Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy lehet megtudni, hogy a...

Hogy lehet megtudni, hogy a hűtő vagy a hengerfej-e a ludas?

Figyelt kérdés

Dízel autómban rendszeresen felforr majd elfolyik a hűtővíz. Főként ha erőlködik vagy ha sokat áll a piros lámpáknál. Már mindent megnéztek rajta (termosztát,gomba, sapka kicserélve) ventilátor ellenőrizve,hűtő vízkőtlenítve stb. A szerelő szerint vagy a hűtőt kell kicserélni (40 ezer forinttól indulna az ára) vagy hengerfejes a kocsi. De hónapok óta nem tudja kideríteni,így viszont használhatatlan az autó. Valóban ennyire nehéz a két hiba között különbséget tenni?

A felsorolt tüneteken kívül nincs más jelen az esetleges hengerfejességnek. A hűtő viszont szinte soha nem forrósodik át.



2013. okt. 15. 15:58
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
Valami akadályozza szerintem a folyadék áramlását, tömítéseket, csatlakozásokat ellenőrizte a szerelő? Vízpumpa rendben van?
2013. okt. 15. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 A kérdező kommentje:
Ellenőrizte a vízpumpát és a vezetékeket is :(
2013. okt. 15. 16:23
 3/19 szántóvető ***** válasza:

üzemmmelegen mindkét vastag vízcsőnek melegnek kell lennie ami a hűtőhöz csatlakozik.

aztán:beindítod,leveszed a hűtősapkát és túráztatod a motort.ha dúrja ki a vizet akkor hengerfejes.

a hűtővíz eltűnik,nincs folyás?

2013. okt. 15. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
Egyes autók hűtőrendszerében vannak légzsákok is, amelyeket külön dugók, csavarok kihajtásával légteleníteni kell a rendszer feltöltése után. Ha ezt nem teszed, légdugó képződhet az áramlás útjában.
2013. okt. 15. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:
Olaj nem trutymós,nem kerül bele víz? Szivárgás,nem látható? Ha leveszed a kiegyenlitő sapkáját,buborékmentesen folyik vissza a víz? Mert a burutykál vissza,elképzelhető,hogy hengerfejes.Vagy próbáld meg reggel hideg motornál levenni a kiegyenlitő sapkát,nem szabad bluggyannia. Milyen autó?
2013. okt. 15. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 A kérdező kommentje:

Hideg motorral ha leveszem a sapkát nem forr ki a víz. Nincs összeömlés más anyaggal. És a szerelő szerint légtelenítve is lett a rendszer, ő sem érti. A víz pedig simán elfolyik felforrás után közvetlenül kibugyog a tartályból.

Ami a legfurcsább, hogy normál menetben kb. 50%-ban fordul ez elő, csak ha nagy a terhelés (pl.hegymenet) akkor történik meg minden egyes esetben. Ezért nem tudja hova tenni a szerelő sem. Nemrég kivette a termosztátot, anélkül is ugyanúgy felforrt (és elfolyt) a hűtővíz és a hűtő akkor is hideg volt.

Egyébként Opel.

2013. okt. 15. 23:44
 7/19 anonim ***** válasza:
Ha a hűtő hideg marad,akkor nyilván valami dugulás van a dologban,azért forr,mert nem kerül a hütőbe,nem kering a viz.
2013. okt. 15. 23:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:
Sok éves autónál, ha nem fagyállót használtak, avízkő kicsapódott és eltömítette a hűtő vékony rézcsatornáit! Hűtő kivízkövezése megoldja a problémát!
2013. okt. 16. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:

A ventillátort ellenőrizted, azt írtad, de a ventillátort bekapcsoló hőgombát, és a hozzá tartozó relét is? Az, hogy hegymenetben és városi tötymörgésnél forr el, az nagyon arra utal, mintha a ventillátorod nem indulna el akkor, amikor kell neki.

Ha a víz nem fogy, nem bugyog, és nem szennyezett, akkor aligha hengerfejes az a kocsi. Valamiért a hűtés nem müx. Ha még a hűtő is vízkőtlenítve van, és mégsem melegszik át, miközben a motor már forr, akkor én a vízpumpával folytatnám. Lehet, hogy megforgott vagy elkorrodált a járókereke, és hiába tekeri az ékszíj, lófaszt sem pumpál... ha meg az rendben van, akkor tényleg csak valami dugulás marad, le kell venni a hűtőcsöveket, és egy slaggal a normális áramlási iránnyal ellentétben jól meg kell küldeni a motort a termosztát felől, addig, amíg ki nem böffen az alján a szemét.

2013. okt. 16. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:
Ja, és még valami: ha a kocsi hengerfejes, akkor arról oly módon meggyőződhetsz, hogy ledugózod a blokk összes hűtőcsövét, és egy slagból ráengeded este a hálózati nyomást. Utána elzárod a slagot, és elmész aludni. Ha reggelre kelve még nyomás alatt van a rendszer, akkor ott nincs tömítetlenség. Ha viszont addigra már leesik a légköri nyomás körüli értékre, és nincs látható folyás, akkor lehet levenni a hengerfejet.
2013. okt. 16. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!