Koszos, eltömődött hűtő miatt melegedhet az autómotorja?
már mindent kicseréltem ,de még mindig melegedik most azt mondták lehet, hogy el van tömődve a hűtő és nem megy át rajta annyi víz amennyi kéne létezik ?
válaszokat előre is köszönöm !
El tud dugulni a hűtő, mert vékony csövek vannak benne, amik aránylag kevés vízkőtől is átjárhatatlanokká válnak. Mondjuk azt nem értem, hogy ha már annyi mindent kicseréltél, miért nem fért bele a hűtőrendszer takarítása. Mifelénk melegedésnél ez az első gyógymód.
Egyébként nem csak belülről tud eldugulni a hűtő: a lamellák között a bogarak, levelek, kavicsok is jól megülnek, aztán oda a hőleadó felület.
Reméljük, csak ennyi baja van, nem a hengerfejtömítés adta meg magát.
hengerfej most lett sikoltatva nyomáspróbálva új tömítés mindenhol szóval hengerfejezésen már túl vagyok :S
jó akkor kérdezek mást milyen lerakódás lehet a hűtőben és azt ,hogy lehetne abból kiáztatni ,kiszedni ? van valami oldó szer ? vagy ott olyan vékony (csövek , lamellák ) nem tudom mik vannak ,hogy lehetetlen ?
A hűtőben háromféle lerakódás lehet. Az egyik a jó öreg vízkő: ha korábban találkozott csapvízzel az autó, akkor az makacsul lerakódik mindenütt. A másik a hűtőrendszerben használt különböző fémek (Al, Fe, Cu) korróziójakor keletkező oxidok, hidroxidok alkotta borzalmas, sötétbarna trutyi, a harmadik meg a "minden egyéb", vagyis az esetlegesen belekerülő szennyezett vízből származó mocsok.
Ezeket többféle módon lehet eltávolítani onnan. Lehet kapni drága hűtőtisztítókat, de nem sokat érnek. De van tuti módszer: a trisós víz. Kézmeleg vízben elkeversz pár kanál trisót (melegebb azért ne legyen, hogy ne forrázd le magadat vele), aztán feltöltöd vele a hűtőrendszert (a mocskos folyadékot értelemszerűen ki kell engedni belőle, ezt mindig bekapcsolt fűtésnél kell megtenni), beindítod az autót, ráadod a fűtést és elkezdesz körözgetni, amíg ki nem nyit a termosztát. Mikor kinyitott, megteszel még pár kilométert (melegen jobban hat), majd kiereszted a hűtőrendszerből a lét és szörnyülködsz azon, hogy milyen ronda sötétbarna színe van. A trisó ugyanis mindent felold. Nem is szabad sokáig a motorban hagyni, mert meg tudja támadni az alumíniumot is (bár feloldani nem fogja a hengerfejet, de nem jó, ha elindítja a korróziót). A trisós kezelés után vízzel kell átöblíteni a hűtőt, ezzel is meg lehet hajtani párszor. Általában 4-5 öblítés után már tiszta víz jön ki, ekkor bele kell kukkantani a hűtőbe, hogy mi újság van odabenn (már ha bele lehet látni a sapkán át). Ha még nem jó a helyzet, akkor újra kell kezdeni a műveletet a trisóval, bár ahhoz igen komoly koszolódás kell, hogy így járj. Ha már minden tiszta, mehet a hűtőrendszerbe a fagyálló hűtőfolyadék.
Ha úgyis bontasz és nem nagy meló, érdemes megnézni, hogy a hűtő lamellái nincsenek-e tele kosszal kívülről. Ha el vannak tömődve, sűrített levegő óvatos alkalmazásával (nem 2 centiről 10 barral, mert meghajolnak a lamellák) ki lehet nyomni közülük a port, földet, sarat, döglött bogarat. Meglepő tud lenni, mikor először csinálja az ember, szinte hihetetlen, mennyi kosz van egy első ránézésre tiszta hűtőn.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!