2t nyomatékra tuningolás?
Milyen ötleteket tudtok ami nyomatékra megy tuningba.
Tehát úgy szeretném hogy a motor alsó fordulatszám tartományban dolgozón jól, hogy ne kelljen szétpörgetni. Olyan "dízelesre" szeretném, hogy jól húzzon.
A végsebesség nem lényeg, tehát ha gyári marad a végsebessége az se baj.
50ccm-ba gondolkodom, igaz nagyobb mociknál is érdekel mint kiváncsiságból
A saját ötleteim 50ccm-hez
-membrán
-tervezett rezo (alsó fordulatra hangolva)
-lapos kupolás hengerfej a nyomatékosság miatt, és persze sikoltatni hogy nagyobb legyen a kompresszió.
-60as henger 2 felömlős (azért hatvanas hogy ne kelljen marni a blokkba, na és így nem kell főtengőt cserélni a köbcenti miatt, igaz a többi tuning miatt lehet hogy mégis csak érdemes erősítettre kicserélni, akkor meg akár nagyobb ccm is lehetne, de 2 felömlős)
-esetleg felfúvókázás vagy karbi csere
-1 sebességgel több (igaz ez simonál könnyű csak)
-elektronikus gyújtás (akár a gyári is jó). esetleg elektronika által fordulatszámfüggő előgyújtás vezérlés
Itt nem kell komolyra gondolni pl csak néhány értéken menne pl:5db.
csak elméleti példa:
2mm 2500fordulatig
2,5mm 3500ig
3mm 4500ig
és így tovább
hagyd a hülyeségeket, gyújtás meg karbi, membrán meg egyebek... alacsony fordulaton egyik se téma, a henger és a kipufogó számít...
Annál nagyobb lesz a nyomaték, minél hosszabban és minél nagyobb erővel tolja a dugattyút a táguló gáz, tehát:
-kompresszióemelés (hengerfejből jó ötlet leszedni, de csak módjával, mert ha kopog a motor nem sokáig fogják bírni sem a csapágyak sem a dugattyú, és aztán járhatsz 100-as benzinnel ha nem akarod kinyírni hamar...)
-egyedi méretezés, veszel egy jó minőségű dugót meg 2 gyűrűt, és század milliméteres pontossággal a méretére fúratod a hengert, mert az utángyártott illesztések borzalmasak, kb 0,1-0,15 mm, nagy kompresszióhoz kb 0,01-0,02 kell...
-vezérlés módosítás (minél hosszabb a hasznos lökethossz, tehát minél lejjebb vannak húzva a felömlők és a kipufogórés, annál alacsonyabb fordulaton lesz nyomaték a gépben)
Ezzel 1 probléma van: nincs hely... mivel ha nagyon lehúzod, akkor csökken a méretük, és kisebb keresztmetszeten nem fér föl elég anyag, ezért csökken a teljesítmény... szóba csak 4-5-6 felömlővel jöhet, így elég jó eredményt lehet elérni, de az eredeti felömlőket is lejjebb kell húzni, amihez nyers perselyt kell használni, a rezót meg nyilván a hengerhez terveztetni, az már nem olyan bonyolult.
Ha elmúltál 16, akkor inkább vegyél valami nagyobbat - persze jogsi, meg rendszám, de cserébe legalább lesz ereje is. A 125-ös ETZ gyárilag 2,5-ször több lóerő, mint a Simson... Nem is beszélve a 250-esről, ami négyszer annyi.
Én 10 éve kétüteműzök, ami mennyiségű pénzt és időt bele lehet ölni a "tuningba", az normális embernek nem éri meg. Főleg hogy mit kapsz cserébe? Hát ugyanaz a motor, de már az utcában 10 helyett csak 2 métert ver rád a haverod a gyári japán motorjával, amihez hetek óta hozzá se nyúlt.
Hy!
