Megéri Budapesten autóval járni?
Most szereztem meg a jogsim, és amíg az okmányirodában bőszen nyomtatják, elmélkedtem kicsit.
Hogy érdemes Budapesten közlekedni?
Most hogy van autóm és fenn is kell tartanom, nem szívesen vennék még bérletet is a tömegközlekedésre. De például van heti 2x dolgom a Mechwart liget környékén, és csak a parkolás 1200Ft lenne alkalmanként.
Ahol fizetős parkolóövezet van, ott vannak ingyenes helyek is csak keresni kell, vagy csak fizetős helyeket találok?
És nem arról van szó hogy nem szívesen ülök a villamosra, hanem arról hogy ha már van egy autóm és fenntartom, szeretném kihasználni. És azért persze örülnék is, ha nem kéne télen a buszmegállókban fagyoskodnom...
Ha keveset utazol, vehetsz jegyet is.
Persze, nem használod a nap 24 órájában, de aki tömegközlekedéssel jár dolgozni naponta, csak 1 átszállást számolva oda-vissza, havi szinten 32 ezer lenne jeggyel (20 napot számolva), és ezen felül alkalmanként, mondjuk hétvégén más viszonylatban is használhatja.
Csepel északi része? Azt nem szeli É-D irányban keresztbe a csepeli HÉV, miközben K-NY-i irányban az egész városrész mindössze 2 km széles?
Ritkán közlekedik az a busz? Mit nevezünk ritkának, szülővárosomban az átlagos helyi járat óránként ment, a legsűrűbb járat 20 percenként, de volt még 1-2 30 perces. Azok pedig akik faluról járnak városba, gyakran a többszörösét kifizetik a BKV bérletnek, úgy hogy van napi 2 járat oda és 2 vissza. Szerintem ezekhez képest a BKV nagyon megéri.
10 ezer Ft pedig nagyon kevés pénz ahhoz képest, amennyivel többet keresnék, ha hajlandó lennék elviselni a fővárost.
# 10:
Igen, a 179-esről írok én. Jobban ki lenne az használva, ha jobb lenne a menetrendje, illetve nem csak a Közvágóhídig közlekedne. A két HÉV megálló (a Közvágóhíd és a Szabadkikötő) között, nem kis távolság van. Nem vitatom, ki lehet fogni, amikor csak hárman vannak rajta, de ez nem érv, hogy megszűnjön, mert ki lehet fogni azt is, amikor tele van a busz. Más járatnál is van hasonló, amikor, szinte kong az ürességtől.
"Belagezapista:
Ha keveset utazol, vehetsz jegyet is.
Persze, nem használod a nap 24 órájában, de aki tömegközlekedéssel jár dolgozni naponta, csak 1 átszállást számolva oda-vissza, havi szinten 32 ezer lenne jeggyel (20 napot számolva), és ezen felül alkalmanként, mondjuk hétvégén más viszonylatban is használhatja."
Már megint, csak a lehetőségek. Gyakorlatilag, úgy érné meg, hogy annyit fizessen az ember, amennyit ténylegesen utazik. Gondolom, te sem szeretsz, többet fizetni az utazásodért, mint amennyit ténylegesen használod.
"Csepel északi része? Azt nem szeli É-D irányban keresztbe a csepeli HÉV, miközben K-NY-i irányban az egész városrész mindössze 2 km széles?"
A HÉV, nem mindenhol áll meg, de nem is ez a fontos. Az, hogy a városrész, hiába így széles, az, miért jön ide? Most csak, a térképről nézed meg? Bejelöljem, hogy hova jártam munkába? Te megtennéd azt a távot, a villamos végállomástól?
"Ritkán közlekedik az a busz? Mit nevezünk ritkának, szülővárosomban az átlagos helyi járat óránként ment, a legsűrűbb járat 20 percenként, de volt még 1-2 30 perces. Azok pedig akik faluról járnak városba, gyakran a többszörösét kifizetik a BKV bérletnek, úgy hogy van napi 2 járat oda és 2 vissza. Szerintem ezekhez képest a BKV nagyon megéri."
Tudom, hogy vidéken, még rosszabb, ezért is, gyakoribb a személygépkocsik használók száma. Vissza is kanyarodtunk a témához. :)
"10 ezer Ft pedig nagyon kevés pénz ahhoz képest, amennyivel többet keresnék"
Neked lehet, hogy igen, de nem mindenki van így. Gondolom, nem havi 100.000 Ft alatti összegről van szó.
"ha hajlandó lennék elviselni a fővárost."
