Mik a fűtött garázs és a fűtött kocsibeálló előnyei?
Neked kellemesebb hidegben beülni az autóba, mert nem hül át annyira.
Az autónak meg nagyon rossz, mert sokkal gyorsabban fog rozsdásodni, ugyanis melegben a sós latyak gyorsabban meg tudja támadni a fémrészeket.
Én nem tenném fütött garázsba, inkább kibirom, hogy az elsö 5 percben hideg van az autóban.
Nem kell jeget kaparni a szélvédőről. Könnyebben beindul, mert nem -5 fokos, hanem mondjuk +10.
Utólagosan építész tudja kivitelezni, de nem olcsó móka egy 20nm-es helyiséget csak azért fűteni, hogy az autó benne álljon. Javaslok én neked egy jobb megoldást: tegyél a kocsiba állófűtést! Ha van kocsibeállód konnektorral, egy olcsó 220-as bojler fűtőbetét is megteszi egy mosógép lúgszivattyúval. Indulás előtt fél órával bekapcsolod (vagy bekapcsoltatod egy kapcsolóórával), és amikor beleülsz, már meleg a hűtővíz, működik az utastérfűtés, párátlanítás, könnyen indul a motor stb. megkapsz minden előnyt egy fűtött garázs árának a töredékéért.
Egy éve kérdeztem hasonlót. Akkor mindenki azt írta, hogy azért jobb a fűtött garázs mert hamarabb leolvad a sós cucc és nem marad rajta az alvázon fél napig, így kevésbé fogja azt korrodálni. Úgy látszik mára pont megfordult a nézet.
Amúgy az utakat még sózzák (a nemzeti parkok és kiemelt környezetvédelmi területeken átfutó utak kivételével), a járdákat tilos sózni már egy ideje. Ennek ellenére sok helyen szórják mázsaszám ki a járdákra is. Néhol a járdákon a hó és jég helyett a sókásán való átgázolás okozza a nehézségeket.
Amúgy az én garázsom sem fűtött. De télen is van benne általában 5-6 fok. Napokig tartó -20 foknak kell lennie tartósan, hogy bent is fagyjon.
Sajnos a főutakat sózzák ezerrel. Igaz egyre több sót spórolnak ki belőle, de akkor is sóznak. Annyi eszük nincs, hogy belegondoljanak, hova folyik az utakról a sós lé? A természetbe. Bezzeg a járdákat nem szabad sózni a növények miatt. Látszik, hogy az "elit" mekkora észlényekből áll.
A fűtött helyen hamar megszárad a sós lé és akkor már nem igazán veszélyes! Az utcán állva 0 fok alatt se fagy meg, alig párolog el, de dolgozik keményen, hogy megegye a kasznit. Inkább a garázs és a fűtött bállót választanám, mint hogy az utcán álljon az autó. Ezt nem mindenki teheti meg, de nappal 0 fok felett azért mindenki lemoshatja néha az autóját. Kúton elég lecsapatni gyorsan 400 forintból a latyakos időszak alatt.
Ahogy előttem írták az utakat továbbra is sózzák, csak a járdákat tilos sózni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!