Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Trabantot veszek. (601) Már...

Trabantot veszek. (601) Már megvan melyiket, de mire figyeljek?

Figyelt kérdés
Már lefoglalóztuk az autót, mert szép állapotban van, újak a fékek, nem rohad és a kisebb küszöb hibát is kijavítják korrektül. Az eladó elvitte átvizsgálni, azt mondták minden egyéb rendben van, de érdekelne mi másoknak a tapasztalata. Mire figyeljek? Mi lehet becsapós? Mi az ami így ősszel-télen jobban romolhat? Amire érdemes figyelni? Továbbá mi a tapasztalat utcán tárolt trabikkal? Piszkálják, bántják? Vagy merjem ott hagyni?

2013. szept. 28. 21:33
 1/6 anonim ***** válasza:
81%
Fagyállót mindenképp cseréljétek le télire, illetve a motorolajat, vezérműszíjat is cserélni kell. :-)
2013. szept. 28. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
94%
Első ezt jól megmondtad!:) A Trabant 601 a két ütemű trabant, léghűtéses, mivel 2 ütemű a benzinből kapja a kenést mert keverékkel megy és vezérműszíj sincs rajta se vízpumpa:)
2013. szept. 28. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Nem fognak hozzányúlni. Esetleg a motorháztető zárat kell megerősíteni, mert alap esetben könnyű felfeszíteni és leszívhatják a benzint (2 ütemű kaszába, kapába jó a keverék). Valami olcsó riasztót is lehet bele tenni, van már 10 ezer körül is egyszerű.
2013. szept. 28. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Leginkább a kasznit kell átnézni alaposan, mert a papundekli elemek miatt kívülről nem látható ha belülről férges! :) Be kell nyúlni a sárvédő ívek mögé és végigtapogatni a doblemezeket. Meg kellene nézni a hattyúnyakat is, mert hajlamos elrepedni. A doblemez tornyok szintén sarkalatos pontok. Ajtóvázakat alulról ellenőrizni, a zsanérok lógását szintén. Első kerekeket meg kell mozgatni függőleges irányban, a függőcsapszegek lógásának ellenőrzése végett. A motorján sokat nem lehet látni, max. ne csörögjön és hidegen is induljon mindkét henger egyből. A próbakörnél figyelni kell a kerékagy csapágyak esetleges morgására. Világítás és irányjelző kapcsolót ellenőrizni, főként a fényszóróváltó funkciót. Most így hirtelen ennyi jutott eszembe a trabiról :)
2013. szept. 29. 07:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Elsővel értek egyet. :)

Motorban nézzetek kartergázt, szelepszár szimeringeket.

Meg az első féktárcsákat, nincs e kivállasodva :)


Na komolyságot félretéve... A miénknek a gyengéje a féltengelyek voltak, sokszor kellett cserélni, nagyon hamar kikoptak. Illetve ahogy írták is, hozzá kell férni valahogy az acél részekhez, és keresni a rohadásokat. Kívülről nem látszik sajnos. Illetve a gyújtás mászott el folyton. Ez a kikopott főtengelycsapágyak miatt volt. Kb enniyre emlékszem.

Rég volt. Azóta azt is elbontották amibe a mi autónk alkatrészei kerültek :)

2013. szept. 29. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

A trabi féltengelyei kétfélék voltak: volt egy koraibb kiadás, az valóban gyenge volt, párezer kilométert tudott elfutni vele a verda. Ezeknek két kis bütyök volt a tengelycsonk átellenes oldalain. Aztán fejlesztettek hozzá "csillagos" féltengelyt (nem tudom mi volt az eredeti neve), no ezekkel már kilométerek tízezreit is képes volt legyalogolni a trabi. Kívülről is látszik a különbség, a régi típusú féltengely kúpos alakban kilógott a kerék külső síkjából, míg a csillagosnál homorodott a kerék közepe. Egyébként nem nagy durranás csillagosra átalakítani, egy régimódi autószerelő pillanatok alatt megoldja, ha nincs agyonra berohadva a kerék.


Egyébként sokat elárul az, hogy 6V-os vagy 12V-os rendszerű-e a gép. Ha 12-es, akkor valószínűleg már újabb kiadás (84 utántól kapott a Trabesz 12V-os rendszert), ha még 6V-os, akkor érdemes még most ősszel átalakíttatni. Olcsó pénzből megvan, de akár házilag is megoldható: az összes ehhez kellő alkatrész (indexrelé, fényváltórelé, duda, indítómotor, generátor, izzók, stb.) kábé ugyanannyiba kerül, mint maga az új 12V-os akksi. A kábelezéssel nincs gond, az bőven jó a 12V-os rendszernek is. Ezt azért érdemes megtenni, mert a 6V-osak még hajlamosak nehézkesen indulni, főleg nagy hidegben. Szóval ha nem akarjátok tologatni fagyos reggeleken a térdig érő hóban, akkor mindenképpen érdemes ezt átalakítani rajta az elektromos rendszert.


Jah, ha lehet, teli tankkal kérjétek, az az autó árának a felét is jelentheti ;)

2013. szept. 29. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!