Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mire kell figyelni egy turbodí...

Mire kell figyelni egy turbodízel autó vezetésénél? (lent)

Figyelt kérdés

Olyan hallottam, hogy mivel turbós, miután megálltunk az autóval, hagyni kell alapjáraton járni,. hogy lehűljön a turbo.

Illetve a fordulattartomány kisebb, mint egy 1.3-as Swift-en ugye?

Egy 20 éves Fiat Tempra-ról van szó, 1.9TD.


2013. okt. 17. 07:43
 1/5 anonim ***** válasza:
94%

A TD autók jellemzően 2000 fordulat felett kezdenek feléledni, de még így is igaz az, hogy kisebb fordulaton kell használni mint a pörgősebb benzinest.

A sebességfokozatokat pedig a Suzukihoz képest elegendő egyel magasabban hagyni. pl. ahol a Swiftel 4-ben mentél, ezzel nyugodtam mehetsz 5-be.

Ezek a turbók már nem olyan érzékenyek, nem muszáj alapjáraton hagyni azért hogy hűljön, max akkor, ha egy jó kiadós autópályázás után akarnál azonnal megállni.

2013. okt. 17. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 Dörmögő ***** válasza:
78%
A turbós motoroknál a használat utáni járatás leállítás előtt nemcsak a hűlés miatt szükséges. Mivel a turbó elég magas fordulaton dolgozik (100 000 fölött) ezért nem normál golyóscsapággyal van szerelve, hanem siklócsapággyal. A siklócsapágyakról azt kell tudni hogy nincsen fémes érintkezés a tengely és a ház között, hanem bizonyos fordulatszám fölött olajfilm réteg alakul ki az alkatrészek közt, és a tengely ezen a filmrétegen forog. Ha idő előtt leállítjuk a motort akkor az olajnyomás leesik, és a turbó nem megfelelő kenéssel pörög tovább, ami úgy nézhet ki végső esetben hogy fém a fémen csúszik, ami értelemszerűen elég nagy kopással jár. Mikor az autóval megállunk akkor azért illik járatnia a turbós autókat egy ideig hogy a turbó visszalassuljon. Pár új turbós autóban start-stop rendszer van, és ha megállsz vele a pirosnál akkor egy elektromos motor még egy darabig járatja az olajszivattyút, aminek az oka a turbó hűtése, és a további megfelelő kenése. Jótanács turbós autóhoz hogy érdemes előrelátóan vezetni, és ha tudjuk hogy nemsokára megérkezünk, és le szeretnénk állítani a kocsit akkor az utolsó kb kilóméteren már ne üzemeltessük a motort magasabb fordulaton, így a turbó nagyjából vissza tud hűlni, és lassulni mire a célunkhoz érünk.
2013. okt. 17. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
90%
Fentieket még kiegészíteném annyival, hogy indulás után amíg nem melegedik be a motor, ne hajtsad magas fordulaton. Az ok ugyanaz; az olaj hőfoka még nem megfelelő, így elképzelhető, hogy a turbó kenése nem lesz megfelelő.
2013. okt. 17. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
90%

Igen a fordulatszámtartomány is sokkal kisebb a dieselnél.

Nekem golf tdi m van. 5.ikben 2000fordulatnál megy 100km/orával. Szuzukinál szerintem olyan 3000et forog száznál.

2013. okt. 17. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
inkább kitartó terhelés után érdemes járatni, de nem áll le a keringés azonnal ha érzékeli a magas hőfokot(úgy ahogy a start stop autónál sem áll le minden, mert elég hamar tönkrevágná így a turbót ha minden pirosnál leállítana mindent)
2013. okt. 17. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!