Na igen. Ez meg a másik. Látom, nem gyakran utazol itt, én meg, itt élek és voltam, nem egyszer, a város túloldalán, illetve, a fentebb említett, Csepel északi részén is. Ott jöttem rá, hogy autóval, sokkal jobb, Bp.-en belül.
Az meg, nem érv, hogy vidéken még rosszabb.
Egy a legnagyobb gond: az utasok feje fölött döntenek. Írtam már egy levelet, a csatlakozási problémákkal, a BKK-nál és válaszként, nem ismerték el, ráadásul, mi volt a végén: induljon el időben. Na ez a BKK. A FB oldalukon, meg csak van és kész. Ha oda ír az ember, azzal nem megy semmire. Még mindig van, hogy kimarad egy busz, vagy egy villamosjárat - ilyenkor az a gond, hogy nem tud, igazán mit tenni az ember. Az nem igazi megoldás, hogy jegyzőkönyv, hanem az, hogy próbálják betartani a menetrendet.
"Már megint, csak a lehetőségek. Gyakorlatilag, úgy érné meg, hogy annyit fizessen az ember, amennyit ténylegesen utazik. Gondolom, te sem szeretsz, többet fizetni az utazásodért, mint amennyit ténylegesen használod. "
Ha jegyet veszel, akkor nagyjából annyit használod, amennyit fizettél érte, a bérlet meg egy könnyítés azoknak, akik legalább annyit használják, hogy a havi jegyköltségük 10 ezer fölé megy.
Vagy ha arra gondolsz, hogy mekkora hálózatot használhatsz, és ehhez képest csak töredékét veszed igénybe, mégis a teljes 10 ezret ki kell fizetned, akkor el kell mondjam, ez nem így működik. Azért van olyan sok járat, mert nagy területen él sok ember, akik közül nyilván nem jár mindenki minden járaton, hanem mindenki valamelyiken, és így van kikalkulálva az ár. Nem tudom, Budapesten lehet-e járat bérletet kapni, nálunk a helyi közlekedésben nagyjából 10%-al olcsóbb az, mint az összvonalas.
Ha mostantól be lenne vezetve, hogy mindenki egy RFID-t vinne magával, és a ténylegesen megtett út után kellene fizetni, akkor nagyon sokan pofára esnének, mert még a távolsági tarifával számolva (a városi közlekedés jellemzően drágább) is a napi szinten utazók sokszorosát kifizetnék annak a 10 ezernek.
"A HÉV, nem mindenhol áll meg, de nem is ez a fontos."
Még jó, ha mindenhol megállna, akkor alig haladna.
"Az, hogy a városrész, hiába így széles, az, miért jön ide? "
Úgy, hogy a HÉV megállók 1-1,5 km-es körzetében lakik mindenki, ami legrosszabb esetben 20 perc gyalog.
Persze nyilván nem tudom honnan jártál hová.
"Neked lehet, hogy igen, de nem mindenki van így. Gondolom, nem havi 100.000 Ft alatti összegről van szó. "
Havi 100 alatti összegből egyszerűen nem is lehet autót fenntartani, hacsak valaki nem a kenyéren spórol helyette, tehát akkor meg nem merül fel az, hogy kocsi mellett, havi 10 ezerből meg nem tartasz fent autót + jársz vele naponta.
A Szent István út vége gugli szerint 5km a HÉV végállomásától. Az kb egy óra séta. Azért azt csak nagyon indokolt esetben sétálja le az ember, még akkor is, ha fiatal, egészséges és szép az idő.
De ez csak egy példa, az Üdülő sor eleje meg 5,5km.
"Ha mostantól be lenne vezetve, hogy mindenki egy RFID-t vinne magával, és a ténylegesen megtett út után kellene fizetni, akkor nagyon sokan pofára esnének, mert még a távolsági tarifával számolva (a városi közlekedés jellemzően drágább) is a napi szinten utazók sokszorosát kifizetnék annak a 10 ezernek."
Ezt te csak gondolod. Viszont az is ott van, hogy te, fizetnél 20 km-ért, amikor csak 4 km-ert használsz? Gondolom nem, pedig ezzel is lehetne hasonlítani. Tudom, hogyan működik a Volánnál és a MÁV-nál, nem kell róla írnod, csak neked hoztam fel ezt a példát.
"A HÉV, nem mindenhol áll meg, de nem is ez a fontos."
Még jó, ha mindenhol megállna, akkor alig haladna.
""Az, hogy a városrész, hiába így széles, az, miért jön ide? "
Úgy, hogy a HÉV megállók 1-1,5 km-es körzetében lakik mindenki, ami legrosszabb esetben 20 perc gyalog.
