Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy autót lehet valahogy...

Egy autót lehet valahogy biztonságosabbá tenni?

Figyelt kérdés
Pl egy suzuki swiftet? Lehet valamit beszerelni amitől biztonságosabb lenne? Utcai használatra és nem rallyra kéne? És kell hozzá valamilyen engedély?

2013. okt. 20. 10:54
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
Van egy olyan sejtésem, hogy régi Swiftről lesz szó. Az újaknak már nem olyan rossz a töréstesztjük, meg ott már akad pár légzsák is.
2013. okt. 20. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 A kérdező kommentje:
Régi swiftről van szó.
2013. okt. 20. 11:51
 13/19 Dörmögő ***** válasza:
Amennyit ráköltenél erre a suzukira papírozással együtt azért a pénzért plusz a kocsi áráért (el kell adni) már kapsz biztonságosabb kocsit is. 4-500 ezerért már vannak normálisabb kocsik ABS-szel, légzsákokkal.
2013. okt. 20. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
Ha ennyire nem tetszik a Swift biztonsága, add el és vegyél helyette egy másik 'überfajin nekimegyek a betonkeverőnek és mégsemmurdelek meg benne' típusú autót. És máris nem kell féltened saját magad és családod testi épségét, mikor kigurulsz a közúti forgalomba. A hivatalos megoldások nagyon drágák és baromira röhejesen néznének ki közúton. Esetleg, hogy megnyugodjon a lelkiismereted tehetsz bele toronymerevítőket, de az kb. annyit ér, mint halottnak a lábgyantázás. Az egyetlen értelmes dolog az utólagos légzsák beszerelés volna, de szerintem az se túl olcsó mulatság.
2013. okt. 20. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:

Pontosan: lehetne a Swiftből tankot csinálni, de olcsóbb és jobb megoldás elcserélni ha már azon aggódsz hogy egy koccanásnál mi fog történni.


Egyébként a ralliautókban nincs légzsák ha megfigyeled: a bukókeret készül olyan erősre, hogy komoly terhelésnek is ellenáll. Ezen belül van a két versenyülés, amibe nagyon alaposan bele van szíjazva az ember. Maga a keret nem szokott deformálódni, de a komoly lassulástól leszakadhatnak pl. belső szervei annak aki be van szíjazva. Az utcai autó deformálódása máshogy van tervezve: lehet hogy nagyon csúnyán néz ki ahogy szinte összerogy a szerkezet, de a mozgási energia éppen így alakul át, a bent ülőket kisebb mértékben terhelve.


Cseréld el a Swiftet egy újabbra, akár újabb Swiftre vagy bármire ami ez elmúlt 7-8 évben készült. Cserébe persze számolj úgy, hogy több lesz a költséged a vételáron felül is.

2013. okt. 20. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:

Ez a bukócső dolog eléggé sántít, maradjunk annyiban hogy rallyautóban lehet, de amúgy nem. Biztos megoldható a gépkönyvesre papírozott Swift, meg 5 pontosat rakni bele és teljesarcos sisakban vezetni, de szerény véleményem szerint ez minden, csak nem reális egy hétköznapi használatú autónál. A gallytörőrács még az a kategória, ami műbizonylattal megoldható közútra, de már ott is szeretnek kekeckedni.

Autót egyébként úgy lehet leginkább biztonságosabbá tenni, hogy az irányító egységet fejlesztik, okosítják. Az irányítóegység a kormány mögött található, 2 lába, 2 keze, pár érzékszerve és egy agya van. El lehet vinni vezetéstechnikai tréningre és garantálom, hogy sokkal biztonságosabb lesz az autó, ha a vezető szándékozik betartani a KRESZ-t és tudja uralni az autóját.

