Hogy lehet megtudni, hogy a hűtő vagy a hengerfej-e a ludas?
Dízel autómban rendszeresen felforr majd elfolyik a hűtővíz. Főként ha erőlködik vagy ha sokat áll a piros lámpáknál. Már mindent megnéztek rajta (termosztát,gomba, sapka kicserélve) ventilátor ellenőrizve,hűtő vízkőtlenítve stb. A szerelő szerint vagy a hűtőt kell kicserélni (40 ezer forinttól indulna az ára) vagy hengerfejes a kocsi. De hónapok óta nem tudja kideríteni,így viszont használhatatlan az autó. Valóban ennyire nehéz a két hiba között különbséget tenni?
A felsorolt tüneteken kívül nincs más jelen az esetleges hengerfejességnek. A hűtő viszont szinte soha nem forrósodik át.
üzemmmelegen mindkét vastag vízcsőnek melegnek kell lennie ami a hűtőhöz csatlakozik.
aztán:beindítod,leveszed a hűtősapkát és túráztatod a motort.ha dúrja ki a vizet akkor hengerfejes.
a hűtővíz eltűnik,nincs folyás?
Hideg motorral ha leveszem a sapkát nem forr ki a víz. Nincs összeömlés más anyaggal. És a szerelő szerint légtelenítve is lett a rendszer, ő sem érti. A víz pedig simán elfolyik felforrás után közvetlenül kibugyog a tartályból.
Ami a legfurcsább, hogy normál menetben kb. 50%-ban fordul ez elő, csak ha nagy a terhelés (pl.hegymenet) akkor történik meg minden egyes esetben. Ezért nem tudja hova tenni a szerelő sem. Nemrég kivette a termosztátot, anélkül is ugyanúgy felforrt (és elfolyt) a hűtővíz és a hűtő akkor is hideg volt.
Egyébként Opel.
A ventillátort ellenőrizted, azt írtad, de a ventillátort bekapcsoló hőgombát, és a hozzá tartozó relét is? Az, hogy hegymenetben és városi tötymörgésnél forr el, az nagyon arra utal, mintha a ventillátorod nem indulna el akkor, amikor kell neki.
Ha a víz nem fogy, nem bugyog, és nem szennyezett, akkor aligha hengerfejes az a kocsi. Valamiért a hűtés nem müx. Ha még a hűtő is vízkőtlenítve van, és mégsem melegszik át, miközben a motor már forr, akkor én a vízpumpával folytatnám. Lehet, hogy megforgott vagy elkorrodált a járókereke, és hiába tekeri az ékszíj, lófaszt sem pumpál... ha meg az rendben van, akkor tényleg csak valami dugulás marad, le kell venni a hűtőcsöveket, és egy slaggal a normális áramlási iránnyal ellentétben jól meg kell küldeni a motort a termosztát felől, addig, amíg ki nem böffen az alján a szemét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!