Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Megéri manapság 2ütemű trabant...

Megéri manapság 2ütemű trabantot venni?

Figyelt kérdés

nagyon tetszenek a trabik, régóta szeretnék egyet magamnak, de most értem el ahhoz, hogy megtehetnék (mint a koromnál, és anyagi részröl is). de csak 2 üteműt szeretnék, a 4ütemű nem tetszik, annyi erővel inkább egy golf1 :)

de ami a lényeg, hogy elsősorban arra lennék kiváncsi hogy mennyit fogyaszt egy ilyen rettenet, és más fiatalabb/modernebb autóhoz képest mennyivel több/kevesebb költséggel jár fenntartani ?


2013. aug. 13. 14:56
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
A fenttartása más autókhoz képest kis tulzással filléres tétel, és hát ugye elvisz A-ból B-be. Hogy ha tényleg tetszik is, hát hajrá. De ha megveszed ne csinálj belőle valami tesco-tuningos förmedvényt! Inkább próbáld eredeti állapotában megőrizni, és szeretni, még meg nem hal.:)
2013. aug. 13. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Talán megéri de max városon belüli használatra. Ha mellette van egy másik autó amit tudsz használni akkor talán megéri. A trabik nem mennek gyorsak, nincs bennük fűtés sem, és nagyon már nem engedik őket forgalomba.

Most őszintén láttál már trabantot a forgalomba mostanában?

Mert én évente 2-öt ha látok pedig itt a környékemen elég sok embernek volt trabantja és sorban eladták őket. Egy srácot ismerek akinek van, nála is csak az udvaron rohad motor nélkül.

2013. aug. 13. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Vigyázz vele, mert pár év és nem engedik forgalomba, meg 6-9 litert eszik, meg amúgy is állandóan bütykölni kell!
2013. aug. 13. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
51%

Kilakatolni (mert a fém részei hihetetlen tempóban rohadnak) ugyanannyiba kerül , mint bármi mást javítani.


A motor gyakran széthullik, pl főtengely. Alkatrészt szerezni egyre nehezebb. Állandóan javítgatni kell, és egyre kevesebben értenek hozzá.


A trabant 2013-ban luxus, jóval többe kerül fenntartani, mint egy 20 éves golfot, a 10 éves swiftekkel pedig végképp nem összemérhető. Második, harmadik autónak garázsban ok.

2013. aug. 13. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
45%
Nem, még a maga idejében sem érte meg szerintem, nemhogy most.
2013. aug. 13. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

60-70-es években még elment. Félreértés ne essék, nagyon is szeretem az idős autókat, de a 2 ütemű Trabant pont az ami másra nem kéne csak földútra, hobbiból.


Inkább Wartburg. Nagyobb, jobban használható. Ezeknél az autóknál általában a fogyasztás a legnagyobb költség.


Azt mondom, ha tetszik a Golf 1 akkor gyűjts arra! 5-ből vígan el ketyeg ésa kettő közti különbséget úgy tudnám érzékeltetni mint a száraz kenyér-víz és a szarvasgomba közti különbséget :D

2013. aug. 13. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

A trabant hálás kis kocsi - volt, amíg voltak hozzá német alkatrészek. Már jó 15 éve nincsenek, csak mindenféle kisiparilag összekendrácsolt hulladék. Én akkor adtam fel, amikor a vadonatúj kerékfékhenger légtelenítés közben kettétört, mert olyan szar volt az öntvény, hogy még ezt se bírta ki.

Egyébként a gyári fogyasztási normája 8 liter. Ehhez még hozzá kell számolni literenként 20-30 Ft olajat is. A kétütemű motor a rossz kenés miatt gyakorta felújítandó, 30...50e Km-enként szét kell az egészet rántani, nem egy nagy tett, kis szerelés, kis utánjárás, pártízezer forint kiadás, de erre számítani kell.

Tulajdonosváltáskor katalizátorral kell felszerelni kb 20e + munkadíjért, de állítólag az nem sokáig bírja az olajos szmötyit, úgyhogy két vizsga közt le szokták szerelni a tulajdonosok. A fűtés annyira nem gáz, ha új a kipufogódob. Ha már tele van kátránnyal, akkor tényleg nem fűt. De ezt még meg lehetne oldani akár a gyári "Sirokkó" nevű állófűtéssel is, rendszeresen fel-felbukkan egy-egy.

Trabiból a legfiatalabb példány is 22 éves, rozsdás karosszériára, szakadt kárpitokra, elöregedett gumialkatrészekre lehet számítani, hacsak az előző tulaj mindezt meg nem csináltatta - de az ritkaság.

2013. aug. 13. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Mai közlekedési kultúrában és tempóban konkrétan életveszélyes.

BP-i utakra ki sem merészkednék vele, mivel a legtöbb úton annyi a megengedett sebesség, mint szegény trabi végsebessége. Egy átlagos, mai autó neked megy, a trabant farostlemez ajtaja beleáll a bordádba.


Szóval ne....nehogy megvedd. Ha csak ápolgatni akarod, megőrizni, és a falu mellékutcáiban néha kocsikázni vele, akkor esetleg...

2013. aug. 15. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Szia


Érdemes venni, mi is tegnap foglalóztunk le egy szép darabot. Jövőhónapig elkészül a műszaki és minden ami kell és már is hozom haza. Fontos hogy ne legyen rozsdás, a FÉK fontos még mert az tud rossz lenni, és azért ne legyen szétesve a bele sem. De ez olyan 100 000 környékén kezdődik. Érdemes megvenni ha Trabantozni akarsz. Elvisz mindenhova, messzire is csak lassan, komótosan, kedvesen. :)

Hajrá! Írj ha megvan!

2013. szept. 25. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
23 éve nem gyártanak trabantot. Honnan akasztasz te le egy rozsdamentes példányt? Ennyi idő alatt apám valós 32000km-et futott, fűtött garázsban álló wartburgja is megrozsdált!
2013. szept. 26. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!