Nos az elektronikus gyújtás sokat számít Én MZ-be rakattam bele tökéletes!Dinamikusabban pörög,alsóbb fordulaton jobban fog és jobban gyorsul.Ehhez még egy nagyon jó revitalizáló olajat használok,ami kisebbre vette az illesztési hézagomat és megy mint állat a gép :)
Ha azt akarod hogy alsóbb hangon erősebb legyen a gép akkor a főtengelyt nyugodtan cseréld le sportra,mert az könnyebben pörög.Amit még szoktak csinálni hogy a kuplungon is könnyítenek,az is számít.Amit még tehetsz az szerintem a több felömlő és könnyű dugó,menni fog mint állat de fogyasztani is fog.Ehhez lehet a végén egy tervezett rezót csinálni.
Még egy apróság hogy jobban fogjon a gép :Első lánckerékből veszel rá olyat amin kevesebb fog van(végre kevesebbet fog menni de jobban fog harapni ha ez a cél)
A sport tengelyt érdemes belevenni mert a tunning miatt úgy is igénybe lesz véve!
És még valami:Ha ennyit akarsz rá költeni meg sok munkát belefeccölni akkor soha ne add el mert ez a sok pénz sosem kapod vissza eladásnál!Szóval csak akkor csináld meg ha ho
sszú távra tervezel vele! :)
5-ösre ne hallgass mert maga sem tudja mit beszél... mi az hogy a sport főtengely "könnyebben pörög"? Mi a francról beszélsz te? Ugyanúgy 2 csapágy fogja, ugyanolyan ellenállással forog mintha egy rozsdás vascsövet dugnál át rajta... Meg könnyebb dugótól jobban megy a gép? Ember te egy igazi idióta vagy és fogalmad nincs az egészről... A dugónak és a főtengelynek összhangban kell lennie, mivel a lényeg a kiegyensúlyozás, ha nehezebb dugó rángatja a hajtókart akkor a főtengely sonkáknak is nehezebbnek kell lenni, hogy kiegyensúlyozza az oszcilláló mozgásból adódó erőhatásokat, és ne verje szét a csapágyakat 150km alatt...
Semmiféle könnyebben pörög meg egyéb hozzá nemértő 14 évesek által kitalált állatságokról szó sincs...
Tudod mitől válik dimanikusabbá a fordulatszám emelkedés-csökkentés? Pontosan attól, ha kikönnyíted a kuplungkosarat és könnyebb lendkerékkel rendelkező gyújtást teszel bele, DE ettől nem fog jobban menni a motor! Ettől csak a gázreakció lesz jobb! Viszont cserébe a tehetetlenségi nyomatéka jelentősen csökken a motornak, magyarul sokkal nagyobb fordulaton kell elindulnod ha nem akarsz lefulladni.
Köszönöm mindenkinek!
A lengő tömegek kikönnyítésére én sem gondoltam mert akkor csak pörgős lesz a gép én meg pont nem azt akarom
(az etz 250-ken szokták hogy kuplung kikönnyít, esetleg főtengely kikönnyítés, és babetta vagy stihl gyújtást raknak rá súlya miatt. De ez nem az én világom)
Elektromos gyújtásra azért gondoltam mert akkor alacsony fordulaton egy tirisztoros gyújtásnak erősebb a szikrája, ezáltal talán nyomatékosabb
Igaz írtam a előgyújtás vezérlést de így gondolkodva a dolgon az csak akkor éri meg ha azt akarjuk hogy mindenhol jól mennyen.(mindenhol közel precíz helyen gyulladjon be a keverék)
A memránt viszont nem értem hogy miért nem annyira jó, hisz egy 2t motor visszafelé is dolgozik amíg a dugattyú alsó éle nem zár elősűrítés kezdetekor. És ami kimenne a karbi fele keverék azt nem engedné a membrán
Agent K
Így igaz a legjobb tuning ha veszünk egy alapból erősebb mocit :D
De jó elökörködni ilyen mociknak a tuningjával
Mellesleg nagyobb ccm-es mociknál is érdekel ez a fajta tuning nem csak 50-eseknél
# 6/7 Paraszt vagy!
Miért ne pörögne jobban egy sportfőtengelytől te idióta?
A sportfőtengely könnyebb és azt könnyebb megtekerni!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!