Miért olt mindenki, amiért 1.2 milliót szánok egy 125ccm motorra?
Valószínűleg azért mondja mindenki, mert a motorosok nem nagyon szoktak megállni 125 köbcentinél, főleg ha azzal kezdik. A legtöbbjük 1-2 év után feljebb lép egy-két kategóriával, míg el nem jut addig, ami számára elég (6-8-1200ccm...). Az átlag kb úgy gondolkodik, hogy most hobbyszinten motorozol hétvégente, majd "kinövöd" a 125-öst váltasz megint kinövöd...E szerint az elv szerint - ha nem vagy tele zsetonnal - célszerűbb harmad ennyiért venni egy motort majd egy két év múlva eladni. Ha most belevágsz egy vatta út 125-ösbe, egy év alatt kinövöd és el akarod adni egy nagyobb vásárlása miatt ( és el is akarod adni, nem csak árulni akarod) akkor 1 év alatt buksz majd rajta 3-500 000-ret. Hát ez nem kis lóvé.
Másrészről ha teljesen kezdő vagy és Dukera fáj a fogad, akkor gondolom nem kimondottan utcán használnád. Kezdőként meg felesleges egy qrva drága motort nyüstölni, borulni, törni zúzni. Kezdésnek veszel egy 125-öst 200-250 000, ha már belejöttél, lesz egy kis rutinod és úgy érzed nem akarsz feljebb lépni, akkor még mindig vehetsz új Duke-ot vagy akármi mást.
Az átlag ember így gondolkodik, nem hiszem hogy rossz indulatúan mondják. Ha akarod megfogadod a tanácsukat, ha nem akarod akkor meg elengeded a füled mellett a sok rizsát. :D
Azért, mert fogadni mernék rá én is, hogy le fogod cserélni záros határidőn belül - így felesleges bevállalnod azt az értékvesztést, ami az alatt az 1-1,5 év alatt történik, amíg nálad lesz az új motor.
Elméletben nagyon szépen hangzik hogy szépen nyugodtan megyegetek majd maximum 100 km/h-val, de gyorsításnál bizony érezni fogod hogy gyenge, valamint egy idő után kicsinek és gyengének fogod érezni az egész motort.
Velem ugyanez történt, csak 250-essel, most éppen 500-asom van (az első európai, a második japán, de mindkettő ősrégi).
Szóval vegyél valami 5-6-7-8 éves használt 125-öt kezdőmocinak, azon nem tudsz annyira sok pénzt bukni. Ami árkülönbség a kettő között van meg addig tedd félre valami megfelelően kamatozó helyre, aztán majd kitalálod hogy elég lesz-e a 125-ös.
Még szép hogy nem mész fel autópályára, 125-tel ajánlatos is távol maradni onnan. 100 km/h-nál még simán letolnak a kamionok. :)
Szóval ha csak hétvégente pár kilométer, akkor feleslegesen nagy beruházás. Ha esetleg hétvégi kirándulásokhoz akarod használni, akkor kicsi (főleg ha majd a barátnő is fel akarna ülni mögéd). Munkába járni talán oké lehet, de én arra sajnálnék megint csak ennyi pénzt, főleg ha nincs zárt és időjárástól védett motortároló.
Szóval kábé ezekért oltogatnak az ismerőseid is.
Én már a Yamaha YBR125-ért is sajnálnám a kb. 850e forintot, pedig az is egy jól megcsinált 125-ös.
Még valami: motoron úgyis meg kell tanulni fékezni, ami majdhogynem külön tudomány - nem szabad csak az ABS-ben bízni.
De ugye mindenki arra költi a pénzét amire nem sajnálja, végeredményben neked kell határozni. De azért gondold át amit mások, főleg a motoros ismerőseid mondanak, mert lehet ők már keresztülmentek ezen.
27F, kb. 10 évi motorozással a hátam mögött. :)
Heló!
Remélem, sikerül a terved és egy KTM Duke 125 boldog tulajdonosa leszel, mert nekem sajnos nincs rá lehetőségem :D
Egy ilyenre spórolok már két éve, egy használtat tudnék is venni (ha összehúzom a nadrágszíjat, akkor egy újat is), de a szüleim nem igazán támogatják a motoros ambícióimat, max egy segédmotort "engednének" (18 vagyok szóval megtehetném ha akarnám, de a becsület megköti a kezeim), szóval harapófogóban vagyok.
Szerintem nem gáz ilyet kezdőmotornak venni, ha rajtam múlna, pár évig egy ilyet húznék, aztán váltanék valamelyik nagyobb tesójára (a 390-esre pl).
Akárhogy is, üld meg rendesen helyettem is :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!