A hűtőfolyadék cseréje szükséges? És ha igen, számít a szín?
Van nekem egy 2001-es Lagunám. 1 hónapja volt rajta vízpumpa cserélve vezérléssel egybekötve.
Sok autótulaj vallja, hogy a hűtőfolyadékot érdemes nemcsak utántölteni, hanem a rendszert kompletten leereszteni, és új fagyálló folyadékkal feltölteni.
Megkérdeztem a szerelőmet - megbízható szakembernek tartják - azt mondta, hogy még ezelőtt a vízpumpa cseréjekor nézték a folyadékot és jónak találták, felesleges vele foglalkozni. Én bíznék benne, de mégis ott van a többi autós egybehangzó véleménye.
Cseréltessem, vagy bízzak meg a szerelőmben? A hűtőfolyadék "elkoszolódásáról" illetve tisztaságáról gondolom én is meggyőződhetek, ha kicsit kiszívok a tartályból, és ha a színe szép rózsaszínes akkor gondolom jó nem?
Hát egyrészt a szervizkönyv írja a többi cserélendő (fékfolyadék, szervó olaj stb.) mellett a hűtőfolyadék cseréjét is. Jó, nyílván egyrészt azért van a könyvben, hogy a Renaultba vigyem, és ott fizessem ki a cserét.
Másrészt meg a Lagunás koponyák mondták a cserét.
nekem tizenéves autóban is a gyári fékfolyadék van
egyébként számít a szín, alublokk vagy aluhűtő esetén a rózsaszín kell
Három fő típus létezik:
Zöld fagyálló hűtőfolyadék:
Ezek hagyományos, főként Észak-Amerikában használt fagyálló hűtőfolyadékok. Adalékolásuk szilikát és foszfát alapú, amelyek az alumínium és vas felületek számára jelentenek védelmet. Ezeket kb. 50.000 km-ként, vagy 2-3 évente kell cserélni.
Szerves bázisú (OAT, Organic Acid Technology) fagyálló hűtőfolyadék:
Ezek a folyadékok szerves adalékot, ún. 2-EHA-t, szebacátot, ill. más szerves savakat tartalmaznak. Ellentétben a zöld fagyállóval, ezek nem tartalmaznak szilikát és foszfát adalékokat. A szerves bázisú fagyállókat jellemzően más színre színezik, mint a zöld típust. Ezeket kb. 320.000 km-ként, vagy 5 évente kell cserélni.
HOAT, Hibrid bázisú (Hibrid OAT) fagyálló hűtőfolyadék:
Ezek a folyadékok is tartalmaznak szerves savakat, de nem 2-EHA típusúakat és tartalmaznak szilikátokat is, az alumínium védelmére. A HOAT típusú fagyálló hűtőfolyadékokat számos európai autógyártó használja, de amerikaiak is, mint pl. a Ford és a Chrysler. A HOAT típusúakat is kb. 320.000 km-ként, vagy 5 évente kell cserélni. Az utóbbi években az autógyártók univerzális fagyálló hűtőfolyadékokat használnak, amelyek minden járműtípushoz használhatóak. Ezek a hosszú csereperiódusú termékek csak a színükben különböznek. Néhányat narancsszínűre, más fajtákat kékre vagy lilára színeznek.
Forrás:www.elf.co.hu
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!