Benzin/Gázos, Benzines vagy Dízeles autót vegyek? Turbós, turbó nélküli,8 vagy 16 szelepeset, vagy ez lényegtelen?
Annyit azért szögezzünk már le hogy ha mondjuk 4-500 000-es autóról beszélünk akkor dieselben ebben az árfekvésben nincsen kettős tömegű lendkerék. A régi adagolós TD-knél a legdrágább alkatrész az adagoló. Ennek a meghibásodásának az esélyét lehet csökkenteni, vásárlás előtt nagyon-nagyon utána kell érdeklődni annak hogy milyen típust érdemes megvenni, mivel vannak olyan autók amelyiknél elég sok gondot szokott okozni az adagoló, és vannak olyanok amelyikekre nem jellemző az adagoló meghibásodása.
Annyit még hozzáfűznék az egyik válaszoló komentjéhez hogy fogyasztásügyileg a benzin-gázos autó nem jobb a dieselnél. A benzines autó kb 1/3-ával többet eszik üzemanyagból mint a diesel, gázból meg még rá lehet számolni minimum 1 litert, így a gáz olcsó ára már fel is emésztődött a fogyasztás miatt.
Diagnosztika alatt nem a hibakódolvasást értem. Bár igen, vannak olyan "szervizek" ahol azt csinálják, hogy hibakód alapján alkatrészeket cserélgetnek, aztán vagy jó lesz vagy nem az autó.
De ha csak egy ilyen hibakód olvasót nézünk, amivel programozni is lehet a vezérlőket (mondjuk ez sem árt) pl egy egyszerű Opel Tech2 műszer is 200.000-300.000Ft körül van.
Az ilyen olcsó áruházi, teszkós és hasonló kínai szerszámokat inkább nem kommentálnám. Egy jobb minőségű pl Beta villáskulcs készlet 50.000Ft fölött van. Persze ez a másik véglet, nyilván van a kettő között is használható kategória. De azért egy kuplungcsere nem csak annyiból áll, hogy meghúzunk pár csavart.
Fék: szerintem alap hogy a féket otthon házilag nem buheráljuk! Vagy netán van otthon fékpadod, amivel be tudtad mérni? Ha valami csak véletlenül nem százas azon a féken nem csak magadat nyírod ki, hanem másokat is.
Nem tudom milyen autó az, amin 50.000Ft egy fékcsere munkadíja... Nincs egy éve se hogy a saját autómon féket cseréltettem. Ez 4 db tárcsa, összes betét és fékfolyadék cseréjét foglalta magában szakszervizben. Kb 1,5 óra alatt meg is voltak vele. Az egész munkáért fizettem 10.000Ft-ot úgy hogy a végén még a profi szakszervizben is bemérték fékpadon, hogy minden klappol-e. Egyáltalán nem tartottam drágának.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!