2001-es hagyományos Swifteket milyen fordulatszám tatományban érdemes használni ha a legalacsonyabb fogyasztás a cél?
Az elsővel sajnos abszolút nem tudok egyetérteni!
Ha 2000-nél elváltasz benzinessel, akkor hamar kidobhatod az autódat! Kinyírja az alacsony fordulaton gyorsítás a benzinest! Nem lesz elég kenése, és pillanatok alatt elkopik a motor!
A kocsid érdekében úgy kéne váltanod, hogy a magasabb fokozatban legyen 2000 a fordulat, nem ott váltani el...
Előző vagyok!
Még ezzel a cikkel tudom megtámogatni azt az állításomat, hogy az első fatális hülyeségeket állít!
Az a baj, hogy te csak az ilyen laikusokat riogató cikkek után mész, valaki meg ért is hozzá...
1. nemtom nálad mit jelent a komótos gyorsítás, de nálam nem azt, hogy berakom 5-be 60-nál és lepadlózom, hanem épphogy érintve a gázpedált, kb 10%-os gázállással "csorgok", ekkor pedig a motor csak akkora nyomatékot fejt ki, amekkora a sebesség megtartásához kell, vagyis kb a tervezett maximális nyomatéknak az 5-10%-át, az pedig nem fog megölni semmilyen csapágyat...
2. a swiftben egy szívó benzinmotor van, ami soha nem fog annyi nyomatékot adni 1200-as fordulaton amivel kinyírná magát...
3. a cikk a turbódízelekről beszél, amiben valóban 1200-as fordulaton már akkora nyomaték van mint 2500-on
4. szövegértésen kéne még dolgoznod kicsit, nem a kis fordulat öli meg a turbódízelt sem, hanem a kis fordulaton történő erőltetés, ha nem erőlködik a motor, nem lesz semmi baja, márpedig ha csak tartod a sebességet egyenesben, attól nem erőlködik...
5. a benzinmotor hajlamos a kopogásra, ha kis fordulaton lepadlózod, észre veszed mikor kopogna be a motor, ugyanis ilyenkor baromira elkezd remegni az egész autó, ebbe most nem megyek bele mitől van, de a lényeg annyi, hogy ekkor csökken a nyomaték, mert a gyújtást eltolja az ECU, így pedig ha akarnád sem tudnád kinyírni
Szépen meg lehet figyelni, hogy mi történik az autóval, ha pl berakod 5.-be 50-nél, és lepadlózod, remeg mint az őrült, dolgozik a kopogásgátlás, ahogy engeded visszább a gázt, egyre kevésbé fog remegni, mert kevésbé hajlamos kopogni a motor, ha már semmi remegést nem produkál, az azt jelenti, hogy teljesen rendben van minden, tehát akkora gázállást még elvisel az adott fordulaton. Amúgy 2000-es fordulat már bármelyik motornak bőven elég a kenéshez, de melegen már 1500 fölött is rendben van minden, főleg a haladáshoz, intenzív gyorsításhoz meg úgyis vissza kell váltani egy ilyen kicsi szívó benzinesnél...
Nem tagadom, bizonyára nem vagyok olyan szakértő, mint Te, kedves válaszadó, de:
Én az első válaszodból eléggé azt vettem ki (lehet, hogy te nem így értetted), hogy 1500-as fordulaton kell gyorsítani, ami - értsünk egyet mindketten - hülyeség!
A Swift motor nyomatékának gyilkos szándékáról nem nyitok vitát, meghajtom magam előtted.
A cikk viszont nem csak a turbósokról és nem is a dízelekről szól konkrétan, ugyanúgy vonatkozik a szívókra és benzinesekre is. Sőt, az is benne van, hogy öregebb kocsiknál már nem feltétlenül van meg az a kenés, mint újkorában, így nem szabad annyira bízni a kis fordulaton is megfelelő kenésben.
Az, hogy mikor rezonál be egy motor szerintem nagyon autófüggő, mert az általam gyakran vezetett két típus közül a C Corsa 50-el, 5.-ben 10% gázon is beremeg, míg az F Astra a padlógázra sem tiltakozik (ennek ellenére természetesen eszem ágában sincs 50-nél 5.-ben autózni)
Miért lenne hülyeség 1500-2000 között használni az autót ha nem kell intenzíven gyorsítani? Nyilván ha kikanyarodsz pl egy mellékutcából egy főútra ahol halad a forgalom, akkor ott nem fogsz 2000-nél elváltani és feltartani mindenkit azzal, hogy 200 méter után is csak 50-el mész. De ha nem sietsz, és nem tartasz fel senkit mögötted, akkor miért kéne pörgetni a gépet? Én éjjel 11-kor járok haza munkából, senki nincs az úton, olyankor úgy váltok, hogy 1-esben csak meglódítom az autót, 15-20-nál már rakom a 2-est, 30-nál a 3-ast, 40-nél a 4-est, 50-55-nél az 5-öst, de soha nem nyomok kb 10%-nál nagyobb gázt, és nagyon szereti az autó, mert a gyári fogyasztás 4,7/6/8,3 én pedig 4,2/5/6,5 értékekkel járok, 10km-es távolságon 6,2-6,5 ugyanilyen autóval kollégámnak 7,5-8 ő soha nem vált el kis fordulaton, intenzíven gyorsít, tök felesleges hirtelen felgyorsulni, kb 1 perccel érnék haza hamarabb... Nem azt mondom, hogy lassan kell menni, mert én is mindig 5-10km/h-val a korlátozás felett megyek, csak én mindig alacsony fordulaton tartom a motort, 1500-2000 között, anyám pl még 70-nél is csak 4-esben megy, én már 50-nél 5-be megyek egyenes úton ha nem kell gyorsítanom.
Az viszont még fontos, hogy milyenek a váltó áttételei, ez egy 1.1-es punto amit én hajtok, általában a nagyobb motoroknál hosszabb a váltó is, nyilván egy 1.8-as 50-nél még nem fog 1500-at forogni, talán még 1200-at sem, de épp ezért mondom, űrtartalomtól függetlenül, 1500-2000 között a legjobb a fogyasztás, és 1500 fölött már a motornak sem lesz baja, és újra hangsúlyozom, ÜZEMMELEG motorról beszélünk, hideg motornak 2000-2500-as fordulat egészségesebb, a hideg olaj nagyobb viszkozitása miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!