2013. okt. 20. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
Szerény véleményem szerint a biztonságosabbá tétel nem ott kezdödik hogy agyoncsövezzük a kasznit ,én inkább a megelőzésre fektetném a hangsúlyt. Nagyobb tapadású gumi, és keményebb gátlók hogy gyorsabban tudjon reagálni az autónk ha hirtelen reagálnunk kell. A másik fontos biztonságot növelő faktor az emberi tényező. Minnél előrelátobb, a másik szándékát előre kikövetkeztető vezetéssel,menekülő út állandó figyelembevételével, illetve ha vezetés közben csak a vezetésre figyel az ember,nem a dohányzásra,nem a telefonra, vagy éppen az utasra, akkor szinte minden helyzetet meg lehet úszni.
2013. okt. 21. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:

Szerintem számos olyan dolog van amivel egy autót biztonságosabbá lehet tenni. Nekem egy Fiat bravom van 2001-es a következőket raktam bele a biztonság miatt:

gyári kormánylégzsák volt benne,most 4 légzsákosra lett alakítva. A gyári fékek helyett 4 dugattyús brembo sportfékrendszer van alatta fémhálós fékcsővel, elölhátul KONI sportrugókkal és sportlengéscsillapítókkal...Az oldalsó üveg víztiszta betörésgátló fóliával van ellátva, B oszloptól hátra sötétítőfólia ami ugye megintcsak véd a szilánkos üvegtörés ellen...Az egész karosszéria 3mm vastag bitumenlappal fullra ki van szigetelve, ezáltal sokkal kevésbé rezegnek a lemezek (nagyon csendes az autó) és sokkal masszívabbak a lemezek,nem hajolnak be egy nagy jégeső után sem. Toronymerevítő elöl....tárcsadék hátul...ajtóba +ütközés elnyelő cső és ugyanez a hátsó sárvédőbe is ahol gyárilag nem volt. Üvegszálas lökösök...A gyűrődő zónákba nincs belepiszkálva de sok módosítás van... Elöl sportülés 4 pontos biztonsági övvel. Egyenlőre ennyi,de sztem nem rossz. Ezeknek a módosításoknak a következő előnyei vannak: borulásnál nem 100% hogy azonnal behorpad az egész lemeztető,mert sokkal keményebb a gyárinál...megerősített lemezek alatt ott vannak a plusz "vascsövek" amik megintcsak segítenek elnyelni erőket. Borulásnál az üvegek nem törnek szilánkosra,csak bepókhálósodik,így nem vágja ki a szemedet semmi. Az extra széles minőségi continental abroncsról még nem is beszéltem....Én nem akartam másik kocsit,mert szeretem a fiatom,de mostmár legalább biztonságba érzem magam benne :) Tudom h sok pénzbe került,dee akinek van egy olyan kocsija amit SZERET, annak úgysem számít :) Röviden tömören: fékrendszer feljavítása,futómű feljavítása,karosszéria lemezek erősítése, és légzsákok... Extra biztonságot azonban adhatnak az apróságok is,ami nekem is benne van a kocsiban: vészhelyzet esetén üvegtörő kalapács,ABC porraloltó,tűzmegelőző rendszer stb...

2014. ápr. 6. 01:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:

#18 - az biztos, hogy egy halom pénzt elköltöttél az autódra és oda is írtad, hogy ez neked hobbi, nem gazdaságos autózás, DE ebből az egész listából ami tényleg hasznos lehet, az a több légzsák, a fékek és az oldalsó merevítések (feltéve, hogy jól van megcsinálva és nem fogja egy frontális csattanásnál átszúrni a mögötted ülő combját).


A toronymerevítő, az üvegszálas lökhárító, szélesebb gumik mind lehetnek kétélű fegyverek. A toronymerevítő akár növelheti is csattanásnál a kocsiban (ezen keresztül a benne ülőkben) keletkező erőhatásokat, az üvegszálas lökös nagyon máshogy törik-szakad, mint az ABS műanyag, a szélesebb gumik meg száraz, tiszta aszfalton jók - amint por vagy víz van rajta máris csak látványosabban tud megcsúszni.


A modern, pókhálósodó oldalüvegek pedig nem olyan vészesek: picik, könnyűek, egyforma méretűek a szilánkok... Az öv sokkal hamarabb okoz 8 napon túl gyógyuló sérülést, mint azok.

2014. ápr. 6. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!