Benzin/Gázos, Benzines vagy Dízeles autót vegyek? Turbós, turbó nélküli,8 vagy 16 szelepeset, vagy ez lényegtelen?
Én maradnék a diesel-nél a fogyasztás árán meglehet spórolni a javítást, ellenben a benzinessel.
Egy adagolós, turbóssal járnál a legjobban, mert a szívók 90%-a lomha.
Kíváncsi vagyok valami dízel ellenes fanatikus mikor hozza fel a kettőstömegű témát?! :)
Mintha egy benzines autóban soha semmi nem romlana el, de ha mégis, akkor az alkatrész is munkadíj is ingyen lenne hozzá...
Na akkor. A kettős tömegű lendkerék témája.
Hogy a témához is szóljak;
Ha zöld vagy, akkor környezetszennyezés ügyileg a következő a sorrend:
1.Elektronnyos-delejes
2.Gázos (benzin/gáz)
3.Benzines
4.Dízel
Ha az olcsó fenntartás üzemanyag szempontjából:
1.Elektronnyos-delejes
2.CNG (benzin/CNG)
3.LPG (benzin/LPG)
4.Dízel
5.Benzin
CNG lenne a legjobb, de kevés CNG kút van és kevés CNG-s autó. Ha meg több lesz, akkor a vérszemetek felemelik a CNG jövedékijét is, nehogy már örüljünk.
Bővebben a gázüzemről:
"A munkadíj ingyenes, ha te magad csinálod."
Na ja, ha értesz hozzá és amúgy épp van otthon egy műhelyed, csápos emelőd, de minimum egy aknád, valamint véletlenül pont akad pár darab több százezret érő típusspecifikus célszerszámod. És még egy pár százezres diagnosztika is pihen a poncon...
Azért a mai autók nem olyanok mint a Ladák voltak, hogy a sárga könyvvel és egy kombinált fogóval mindent házilag megszerelsz rajta.
"Kíváncsi vagyok valami dízel ellenes fanatikus mikor hozza fel a kettőstömegű témát?! :)"
Nem kell ahhoz dízel ellenesnek lenni, hogy szóba kerüljön. Ha új/nagyon fiatal autót veszel akkor esélyes, hogy az előtt tovább adod a kocsit, mielőtt elpusztulna, de a kisebb fogyasztás általi megtakarítás bőven kompenzálja egy esetleges csere árát(sőt, a porlasztók cseréjét meg egy turbó cserét is és még marad is).
Használtnál szokott inkább aggasztó lenni az új tulaj számára, amikor megvesz egy dízelt majd 3-4 hónap múlva közlik vele, hogy 2tömegű+kuplungszerkezet csere. Persze ezt a javítási költséget ( ha van elég futása ) akkor simán megtakarítja később az üzemanyagon... de ekkor már előállt az " átbsztak, szr szemét dízel..." effektus.
Azért az elfogultság nélkül is belátható, hogy ez a pár dolog dízel estébe ( feltöltő,kettős tömegű lendkerék, porlasztók ) tényleg nem olcsó, míg a legelterjedtebbnek számító benzinesek esetében legtöbbször akkor áll elő ekkora mértékű javítási költség, amikor összetörik, főleg ha a legegyszerűbb központi injektoros, központi gyújtótrafós 8 szelepes benzinesekre gondolunk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!