Persze nyilván nem tudom honnan jártál hová."
Én azt írtam, hogy oda jártam munkába, ha kell, meg is mutatom neked a google mapson. Na onnan gyalogolj a HÉV-hez, vagy a villamoshoz. Ezen felül, tudod, hogy hol van a Csepeli HÉV végállomása? A Ráckevei HÉV-é, még rosszabb, annak meg, a Közvágóhídon van.
""Neked lehet, hogy igen, de nem mindenki van így. Gondolom, nem havi 100.000 Ft alatti összegről van szó. "
Havi 100 alatti összegből egyszerűen nem is lehet autót fenntartani, hacsak valaki nem a kenyéren spórol helyette, tehát akkor meg nem merül fel az, hogy kocsi mellett, havi 10 ezerből meg nem tartasz fent autót + jársz vele naponta."
Arra tértem ki, hogy nem mindenki engedheti meg magának, hogy 10.000 Ft-ról, úgy írjon, mintha kis összeg volna. Látom, neked nem így jött le.
Viszont egyet árulj el: ha arról van szó, hogy az autóhoz képest jobb, vagy rosszabb a tömegközlekedést választani, Bp.-en, akkor miért kell előhozni, hogy vidéken rosszabb a tömegközlekedés?
Én arról írtam, hogy autóval, jobban megéri és gyakorlati példákat is fel tudok hozni, te csak, a lehetőségekkel jössz elő.
# 12:
A két HÉV megálló (a Közvágóhíd és a Szabadkikötő) között nem sok minden van: pusztaság én néhány ipari létesítmény pl a szennyvíztisztító.
Így nem sok embernek van ott dolga. Indokolatlan lenne, ha emiatt a pár ember miatt kellene több ezer embernek megállnia. De persze ezeket az embereket is el kell oda juttatni, nyilván ezért nem szüntették még meg a 179-est.
Amúgy úgy rémlik hogy e két hévmegálló közözz a busznak sincs olyan sok megállója.
Én még nem jártam úgy a 179-essel, hogy ne kongott volna az ürességtől. De igaz, hogy csak ritkán járok vele.
# 11:
"...amennyivel többet keresnék, ha hajlandó lennék elviselni a fővárost."
Nekem sajnos nincs más választásom. Vagy csövezek, vagy kénytelen vagyok itt dolgozni, mert máshol nem kapok munkát. Így is minden hétvégén és ünnepnapon hazaingázik 200 km-re (Pécs).
Többet pedig egy fillérrel nem kapok Budapesten, mint mondjuk Kukutyinban kapnék. Ugyanis bértábla szerint kapom a fizetésemet, ami már vagy 10 éve be van fagyasztva, tehát azóta egy forintot nem emelkedett. De nem panaszkodni akarok, így is örülök, hogy van munkám.
# 16:
Nem is arról van szó, hogy álljon ott meg a HÉV, hanem arról, hogy ha a 179-es ott jár, akkor jobban lehetne megoldani a menetrendjét, ezen kívül, hétvégén is lenne forgalma, csak akkor, bőven elèg a minibusz. Házak is vannak, a Nagy Duna soron, de inkább az ipari létesítmények azok, ami a húzóerőt jelenti. A másik probléma vele, hogy nincs közvetlen metró kapcsolata, pedig pár megálló plusszt jelentene az, hogy kimenjen a 3-as metróig.
Oké. De ha sűrűbben járna, lennének olyan járatok, amikor a busz utas nélkül közlekedne végállomástól végállomásig. Ami nem túl gazdaságos az üzemeltetés szempontjából. (Még néha talán így is van ilyen járat.)
Nyilván ezt lemérték és nem csak azért közlekedik ritkán, hogy veled kicsesszenek.
Amúgy pont erről jut eszembe: ami számomra érthetetlen, hogy legalább hévégén a 103-as busz és a hév menetrendjét mért képtelenek összehangolni.
Vasárnap esténként akárhogy rohan az ember a 103-as megállójától a hévhez, minden esetben pont az orra előtt húz el a hév. Lehetetlenség elérni.
Egy ideje talán már sűrítették a hévet hétvégén (pontosan nem tusom, mert részben emiatt is járok autóval), de évekig minden vasárnap este 20-30 perceket fagyoskodtam a Duna-parton szélben, esőben, hóviharban. Nem csak egyedül, sokan szállnak itt át.
Pedig csak annyi kellett volna, hogy a 103-as 2 perccel előbb jöjjön, vagy a hév 2 perccel később induljon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!