Nő a fogyasztás ha ki szedem a katalizátort a kocsimból?
Ismerős pdtdi sharanjából kivettük, az eredménye :
-kb 1 literrel többet eszik
-jobban füstöl
-mélyebb lett a hangja
-jobban reagál a gázadásra
nagyjából ennyi
Úristen az égben...
Katalizátor működése -
Lambda szonda mér egy CO értéket. Ha magasnak találja a computer, akkor DÚSÍTJA a keveréket. Ugyanis az el nem égett szénhidrogének -dús keverék- ilyenkor a katalizátorban égnek el, szétbontva termikus úton a Nitrogén és Szénoxidokat. Majd -kétutas katalizátor- a katalizátor MÖGÖTT mér megint egyet (referenciamérés) hogy jó e már a CO? A két érték között játszik a befecskendezett keverékkel.
Ha nincs katalizátor a két szonda között, akkor az történik, hogy a második szondának iszonyat szar lesz az értéke és ilyenkor -általában- beáll egy középértékre a dúsítás és kigyullad a "check engine" lámpa. Ha csak egy szonda van a rendszerben, akkor jobb a helyzet. Látszólag nem fog változni semmi. Viszont mivel nincs fojtása a rendszernek, bizony JOBBAN fog menni tőle. De nagyon. Próbáld ki hogy lekötöd a szondát. (Adatvezeték széthúz) Ha -mondjuk Ford- normális rendszer, ad egy középértéket, kicsit csökkenni fog a fogyasztásod, viszont jobban fog menni az autód. Ez egyszerű fizika. Ált. isk. 4. osztály.
Én kiszedettem az első Mondeomból, kb 10+ ló (136-ról felment 145-re, padon mért) fix 10 liter fogyasztás, mindig, minden körülmény között. Városban nem rossz egy két literes autótól, amivel mennek mint a töketlen... :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!