Chiptuningon kívül hogyan érdemes benzines autót tuningolni?
VW Vento 1.8 66kw (bármilyen más benzines kocsi) ... mi? mennyi? hol? hogyan?
kíváncsi lennék a tapasztalatokra, hogy árban, teljesítménynövekedésben, fogyasztásban milyen számadataitok vannak :)
Ez így elég tág kérdés.
Mi a célod? Egy picivel dinamikusabb gépjármű? Vagy egy Nascar versenyautókat megszégyenítő teljesítményű utcai vadállat építése?
Ráadásul a tuning nem csak teljesítménynövelésből áll. Rádobhatsz egy hatalmas ikerturbót a motorra, egy intercoolert, kicserélheted a légszűrőket.
De hogyan fogja ezt bírnia főtengely, a dugattyúk, a hajtókarok? Hogyan fogja a gyári lengéscsillapító az úton tartani a kerekeket? Hogyan fogja a gyári fék megállítani a kocsit?
Chiptuningon kívül tehát annyi mindennel lehet tuningolni egy autót, hogy felsorolni is 3 napba telne. Ami a lényeg: az autó egy összefüggő rendszer, így gondolj rá. Nem lehet egy tulajdonságát a végletekig felhúzni anélkül, hogy más tulajdonságait ehhez mérten nen módosítanád.
Szóval kérnénk egy "újratervezést" a kérdést illetően :)
hát csak gondoltam a tuningolásra ... h lehetséges-e olyan 100kw környékére felhúzni, illetve az anyagilag mennyit jelenteni, és mennyivel nőne a fogyasztás ... nem nagyon értek ezekhez azért kérdezem itt :)
nagyon kíváncsi lennék h összesen mennyit kellene rákölteni h elérjem a 100 kw-ot
A Ford 1.6-os EcoBoost motorja pl bőven többet, 134 kW-ot tud.
De az egy modern, turbós, változó szelep- és befecskendezés vezérlésű motor, sok ötletes egyéb technikai vívmánnyal.
Egy jól beállított turbóval, megfelelően áthangolt ECU-val, a szükséges általam fentebb is leírt (plusz még egy csomó pl kuplung) alkatrészek erősebbre cserélésével meg lehet csinálni. Ha továbbra is biztonságos és megbízható autót szeretnél, és ezt közúton is szeretnéd használni (lepapíeozni a változtatásokat) az bőven-bőven milliós nagyságrendű összeg lenne. Főleg ha ahogy mondtad, nem tudsz elvégezni otthon munkákat mert nem értesz hozzá, minden miatt műhelybe kellene vinni, ahol számolják a munkaórákat rendesen.
VR6-ot bele.
Amúgy hengerfej tuninggal elég sokat érnél. Nagyobb szelepek, sportvezérműtengely, kompresszió emelés és majd ehhez egy chip tuning.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!