmi. Az extra széles minőségi continental abroncsról még nem is beszéltem....Én nem akartam másik kocsit,mert szeretem a fiatom,de mostmár legalább biztonságba érzem magam benne :) Tudom h sok pénzbe került,dee akinek van egy olyan kocsija amit SZERET, annak úgysem számít :) Röviden tömören: fékrendszer feljavítása,futómű feljavítása,karosszéria lemezek erősítése, és légzsákok... Extra biztonságot azonban adhatnak az apróságok is,ami nekem is benne van a kocsiban: vészhelyzet esetén üvegtörő kalapács,ABC porraloltó,tűzmegelőző rendszer stb...
#18 - az biztos, hogy egy halom pénzt elköltöttél az autódra és oda is írtad, hogy ez neked hobbi, nem gazdaságos autózás, DE ebből az egész listából ami tényleg hasznos lehet, az a több légzsák, a fékek és az oldalsó merevítések (feltéve, hogy jól van megcsinálva és nem fogja egy frontális csattanásnál átszúrni a mögötted ülő combját).
A toronymerevítő, az üvegszálas lökhárító, szélesebb gumik mind lehetnek kétélű fegyverek. A toronymerevítő akár növelheti is csattanásnál a kocsiban (ezen keresztül a benne ülőkben) keletkező erőhatásokat, az üvegszálas lökös nagyon máshogy törik-szakad, mint az ABS műanyag, a szélesebb gumik meg száraz, tiszta aszfalton jók - amint por vagy víz van rajta máris csak látványosabban tud megcsúszni.
A modern, pókhálósodó oldalüvegek pedig nem olyan vészesek: picik, könnyűek, egyforma méretűek a szilánkok... Az öv sokkal hamarabb okoz 8 napon túl gyógyuló sérülést, mint azok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!