Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Azt vágom hogy a folyadékhűtés...

Malkav00 kérdése:

Azt vágom hogy a folyadékhűtéstől miben különbözik a levegő hűtés. De valaki szembe tudná nekem állítani az olaj és a vízhűtést, pro és kontra?

Figyelt kérdés

2013. szept. 23. 19:48
 1/4 Dörmögő ***** válasza:
Nem tudom konkrétan milyen téren gondolod ezt a hűtést, de ahol olajjal hűtenek ott általában azért van mert az olaj a kenés szerepét is betölti. Sok szerszámgépnél például vízzel oldható olajat (emulzio) használnak, mert fontos a kenés és a hűtés egyidejű alkalmazása.
2013. szept. 23. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Az olajhűtő nem azt jelenti, hogy olajjal hűtik a blokkot, hanem magát a folyadékot kell hűteni, mivel annak is van egy forráspontja amikor már nem ken, illetve megég, turbós motorokban használják, meg automata váltókban általában.
2013. szept. 23. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Az olajhűtést önmagában nem alkalmazzák, csak a léghűtés vagy a vízhűtés kiegészítéseként. A levegő/olajhűtésű erőforrások nagyjából hasonló jellemzőkkel bírnak, mint a tisztán léghűtésesek: egyszerűek, könnyűek, megbízhatóak, ám a hőháztartásuk nem olyan stabil, mint a vízhűtéseseké. Az olajhűtés nagyon jól ki tudja egészíteni a léghűtést: megoldható vele a dugattyú aljának hűtése, illetve csökkenti az olaj hőterhelését, segítve ezzel a hosszabb élettartamot.

Vízhűtés esetén nem mindig alkalmazzák, mert a kis és közepes fajlagos teljesítményű vízhűtéses erőforrások nem támasztanak megoldhatatlan követelményeket a motorolajjal szemben, a karterban fellépő hűtőhatás épp elég ahhoz, hogy a kenőanyag használható maradjon. A nagy teljesítményű vízhűtéses motorokban azonban már előfordul az olajhűtés, sőt, gyakran van víz-olaj hőcserélő is, az olaj felmelegedésének gyorsítására.

2013. szept. 23. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Tulajdonképpen azóta forgok a dolgon mióta láttam 2 motort (többet is, de most ennyi számít) Honda vtr 250, ugyebár 29-30 lóerő, 22 nm, v2 90°, vízhűtés. A másik a hyosung gt 250, 29-30 paci, 22 nm, v2 75°, levegő-olaj hűtéses blokk. Hasonló karakterisztika, csak dőlésszög és hűtés módja más. És a kettőt próbálom valahogy szembeállítani, melyiket mennyi karbantartani, stb.
2013. szept. 24. 07:36

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!