Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 1.2-es 44 kw-os motor esetében...

1.2-es 44 kw-os motor esetében valóban nem kell, csak 90-nél az 5. -ik sebesség?

Figyelt kérdés
Az oktatóm azt mondta, hogy csak 90-nél tegyem be az 5-öst.Nem sok úgy a fordulat?Valóban jobban húz a motor,csak más meg azt mondja hogy 2300 felett váltsak.(a 4-ik sebesség után is)
2013. okt. 9. 22:38
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
ez nincs így behatárolva, akkor válts, amikor még épp nem fullad a motor, tud gyorsulni, 1 személlyel más fordulatnál váltunk, mint teltházzal
2013. okt. 9. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

attól függ, ha autópálya gyorsítósávban mész akkor azt a kis motort még 3-asban is hagyhatod 100-ig, hogy minél előbb gyorsuljon fel a lehetőségekhez mérten...

ha csak egyenletes sebességgel, és nem emelkedőn haladsz már 60-nál bőven jó az 5. hogy minél inkább spórolj és kíméld a szerkezetet... de nem szabad erőltetni alacsony fordulaton, ha nem bírja válts vissza, de feleslegesen pörgetni sem kell, mert akkor meg sokat zabál

2013. okt. 10. 00:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Kösz a válaszokat, még azt szeretném megtudni,hogy ha tegyük fel 5-ösben van az autó én szeretnék előzni, viszont úgy már nem gyorsul valami jól a kocsi, ezért visszaváltanék 4-be.Ilyenkor azonban hatalmasat ránt az autó mintha valamit rosszul csináltam volna.Pedig ügyelek h óvatosabban engedjem fel a kuplungot.Van erre valami praktika,hogy mekkora fordulat csökkenés után váltsak vissza,vagy csak azért ránt az autó mert még így is túl gyorsan engedem a kuplungot?Vagy ha már beváltottam 5-be akkor már ne váltogassak ha gyorsan kell menni, csak ha már faluhoz/városhoz közeledek és kb 50 körül /(inkább alatt)járok?!.(úgy nem ránt az autó)
2013. okt. 10. 09:44
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Pont, hogy a fordulatcsökkenés miatt ránt. Alacsonyabb sebességben nagyobb fordulat kell az adott sebesség eléréséhez. Azaz, ha 5-ből 4-be akarsz váltani, pont, hogy meg kell növelni kinyomott kuplung mellett a fordulatszámot valamennyivel.


Egyébként, hogy mikor váltsál: alapesetben 1/3 és 2/3 tartomány között érdemes pörgetni a motort. Gyorsulásnál mehetsz feljebb, de a vörös zónát ne érd el, mert ott letilt a computer és már nem gyorsulsz tovább, hiába nyomod neki.

2013. okt. 10. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
ugyan ilyen motor(benzines) van itthon a kocsiban, 60-nál már bőven 5.-et rakom. 1-ben épp hogy csak elindulok, de van hogy ha épp hogy csak egy kicsit lejtős a hely, akkor 2-ből indulok. aztán a 3-4-5 az változó, mikor hol, meg mennyire sietős a menet. Van hogy odafele nem sietek, de hazafele már sietős lesz a dolog, akkor odafele spórolós nagypapás tempó, haza meg szinte 100-ig húzom 3-ban, ilyenkor az összfogyasztás is még tűrhető az útra.
2013. okt. 10. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!